• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor :: Re: VeCe Z30CE cuká netáhne
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Cesťák
Odeslal: Friday 20 January 2012 - 09:00:20
Čím si myslíte, že to je?

1 - vstřik čerpadlo
2 - vstřiky
3 - ŘJ čerpadla
4 - ŘJ motoru

Projev závady:
Motor netáhne.

Popis závady:
- Pokud akceleruji mírným sešlápnutím plynu = Při akceleraci motor ztratí výkon, mírně poklesnou otáčky a následně mírně akceleruje ve vlnách, jako když se přidává rychlost tempomatem. Trochu přidá, pár sekund podrží rychlost a zase trochu přidá.
- Pokud akceleruji razantněji = Při akceleraci motor začne cukat, až velmi razantně. Pomůže ubrání plynu, nebo více sešlápnout pedál. Jakmile překonám oblast cukání ztratí výkon, mírně poklesnou otáčky (jako by se dusil), na displeji se objeví žlutá závada vozu s klíčem (na diag. hlásí pokles tlaku v palivové soustavě). Dále se motor chová stejně jako v prvním případě, jen jede navíc v nouzovém režimu.
- Při jízdě na nouzový režim se již tolik neobjevuje cukání.

Výskyt závady:
- Nahodile se vzrůstající četností.
- Při akceleraci na volnoběh se závada neprojevuje.
- Pokud se závada vyskytne, projeví se ihned při první akceleraci po nastartování. Poté se občas stane, že po minimálně jedné hodině provozu, ale pouze po dalším nastartování, jede auto normálně.
- Můj mechanik tvrdí, že pokud je závada, auto startuje déle, není to však ničím potvrzeno.
- Zpočátku se závada projevovala jen při nízké teplotě venkovního vzduchu (pod 6°C). Nyní se ale stává, že auto jede normálně i při -1°C a zlobí při 8°C.
- Vždy po sborce, rozborce čerpadla dá na 500-1000km pokoj a potom se začne postupně projevovat.

Vývoj závady:
- Cca týden, dva, před prvním projevem jsem zaznamenal mírné kolísání otáčkoměru v rozmezí +-50 otáček. Od té doby kolísá otáčkoměr stále, i když se závada právě neprojevuje.
- V říjnu se poprvé závada projevila zpočátku nepatrným poklesem výkonu v kopci. Jednou to lehce cuklo a jelo normálně dál. Potom se oteplilo a měsíc vše fungovalo OK.
- Ihned po ochlazení se začala projevovat a od té doby stále zápasím s výskytem.

Servisní zásahy:
- Vyčištěn AGR – bez vlivu na závadu.
- Vyměněna váha vzduchu – bez vlivu.
- 2x vyčištěn tlakový ventil paliv. Čerpadla – vždy na cca 500-1000 km závada vyřešena.
- Vyčištěna nádrž a celé palivové vedení k čerpadlu, včetně výměny filtru – asi bez vlivu, dělalo se to spolu s vyčištěním tlak. Ventilu.
- Byl jsem u OPEL na TECH2, (můj servisák má jen „obyčejnou“ diag) a nalezli jen závadu na vířivých klapkách zadní řady, podle podtlakové zkoušky však chodí. Závada asi vznikla manipulací s podtlakovými hadičkami při hledání/zkoušení projevů závady.

Laické postřehy:
- Tankuji jen u SHELL
- Jsem 2. Majitel, koupil jsem jej v 05/2011 od leasingové společnosti, myslím, že s autem manipuloval jen autorizák. Při technické bylo vidět, že filtr pevných částic funguje.
- Nepozoruji žádný dým za vozem, ani změnu spotřeby, nebo vyšší hlučnost.
- 14 dní před 1. Výskytem byl měněn palivový filtr.
- Bezprostředně před výskytem jsem vyjel nádrž, téměř dosucha.
- Startuje bez problémů, oproti letnímu provozu, nepatrně déle.
- Při rozjezdech z nuly má auto brutální zátah, závada se projeví až po rozjetí.
- Závada se projevuje v celém spektru otáček při jakémkoliv kvaltu a rychlosti.
- Pokud mám čas a prostor, rozjedu auto až na 150km/h. a bez problémů ji držím. Jakmile přijde kopec, jde výkon a rychlost dolů.
- Závada se projevuje i s tempomatem. Oproti noze se mi s tempomatem nedaří akcelerovat.
- Při brždění plynem se závada neprojevuje a otáčkoměr nekolísá.
- Závada:“nízký tlak v palivové soustavě“ se projeví jen, pokud nedbám toho, že auto nejede a dám víc plynu, než je motor ochoten akceptovat. Pokud držím plyn mírně v tahu, auto akceleruje ve vlnách, závada nesvítí.
Poslední odpovědi
Cesťák
Odeslal: Tuesday 26 February 2013 - 12:11:03

Od vás stále nic, tak alespoň napíšu své zkušenosti, snad to někomu pomůže.

Cukání za jízdy se již neobjevovalo, auto ale začalo odmítat startovat. Startér točil a motor ani necukl. Objevovalo se to nahodile, vždy u studeného motoru. Pokud jsem to nenatočil, počkal jsem pár minut a za chvíli to chytlo úplně bez problémů. Postupně se to ale začalo zhoršovat a donutilo mě to řešit problém. Diagnostika hlásila stejnou závadu, jako při předchozím cukání: "nízký tlak v RAILu".

