Témata příspěvků | |
host | Mám od léta OC 2,2 benzín caravan z 10/2000 s namontovaným nezávislým topením Webasto. Jeste se mi ho nepodarilo nastavit a zprovoznit . Asi tam bude neco nefunkční. Nemate s tím ňaký zkušenosti? Zima se blíží. Dík |
Poslední odpovědi | |
Anonymní | WISAStar napsal ... No do prd.... ja myslel kolem 5 tacu Za 5 litru ti mozna nekde vojaci vymontujou bufik ze ZILa nebo Vejtrasky _; |
WISAStar | No do prd.... ja myslel kolem 5 tacu |
Anonymní | WISAStar napsal ... By me zajimal okolik muze stat nejaky webasto do 2.5 v6 s praci? Cena zacina na 25 000, tazke dodelavat to do auta je pomerne financne narocny .... |
WISAStar | By me zajimal okolik muze stat nejaky webasto do 2.5 v6 s praci? |
ALDA | To Jirka: U 2,5 DTi Omegy C (motor BMV) je tzv. přihřívač. Nemá to s nezávislým topením nic společného. Já mám na OC na tomto přihřívači nainstalované nezávislé topeni Eberspacher (viz. jejich stránky) a to teprve topí skutečně nezávisle, tedy bez nastartování motoru a je spouštěné buď časovačem nebo dálkovým ovladačem. Mám tam obojí. |
Jirka | host napsal ... Mám od léta OC 2,2 benzín caravan z 10/2000 s namontovaným nezávislým topením Webasto. Jeste se mi ho nepodarilo nastavit a zprovoznit . Asi tam bude neco nefunkční. Nemate s tím ňaký zkušenosti? Zima se blíží. Dík Mám Omegu Caravan 2,5 dTI s nezávislým topením (značku neznám - manuál nemám). Má zkušenost: spustí se automaticky, krátce po nastartování motoru, na základě vyhodnocení venkovní teploty (zkušenost mám při cca 0 st.). Vypne se samo při dosažení optimální teploty motoru. Spínač nemá, kontrolku jsem nezaregistroval. Provoz lze vysledovat podle zvuku - bufik. |
vrgada | Nevim, jak je to s ohrevem, ale ja mam sekvencni plyn a udelal jsem zkusenost, ze se mi ohreje mnohem rychleji na prepnuti do plynu prave na volnobeh, nez pri pomale jizde (no mozna neohreje, ale rychleji se urcite prepne). Takze jsem zmenil zvyklosti a po vyjeti z predzahradky motor nevypinam pri zavirani brany jako drive a urcite v zime budu taky skrabat snih s nastartovnym motorem. Ono asi ani opakovane startovani studeneho motoru mu neudela nejlip. Nezavisle topeni bych moc chtel a diky provozu na plyn tak jeste plynove-coz se asi nedela. Premyslel jsem i o el spirale na 230V, ale nerozbehnu pumpu, mozna bych ale mohl ohrat aspon chladic, zjistil jsem, ze u V6 je tam jeste nejaky pomocny kram a docela pristupnej, stacilo by udelat mezikus do te horni hadice a rele spinajici pomocne el cerpadlo, ale afekt by asi nebyl nic moc, myslim si ze naprosta vetsina vody je v motoru a tan by se neprohral a po zapnuti by mu varici voda z chladice asi neudalal dobre. ALe ze bych chtel utratit 30-40 litru za original topeni, to ani ne |
Cowley | mates napsal ... Jirka: no to je na pikaču, tak daleko od auta... S tím zahříváním: celej život u fšech aut v zimě napřed nastartuju a pak jdu škrabat a odmetat. Soused napřed odmetal, auto čistý jak kdyby nechumelilo a pak mu startér ani neotočil motorem...a už mazal na socku No, blby taky je kdyz vometes hroudu snehu a pak zjistis ze tvoje auto stoji vedle |
Anonymní | Jirka OB 2,5 TD: Důvod, proč není doporučováno ohřívání motoru na místě (pokud nebudu brát ekologické hledisko) je jeho delší náběh na provozní teplotu = studený se více opotřebovává. Vzhledem k choulostivosti hlavy u TD raději budu hoblovat písty, válce atd. než aby mi hlava udělala "pá pá". Ideální je prohřátí motoru nezávislým topením. Chvíli se ale stejně musí jet opatrně - olejovou náplň topení neprohřeje a ztuhlý olej se hůře stírá ze stěn válců - při "knedlíku" se studeným olejem je riziko zapečení kroužků. Už jsem to u LKW viděl, a je to tristní. Kolega to dostal k náhradě &| |