• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek :: Re: Omega 3.2V6 táhne doleva, i když je seřízená geometrie
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Kraťas
Odeslal: Wednesday 10 November 2010 - 08:39:10
Zdravím, před nějakou dobou jsem nechal dělat rozsáhlejší výměnu "spotřebního materiálu na přední nápravě u své Omegy (rok výroby 2001, 3.2V6 benzín, verze SPORT) - čepy , silentbloky v ramenech, kosti stabilizátoru. Po výměně bylo samozřejmě potřeba udělat geometrii - provedeno na základě měření laserem, protokoly mám, hodnoty po seřízení na nich vypadají OK. Problém je ale v tom, že auto začalo po tomto zásahu táhnout doprava - mírně, ale je to poznat, hlavně ve větších rychlostech (klasicky dálnice). Geometrii jsem reklamoval - řešilo se v servisu Auto Pospíšil Brno-Maloměřice, kam jsem jezdil i dříve a nikdy nebyly problémy. Udělali mi nové měření, nenašla se žádná chyba. Hledali jsme na podvozku, objevili vymlácený pomocný čep řízení. Došlo na výměnu, nová geometrie - a auto začalo pro změnu uhýbat doleva. Další reklamace, hodnoty po měření OK, situace beze změny. Vina se svalila na pneumatiky - je pravda, že zejména přední už byly hodně jeté, navíc i probržděné. Jelikož jsem měl zanedlouho přezouvat na zimu, počkal jsem. Teď jsou na autě nové Dunlopy, problém se zmírnil, ale nezmizel úplně, auto pořád lehce táhne doleva - na okreskách nebo ve městě se to prakticky nepozná, ale na dálnici, pokud na delším rovném úseku pustím volant, začne auto po chvíli pomalu ale jistě směřovat k levé krajnici. Mezitím jsem pořídil i nové letní obutí, hodil je na auto kvůli vyzkoušení a na popisovaný jev to nemá žádný vliv, takže pneu asi můžu vyloučit. Na podvozku se vše jeví jako pevné, bez vůlí (koneckonců, velká část dílů je vyměněná).
Jediná věc, která vybočuje z normy, je sbíhavost zadní nápravy - ta je mimo limit - má být v rozsahu 0°10’ - 0°30’, já mám cca 0°50’. V servisu mi řekli, že zadní nápravu nepřenastavovali - řídící tyčky jsou dost zarezlé a nejde s nimi hnout, musely by se vyměnit. S ohledem na to, že vzadu jsou poměrně velké odklony (v toleranci, ale na hranici), je podle jejich názoru sbíhavost takto nastavena záměrně, aby se nejížděly gumy (nesjíždí se). Na zadní nápravě navíc žádný zásah během mého vlastnictví auta (cca rok a půl) neproběhl a před opravami přední nápravy drželo přímý směr přímo ukázkově, se stejným nastavením zadní nápravy jako teď.
Moje dotazy jsou následující:
Neřešil jste už někdo podobnou situaci?
Pokud ano, jak to dopadlo, v čem byl zakopaný pes?
Na čem závisí hodnoty odklonů zadní nápravy a lze je nastavit?
Může mít uvedené nastavení zadní nápravy vliv na vybočování z přímého směru (když dříve jelo auto rovně)?
Další nápad - jakýkoli rozumný
Protokoly z geometrie mám, pokud by z nich někdo chtěl něco vyčíst, můžu oscanovat a poslat.
Poslední odpovědi
JardaB
Odeslal: Saturday 29 October 2011 - 13:02:25

Tak jasne, asi to nesmontujes presne jak to bylo, hlavne odklon a sbihavost.
misan26
Odeslal: Saturday 29 October 2011 - 11:19:06

zeptam se kdyz menim predni tlumice tak musim taky necaht udelat geometrii jestli se nepletu ?? dekuji
RBr
Odeslal: Thursday 03 March 2011 - 16:32:35

Všiml jsem si rozdílu v používaných datech pro geometrii pro O-B, benzin X20XEV, do roku 1999.
Uvádím tu opis cílových hodnot ze dvou servisů, viz tabulka dole. Jsou mezi nimi drobné rozdíly, ale hlavně oba mají zásadní rozdíl u sbíhavosti pro zadní nápravu. V APM TEC je pro sbíhavost vzadu psáno -55' +/- 40'.

