• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira elektrika :: Re: klakson
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Jarda Brož
Odeslal: Wednesday 28 October 2015 - 16:34:49
Dobrý den, nevím si rady s klaksonem. Když mám zhasnutá světla, troubí, když je zapnu netroubí. Může mi někdo poradit, pokud jste narazili na stejný problém, jak jste závadu odstranili? Děkuji za radu.
Poslední odpovědi
Colommbo
Odeslal: Thursday 29 October 2015 - 18:48:10

Pak tedy zmiňovaný CIM pod volantem máš. Já netvrdím, že problém musí být v něm, jen mě to napadlo, jestli v tom ten sajrajt nemá prsty... Ona ZafB je už dost elektr(on)izovaný auto, to už není jen o svazcích kabelů a drátů, k tomu ještě přední elektrické centrum a zadní elektrické centrum, takže ohne srande... Já ti víc poradit neumím, tohle bude chtít někoho znalého a zkušeného.
Zkopírováno ze stránek Vectra web(u):
Cit.: "Kromě řídící jednotky motoru ECU, má elektrická síť nejnovějších typů aut i druhý funkční blok centrálního charakteru, kterého porucha může auto znefunkčnit. U Oplů je to modul sloupku řízení z produkce fy DELPHI, která pro něj používá název Column Integrated Module CIM.
Je umístěn pod volantem okolo jeho sloupku. Dizajn zařízení zjednodušuje elektrickou síť auta zejména při sloupku řízení (datové sběrnice CAN jsou jen 2-vodičové) a redukcí složitosti sítě zlepšuje její spolehlivost. Sloupek řízení je uvnitř CIM obklopený snímačem polohy volantu. Do CIM jsou integrovány 2 páčky (ovládání blinkrů a stíračů) a také skřínka pro klíč zapalování.
CIM je v podstatě centrum / hub s vlastní inteligencí, kde jsou připojeny 3 datové sběrnice typu CAN – s nízkou, střední a velkou rychlostí, společně s dalšími zařízeními. CIM komunikuje s ECU auta a řídí zobrazovaní informací na palubní desce pod volantem (ikony ...). Monitoruje a řídí mnoho funkčních bloků systému: servo řízení, ESP, airbagy, imobilizér ... a přes tento modul se se zbytkem auta vyměňují informace přichádzející z jeho vlastního snímače úhlu natočení volantu, 2 páček pod volantem a ze spolupracujících funkčních bloků elektrické sítě auta.
Vzhledem k zásadnímu významu CIM v sestavě auta, je potřeba maximálně dbát o jeho bezchybný stav. Z diskusí na webu je možné usoudit, že poruchy CIM trápí dost hodně majitelů aut s tímto zařízením, oprava v servisu je velmi drahá." konec citace.
Mimochodem, kupř. nějak takhle ta záležitost vypadá... Ale třeba to bude jen nějaká blbůstka, fakt nevím, nejsem (auto)mekánik ani (auto)elektrikář...






Anonymní
Odeslal: Thursday 29 October 2015 - 17:40:54

Colombo - mám tuhle: OPEL ZAFIRA B (A05) [07/05-] 1.9 CDTI (1910ccm/88kW/120HP) [07/05-]
Colommbo
Odeslal: Wednesday 28 October 2015 - 20:27:53

Která Zafira to je - áčko nebo béčko...? Béčko už má CIM modul, áčko ještě nee, není-li zakopaná kočka v něm...
Anonymní
Odeslal: Wednesday 28 October 2015 - 17:11:15

Matně si pamatuju, že u astry f mi chcípal motor, když jsem rozsvítil světla. Tehdy jsem musel vysvětlovat a předvést při policejní kontrole, že nesvítím pro dočasou technickou kontrolu, že jsem přestupek nespáchal, tudíž s ním nesouhlasím a ať si pomáhači vypíšou papíry do správního řízení. No, vykašlali se na to. Ale čím to bylo netuším, přestalo to samo od sebe. Až to vyřešíš, napiš čím to bylo jen tak pro info... Dost by mě to zajímalo

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1077 sec,0.0551 z toho dotazů.