• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra ostatní :: Re: X16XEL - je to dobrý motor?
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Xomix
Odeslal: Tuesday 21 June 2005 - 08:34:36
Mám nabídku na koupi pěkné Vectry s tímto motorem, o kterém ovąem nic nevím. Máte s ním někdo nějaké zkuąenosti?
Poslední odpovědi
Jiřik
Odeslal: Wednesday 06 June 2012 - 18:04:35

Pokud se to bude postupně vmíchávat, nebál bych se minerálu 15w-50
Martas
Odeslal: Tuesday 05 June 2012 - 14:19:53

Teoreticky je to jak pise Colommbo ale prakticky presne naopak.

Ta nizsi/vyssi spodni (zimni) hodnota znamena ze i nekde pred provozni teplotou je 15W oproti 10W hustsi ... Navic u spousty oleju je 40 max. 50 nejvyssi hodnota jaka se vyrabi a mezi nimi je rozdil minimalni a je znatelny az pri alespon provozni teplote (oleje s vyssi hornio hodotou jsou pro vysokoobratkove a vykonejsi motory).

Tedy pokud je spotreba oleje uz znatelna urcite pomuze misto 5W30 davat 10W40 a tak dale ... Koneckoncu uz se tu prakrat resilo, ze nekdo chtel autu udelat dobre a nalejt do motoru misto "polosyntetiky" "plnou syntetiku" a hrozne se divil ze najednou znatelne vzrostla spotreba oleje.

No o tom co je synteticky olej a co mineralni se dneska uz nema moc cenu vubec rozepisovat vyrobci umi opravdu hodne.

Oleje s vyssi horni hodnotou jsou pro rychlobezne a vice namahane motory.
Jiřik
Odeslal: Tuesday 05 June 2012 - 13:30:50

To jsem si také myslel, ale pokud olej nedosáhne provozní teploty, je lepší i ta spodní hodnota vyšší, navíc když vyměníš např. 10w-40 za 15w-40 je to znát i za tepla, nevím proč, ale je.
Colommbo
Odeslal: Saturday 02 June 2012 - 12:58:13

"olej doctor" podle mě nic moc nepřinese a "hustší" olej znamená s větší viskozitou ZA TEPLA - tedy ne 10W nebo 15W namísto 5W, ale hlavně 50 nebo i 60 namísto 40...
ciba
Odeslal: Saturday 02 June 2012 - 12:56:44

ja bych pred tim nez bych vymenil olej a nalil tu srajdu na zlepseni udelal vyplach:)
Rendy
Odeslal: Saturday 02 June 2012 - 12:21:49

v pondělí jdu změřit tlaky,tak uvidím,už jsem z toho naprášky,ale nějaký peníze do ní budu muset strčit.Měl jsem již 3 omegy,nemůžu na ně nechat dopustit,ale s touhle mám pořád něco co se týče motoru,ale musí se to vychytat,mám jen obavy,že ten motor budu muset na podzim zase rozebrat,kdyby to byly jen ty kroužky,tak by se to dalo!Do nového motoru se mi moc nechce,člověk neví co kupuje a pak je to sázka do loterie.Každopádně ,vůbec se mi nechce věřit,že s tím motorem fakt něco je.Ale dým z výfuku jde při sešlápnutí plynu šedočerný,tak tam asi fakt bude nějaký problém,uvidíme,zatím díky moc,každá rada dobrá!!!!!!!!!!tak to budu sledovat,kolik si to toho oleje veme:Motor má fakt pěknej tah ,spotřeba na to LPG mám 10l.Dal jsem taky hustější olej a koupil jsem i dle doporučení i ten olej doctor,tak uvidíme!!



Díky,
Jiřik napsal ...

Rendy,nevím, jestli u nějakého motoru jdou vyměňovat kroužky spodem, ještě jsem takový neviděl. Z Opelu jsem měl rozebraný C20XE a X16XEL a je to vždy klasika- sundat hlavu, vanu, povolit ojniční oka a vysunout písty horem ven.
Než bych toto dělal, zkus dát hustější olej, pokud by to žralo třeba 0,7l na tisíc tak to ještě jde akceptovat. Zkusil bych postupně vmíchávat do stávající náplně 15W-40 nebo 15W-50, pokud nezačnou klapat zdvihátka mohlo by to fungovat.
Zkontroluj odvzdušnění motoru, jestli je průchozí a možná ho vyveď mimo sání, pokud to hodně fouká. Taky by chtělo pořádně seřídit ten LPG, aby i při vetším zatížení pracovala lambda a nebylo to chudý (tím se to více zahřívá, trpí ventily a zvětšují se vůle v motoru)

Jiřik
Odeslal: Wednesday 30 May 2012 - 20:25:48

Rendy,nevím, jestli u nějakého motoru jdou vyměňovat kroužky spodem, ještě jsem takový neviděl. Z Opelu jsem měl rozebraný C20XE a X16XEL a je to vždy klasika- sundat hlavu, vanu, povolit ojniční oka a vysunout písty horem ven.
Než bych toto dělal, zkus dát hustější olej, pokud by to žralo třeba 0,7l na tisíc tak to ještě jde akceptovat. Zkusil bych postupně vmíchávat do stávající náplně 15W-40 nebo 15W-50, pokud nezačnou klapat zdvihátka mohlo by to fungovat.
Zkontroluj odvzdušnění motoru, jestli je průchozí a možná ho vyveď mimo sání, pokud to hodně fouká. Taky by chtělo pořádně seřídit ten LPG, aby i při vetším zatížení pracovala lambda a nebylo to chudý (tím se to více zahřívá, trpí ventily a zvětšují se vůle v motoru)
ondra
Odeslal: Tuesday 29 May 2012 - 01:50:14

Protože mu přeci hnedka nikdo neodpověděl, né? Což je zajímavé, protože tady "asi musí" vždy být tolik lidiček, kteří dokáží na kdeco bleskurychle odepsat a vyřešit každičký problém, aniž by někdy to auto vůbec viděli...
Colommbo
Odeslal: Monday 28 May 2012 - 22:31:31

Proč ten dotaz opakuješ znova dokola a v jiném vlákně...? __;

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0724 sec,0.0302 z toho dotazů.