Jednou, jsem se zdržel v Praze u lékaře, to nešlo poněkolikáté natočit, tak jsem zavolal do AUTOVARS, aby si pro mne přijeli s odtahovkou. Jakmile auto sjelo z odtahovky, normálně to nastartovali. Mě mohl vzít čert.

Měli s tím však zkušenosti, protože identifikovali ventily v čerpadle. dohodl jsem se s nima, že mi vymění ventily a doporučili mi i repasi čerpadla, se kterou jsem nakonec souhlasil. To jsem ovšem nevěděl, že na výměnu ventilů je 2 roky záruka ale pokud se udělají s repasí čerpadla, je záruka jen 1/2 roku. Beru to tak, že mne přejímací technik normálně ochcal.

Stěžoval jsem si na vedení a dozvěděl jsem se informaci, která mne zatím uklidnila a posílám ji dál. Jestli je to pravda, nebo částečná či úplná pitomost zatím nevím:

Vysokotlaké čerpadlo DENSO, které mám ve svém voze má ve svém tělese zabudováno i dopravní čerpadlo. Tedy, můj typ vozu nemá dopravní čerpadlo v nádrži (potvrzeno). Toto dopravní čerpadlo má z výroby nekvalitní vložku (měděná slitina), která se odírá a ucpává ventily za vysokotlakou částí. Při repasu čerpadla, prý vložku nahradili kvalitnějším materiálem a problém by již neměl být. Tedy Ti, kteří mění jen ventily neřeší problém, ale následek.

I kdyby mi prý vyměnili "jen" ventily při reklamaci si prý výrobce dělá rozbor a pokud nalezne špony, reklamaci neuzná.
Cesťák
Odeslal: Saturday 17 November 2012 - 23:24:29

Tak sice od Vás zatím žádná rada, ale u mne posun.
Tankuji jen premiovou naftu Benzina, SHELL, OMV. Od té doby se cukání vyskytlo jen jednou a to, když jsem u AGIP natankoval normální naftu. Jakmile jsem ji nahradil premiovou, je klid.
Synáček mi minulý týden do auta, na SHELL Malín natankoval 16l SHELL NITRO (Ba100) a na radu čerpadláře do dolil 44litry SHELL NITRO D. Řekl mi to až po 15km, kdy auto odmítlo startovat. Naštěstí stačilo vyčistit palivovou soustavu, čerpadlo zatím vypadá OK. Jaký to bude mít vliv na závadu, kterou řeším, nemám ponětí.

Skutečně bu mě zajímalo, co si myslí někdo, kdo rozumí palivům, o tom, proč mám problémy s klasickou zimní naftou.
Cesťák
Odeslal: Tuesday 23 October 2012 - 15:06:00

Tak já už fakt nevím.
Ta nejméně pravděpodobná varianta se zatím zdá být pravdivou.
Od té doby, co tankuji prémiovou naftu a vyhýbám se SHELL Malín, zatím 3 nádrže je problém vyřešen.
Po prvním tankování SHELL NITRO v Chebu cukání ustalo, pokud jsem nastartoval "teplý motor". Nyní již startuje a jede naprosto OK.
To jsem z toho jelen.

Poradí mi někdo, jaká by mohla být příčína?
Cesťák
Odeslal: Wednesday 17 October 2012 - 10:58:28

mates napsal ...

Já bych tu smradlavou ropu prodal a koupil benzíňáka... !!(a) _;


To mi povídej. Já benzíňák a koupím ropu. Nikdy více.
mates
Odeslal: Wednesday 17 October 2012 - 10:56:06

Já bych tu smradlavou ropu prodal a koupil benzíňáka... !!(a) _;
Cesťák
Odeslal: Wednesday 17 October 2012 - 10:55:32

Supr, díky za radu, mám to v plánu, jen jsem potřebovat typ na naftu, která by měla být stopro.

Taky jsem doufal, že mi tady YPER doloží, že nafta je slepá ulička a měl bych se zaměřit na něco jiného.
Colommbo
Odeslal: Wednesday 17 October 2012 - 10:51:31

Já naftě rozumím jak koza petrželi ještě míň než benzínu, ale kdyby to měla být špatná nafta (jako že si to u Shellu nemyslím), tož jen taková hloupá rada - co takhle zkusit vyjet stávající náplň a pak zajet třeba do Ko a u OMV vzít plnou Maxx Motion (mají-li ji v nabídce, ta by podle referencí měla být úplně nej...)
Cesťák
Odeslal: Wednesday 17 October 2012 - 09:52:10

Tak nový projev:
Pokud je prohřátý motorový prostor, jede to OK.
Nastartuji za studena, závada se ihned projeví, mimo jiné i delším startováním. Ohřeju motor, zastavím na pár minut a závada se stále projevuje. Jakmile však zastavím na delší dobu než cca 10min. motor naskočí ihned a závada se neprojevuje.
Domnívám se, že se prostě musí pod haupnou prohřát něco, co je za jízdy chlazeno proudícím vzduchem.

Může to být nekvalitní nafta? nebo je to spíš nějaké čidlo?

Závada: "Nízký tlak v RAILu" se mi rozsvítí jen, když šlapu na plyn. Pokud, jakmile auto začne cukat, uberu plyn, a nechám jej akcelerovat jen tak, jak to zvládne, do nouzáku to neskočí a závada se nezapíše.
Jinou závadu to nepíše ani v TECH2.
Cesťák
Odeslal: Monday 15 October 2012 - 19:59:01

No a já beru dehet za 34,- Mám s nimi smlouvu. Teď se mi to možná vymstilo.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0635 sec,0.0255 z toho dotazů.