Témata příspěvků | |
Desert | Zdravim,mam s corsou nasledujici problem:motor jde spatne do otacek a netahne.Cim rychleji pridam,tim vic se dusi a otacky rostou velice pomalu.Dalsim projevem je velice slaby tah-po rovine udrzi max 100-110km/h.Pokud se snazim o dalsi akceleraci pridanim plynu,tak motor zacne skubat...cim vic plynu,tim vic skube.Diagnostika hlasi pouze vadny volnobezny ventil.Ten uz mam ale delsi dobu a auto jezdilo normalne,az na ten volnobeh.Svíčky nedavno meneny,vz filtr taktez. Prosim o radu na co se mam zamerit.Diky moc Motor X12XE,najeto 170tkm |
Poslední odpovědi | |
mirecbx | Ten istý problém s x12xe. Vymenil som filtre, sviece, zapaľovaciu lištu z elektriky asi všetko čo sa dalo, váha vzduchu, potenciometer škr. klapky, lambda sondu a auto keď je studené skáče ako kobyla a keď sa zohreje pri obiehaní prepne do núdzového režimu stratí výkon a viete si predstaviť ten pocit vedľa kamiona chcete autu pridať a nejde. Chyba na diagnostike "lambda sonda" Podľa mňa je to len dôsledok. Posledná nádej je že to robia reťazové rozvody, /známy mi tvrdil, že už videl takýto motor preskočený aj o 2 zuby/ Nemá to Hallov snímač aj na vačke? Idem sa do toho pustiť a dám vedieť ako to dopadlo. Začnem si fakt o tej Corse myslieť, že je to západonemecký trabant, lenže ten chodil aj na riedidlo. Za dobrý nápad vopred ďakujem |
Vráčus | Zkoušel jsi měnit palivový filtr ? Pic |
Jiřik | Dobře, vyměň ho a dej vědět. Kapituluji. |
Meneator | Ja bych taky rek ze to Martas chape velmi dobre. A rek bych ze z toho co napsal, je snad jasny, ze reseni je opravit/vymenit volnobezny ventil vzduchu. Nejak totiz nechapu, kdyz na tom aute je zavada, proc ji teda nejdriv neopravit a tim ji uplne vyloucit, nez se zacne hledat zavada dalsi. Pokud vim, "ocuravani" ridicich jednotek jeste nikdy k zadnymu rozumnymu vysledku nevedlo. Na karburatorovejch autech vedly podobny hratky s lankem plynu, misto nastaveni volnobeznyho sroubu vetsinou k tomu, ze auto nasledne uz volnobeh nikdy poradne nedrzelo. O serizeni emisi ani nemluve. |
Jiřik | Good JOB! Piš, co jsi už vyzkoušel a jak to dopadlo a budem přesnější a přesnější, až na tu závadu přijdem! Tví Oplošrotogarážonářaďozvietnamuopraváři.:-))) |
JOB | Jiřik napsal ... Jde o to "očůrat" ECU jakýmsi konstantním průtokem vzduchu při volnoběhu, jak na to? Vřaž tam karburátor z kadetta , to bude ECU očůraná |
Jiřik | Marťas, well done, chápeš to velmi dobře, ale ve Tvém příspěvku jaksi chybí jak z toho ven.... ....rada vyměnit idle run servo se nebere v potaz. Jde o to "očůrat" ECU jakýmsi konstantním průtokem vzduchu při volnoběhu, jak na to? |
Martas | Motor X12XE by mel byt vybaven potenciometrem skrtici klapky a pri vymene nebo oprave volnobezneho ventilu se ma ECU pomoci diagnostiky pro tuto komponentu "vyresetovat". Muj nazor je ten, ze jestlize je volnobezny ventil odpojen a volnobeh serizen pootevrenim klapky (prostrednictvim plynoveho lenka) tak ECU je naprosto zmatena protoze snimac otacek hlasi volnobeh ale potenciometr ze je klapka otevrena a buh vi co potom ECU dela s davkovanim paliva (popisovane problemy mohou znamenat nedostatecny nebo naopak prilisny prisun paliva). |
Jiřik | Toto bych zkusil dát na diagnostiku a zjistit, jaká je při akceleraci lambda. Pak klasika: palivovej filtr, zkusit vyndat rail a zkontrolovat jak to stříká, vyzkoušet, kolik pumpa napumpuje za časovou jednotku, zkontrolovat svíčky, rozvody, tlaky, možná taky průchodnost sání a výfuku. Jinak mě to dvoulitr dělal taky a zjistil jsem, že je špatně zapojená zásuvka motoru volnoběhu, takže teoreticky je možný, že je to tím, zkusil bych ten volnoběžný kanál nějdřív úplně zaslepit, pak budeš mít jistotu že to není tím. |