Ví někdo, co je správně?


servis M - přední náprava (doporučené hodnoty střed, tolerance)
odklon vlevo,vpravo (-1°40' +/- 0°45')
záklon za dorazem vlevo, vpravo (5°40' +/-1°00')
údel sbíhav.-doraz pravého,levého kola 20° (1°40' +/-0°45')
přesah kola (0°00')
sbíhavost nestlačeno celková (0°10' +/-0°10')
sbíhavost nestlačeno vlevo, vpravo (0°05' +/-0°05')

servis M - zadní náprava (doporučené hodnoty střed, tolerance)
odklon vlevo,vpravo (-1°50' +/- 0°40')
záklon vlevo, vpravo (neuveden)
sbíhavost celková (0°20' +/-0°10')
sbíhavost vlevo, vpravo (0°10' +/-0°05')
geometrická jízdní osa (0°00' +/- 0°12')



servis CH - přední náprava (min, střed, max)
sbíhavost celková (0,0 mm +1,1 mm +2,3 mm)
dílčí sbíhavost Sx (0,0 mm +0,5 mm +1,1 mm)
dílčí sbíhavost Dx (0,0 mm +0,5 mm +1,1 mm)
odklon Sx (-2°30' -1°45' -1°00')
odklon Dx (-2°30' -1°45' -1°00')
Dif.úhel rejdu Sx (-2°10' -1°25' -0°40')
Dif.úhel rejdu Dx (-2°10' -1°25' -0°40')
Diference rozchodu 0°00'
vyosení 0°00'

servis CH - zadní náprava (min, střed, max)
sbíhavost celková (-1,7 mm +1,7 mm +3,9 mm)
dílčí sbíhavost Sx (-0,8 mm +0,8 mm +1,9 mm)
dílčí sbíhavost Dx (-0,8 mm +0,8 mm +1,9 mm)
odklon Sx (-2°30' -1°50' -1°10')
odklon Dx (-2°30' -1°50' -1°10')
úhel tahu 0°00'
vyosení 0°00'
mirek
Odeslal: Monday 15 November 2010 - 15:47:00

Zdravím, všechny a dovolím si přispět svoji trochou do vlákna. V dubnu letošního roku jsem dělal s kamarádem opravu přední nápravy na mé OC Caravan 2,6V6. Bylo měněné: spodní ramena, spojovačky, kosti a tlumiče. Po opravě jsem zajel na geometrii (3D Laser) kam běžně jezdím. Cca v půli srpna (po asi 5tis. km) se mi nezdálo chování auta - plavalo, což jsem připisoval našim silnicím, ale nedalo mi to a když jsem leh pod auto abych se podíval jestli něco není volného, tak jsem zjistil že mám ohoblované vnitřní kraje pneu a že kost na pravé straně není nic moc. Kost jsem vyreklamoval a vyměnil a jel jsem ještě reklamovat geometrii a tam byly všechny hodnoty špatně. Technik zkontroloval jestli je vše v pořádku a pak se mi omluvil a geometrii udělal znovu. Stav se trochu zlepšil. Na konci září po dovolené mi začalo auto při brždění tahat volant do leva a při parkování něco vrzalo v nápravě. Jel jsem do autorizáku v Praze a tam mi řekli že je vůle v převodce a že jinak nic jiného tam nenašli a že můžu jezdit dál. Nedalo mi to a na minulý týden jsem se objednal do autorizáku v Kolíně. Zkontolovali celou nápravu a i brzdy a teprve po rozhození celé nápravy přišli na to že spodní čep na levé straně na tom novém rameni ( druhovýroba ale nebyla to ta nejlevnější ) je totálne v pr.. . Dnes mi čep vyměnili za originál, udělali geometrii a autíčko je (zatím) v pohodě. Závěr - 1/ mám teď obavy koupit nějaké ND z druhovýroby, protože budu čekat kdy co odejde a pak to reklamovat a čekat na vyjádření 30 dní atd. 2/ i když jsi dal nové díly nemusí být všechno O.K.
csala
Odeslal: Sunday 14 November 2010 - 18:13:45

Legend napsal ...

Omega má na zadní nápravě neseřiditelný odklon,....

