• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira elektrika :: Re: +12V
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Anas
Odeslal: Wednesday 21 March 2012 - 22:09:10
Zdravím vespolek a prosím o radu. Chystám se namontovat DRL světla na Zafiru 1,8 16V, r.v. 2000. Poraďte prosím kde nejlépe najdu +12V při zapnutém zapalování? Díky za nápovědu!
Poslední odpovědi
ondra
Odeslal: Wednesday 28 March 2012 - 00:41:56

Legend : Jemu šlo jen o ten + pól od spínačky, protože to ostatní, soudě dle fotek má zapojené asi správně (oranžový vodič).

Anas : Ten "modul" rozsvícení světel po nastartování motoru, bývá dost nespolehlivý. Nemusíš sice při zapojování hledat + od spínačky, protože se zapojuje jen na baterii a parkovačku, ale stává se, že po zhasnutí motoru zůstanou světla svítit. Fígl je totiž ten, že takový modul reaguje na změnu napětí na akumulátoru, takže... světla musíš připojit na baterii jen při vypnutém motoru - modul je na pár vteřin rozsvítí a zároveň si načte hodnotu U na baterii. Pak, jakmile nastartuješ, se zvedne na baterii napětí - modul toto pozná a rozsvítí světla. Horší je ale to, že po zhasnutí motoru se stává, že napětí na baterii neklesne okamžitě, ale jen pozvolna a tím pádem, než se dostane na nějakou tu hranici, kdy modul světla zhasíná, ti pořát DRL svítí a někdy až neúnosně dlouho. Stačí jen probliknout třeba dálkovými, napětí díky okamžitému vysokému odběru z baterie klesne a světla zhasnou. Ale, blikej po každém zhasnutí motoru kvůli tomu dálkovýma:-) Proto ta nespolehlivost.
Legend
Odeslal: Tuesday 27 March 2012 - 21:35:53

Nejlepší je to DRL zapojit přes relé, aby DRL zhaslo, když rozsvítíš normální světla, tak je to dané vyhláškou. Takže jeden konec cívky relé zapojit na + na klíček, druhej konec na tlumené světlo a je to. Spínací kontakt relé se zapojí jedním koncem taky na + na klíček a druhej konec na DRL
Anas
Odeslal: Tuesday 27 March 2012 - 20:33:58

Tak jsem se na to dnes mrknul a vypátral 2 možná místa, kam by šlo celkem jednoduše připojit DRL, aby se zapínaly po otočení klíčku. Snad se to bude hodit i jiným... Jak jsem tak koumal nad tím spínačem zpátečky a pak nad pojistkama, objevil jsem jakýsi konektor pod krabičkou s pojistkama (budu rád, když mi někdo řeknete, kam vede), je tam modrý a černý drát, černý je +12V za zapalováním. Obrázek přikládám.
No a pak jsem náhodou našel takový větší a hlavně úplně volný konektor, schovaný pod krytkou, poblíž levého světlometu. A ejhle, na 1 pinu opět +12V. Obrázek opět přikládám, opět prosím o pomoc s jeho "identifikací", zřejmě je na něco nachystaný, ale na co? Nicméně přístupný úplně sqěle, stačí do něj vrazit "kus drátu" amělo by to fachat.
Jen škoda, že není někde 12V až po nastartování motoru...to už by musel být nějaký ten modul na rozsvěcování DRL, že jo?
Snad to někomu pomůže _;



Anas
Odeslal: Monday 26 March 2012 - 19:54:22

Pánové díky! Jak bude chvilka, vrhnu se na to. Snad neco klapne, ať už pojistky nebo na tu zpátečku. _;
Ondra B.
Odeslal: Friday 23 March 2012 - 07:37:54

Když se podíváš do motoru, na pravou stranu směrem k chaldiči jak je domek řazení na převodovce tak, kousek pod ním je na bloku převodky jediné čidlo s dvěma dráty, tam to nejlépe napojíš bez jakéhokoliv problému.
Více na Odkaz
Colommbo
Odeslal: Thursday 22 March 2012 - 21:30:38

Nic si z toho nedělej, já se taky umím ptát jako blbec, pokud něco nevím, od toho poradny jsou. A protože přesně taky nevím, hledal bych čidlo zpátečky nejspíš někde na převodovce, nějakej bazmek, ke kterýmu vedou dráty a vůbec bych se taky nedivil, kdyby to bylo zespodu pod autem... Kdybych nutně potřeboval v motoru +12V, asi bych to radši řešil z pojistek, jak tady už výše radil Legend
Host
Odeslal: Thursday 22 March 2012 - 19:52:30

Ondra B napsal ...

+12V najdeš spolehlivě na drátech na čidlo spátečky, dobře přístupně a v motorovém prostoru

Asi se zeptám blbě, ale kde to čidlo tak přibližně hledat? __;
ondra
Odeslal: Thursday 22 March 2012 - 10:48:50

stačí "projet" pojistky a relé v motorovém prostoru, jak bylo řečeno. Těch vhodných tam bude vícero a vybíral bych u pojistek z těch s menší proudovou hodnotou a u relé je pojistku nutné dodělat. Tohle pátrání po takové pojistce mi zabralo vždy tak minutu:-)
Ondra B
Odeslal: Thursday 22 March 2012 - 09:32:04

+12V najdeš spolehlivě na drátech na čidlo spátečky, dobře přístupně a v motorovém prostoru
Legend
Odeslal: Thursday 22 March 2012 - 09:27:02

U každé motorizace a výbavy to může být trochu jinde, ale já to vždycky hledám tak, že zapnu zapalování a změžím na všech pojistkách v pojistkovém panelu v motorovém prostoru, na kterých +. Potom vypnu zapalování a změřím ty stejné pojistky a na které + zmizelo, tak tam denní svícení zapojím.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0596 sec,0.0209 z toho dotazů.