Myslim, ze odklon zadnej napravy sa nastavuje spolu so zbiehavostou a to tymi tycami s gulovymi capmi na koncoch. Zvykne to pekne zahrdzaviet, a preto to mechanici na Kratasovej Omege nechceli nastavit. Do mojej sa tiez mechanik namlatil s kladivom, kym to uvolnil.
Kratas: myslim, ze zbiehavost tvojej zadnej napravy nastavenej na + 50´je moc.
Tabulkove to ma byt +0°25´ +-10´
Vseobecne som odpozoroval, ze pohon zadnej napravy so sebou prinasa jednu (mozno jedinu) nevyhodu a to je to, ze geometria musi byt presne, inac si auto zije vlastnym zivotom
Inac ku geometrii patri aj kontrola naprav voci pozdlznej osi auta a tiez zhodnost rozvoru naprav na obidvoch stranach. Ak to nebolo havarovane, tak je to snad OK.
A teraz ma napadlo, ze ked lisovali tie nove silentbloky do prednych ramien, tak ramena boli pravdepodobne z auta dole. A predne ramena sa daju posunut na aute na ovalnom otvore, kde je uchyteny zadny silentblok ramena a to peknych par mm. Skus to skontrolovat. Pred tyzdnom som menil komplet nove predne ramena a geometria sa radikalne zmenila. Okamzite som musel navstivit servis a gemetriu nechat nastavit.
Kraťas
Odeslal: Friday 12 November 2010 - 15:22:33

Ivan... napsal ...

ne že bych se ti chtěl vnucovat s radou.....už jsem to tu jednou psal,absolutně stejné odklony nemusí být pro auto vždy to nejlepší....výrobce povoluje vzájemný rozdíl v odklonu až jeden stupeň.....ta moje omega při stejných odklonech taky trochu táhne,doprava pro změnu....


Díky za radu, taky to zkusím, pokud neobjevíme nikde žádný další průšvih na podvozku.
Ivan...
Odeslal: Friday 12 November 2010 - 14:29:41

ne že bych se ti chtěl vnucovat s radou.....už jsem to tu jednou psal,absolutně stejné odklony nemusí být pro auto vždy to nejlepší....výrobce povoluje vzájemný rozdíl v odklonu až jeden stupeň.....ta moje omega při stejných odklonech taky trochu táhne,doprava pro změnu....
JardaB
Odeslal: Friday 12 November 2010 - 11:24:35

No je to divny, neprijde mi pravdepodobne, ze by to bylo geometrii kdyz byla zmerena - ja napriklad seskladal predek kompletne, nastavil to od oka a jezdilo to nadale rovne. Mozna by to chtelo necim pokusne pohnout a sledovat co to dela, zkusil bych zejmena odklon - to bude mit na tahnuti ke strane nejvetsi vliv (no ono krome sbihavosti stejne vic seridit nejde...) Moc proste na mereni geometrie a zvlaste laserem neverim, ono to kolo ma jine postaveni kdyz stoji nebo kdyz jede po nerovnem povrchu, zkus do nej kopnout kdyz auto stoji na zemi - me to hejbe dopredu/dozadu tak o 2 cm...
Kraťas
Odeslal: Friday 12 November 2010 - 09:14:09

mates napsal ...

No já osobně bych se na to vyprd... Pochopil jsem, že to dělá jen mírně a ještě k tomu na českých dálnicích tak bych kvůli tomu neměnil vše co má na sobě nějakej čep.
Vidím, že jezdíš k Pospíšilovi, ti jsou dobří, nikdy jsem tam neměl problém. Dělaj geošku i se zatížením řidičova sedadla (což u mě má význam, žeano ).
Jen mě ještě napadá...nemůže být na nějaký straně vymlácenej tlumič?
Jo a kola máš nafoukaný stejně?


Kola jsou nafoukaná na stejné hodnoty (na desetinu), to jsem zkoušel jako první, ještě před reklamací v servisu, abych nebyl za pitomce Tlumiče - vyteklý není žádný, někdy před půl rokem jsem byl (taky u Pospíšilů) na testu na vibračce a oběma předním vyšla účinnost cca 70% (rozdíl 1-2%), vzadu dokonce přes 80%. Podle vyjádření mechanika "tlumiče v nejlepších letech" Pochybuju, že by se za půl roku (nájezd do 10 000 km) některý tlumič začal loučit se životem, ani to nijak nepociťuji na chování auta, ale pro jistotu to ještě ověřím.
Jinak Omegu mám jako druhé auto do rodiny (manželka je zvyklá na Omegy a automat ) ale hlavně mě pro radost - když si chci odpočinout od služební Ochcávky a projet se pohodlným autem, které se nechová jako přeražený pes (přední náhon !buch ) a má ještě poctivý atmosférický šestiválec, ne nějaký downsizingem postižený přeplňovaný šicí stroj Potom mi samozřejmě jakékoli nepříkladné chování bere radost z jízdy a tak je v přímém rozporu s tím, co od toho auta očekávám, takže ho chci eliminovat. Na druhou stranu se mi nechce vyměnit půl auta, aniž by to čemukoli pomohlo

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0540 sec,0.0164 z toho dotazů.