Témata příspěvků | |
Jan Tichý | Ahoj, mohl by mi prosím někdo poradit s postupem výměny oleje v automatické převodovce. Děkuji. Honza |
Poslední odpovědi | |
Honza Tichý | Ahoj-jedná se o Corsu B rok 2000 typ motoru X14XE. Číslo kar. WOLOSBF68Y4145184. Typ převodovky nevím. Pokoušel jsem se vypustit olej z převodovky a i když dle měrky tam bylo oleje dost-vyteklo pouze asi 2l oleje......Po kontaktování Opel servisu mi bylo sděleno, ža tam má být cca 7 litrů oleje a bylo by dobré demontovat i filtr a alespoń ho vyčistit. Zajímal by mě tedy konkrétní postup výměny (např. demontáž krytů atd.) Děkuji Honza. |
Martas | U Corsy muze byt normalni automat nebo Easytronic, co mas za typ prevodovky a taky by se hodilo rict co mas za typ Corsy (A, B, C, D) a motoru ? |
mates | No u mé Omegy B s klasickým automatem to bylo asi takhle: Na zvedák, směr nahoru, oddělat šroub kontrolního otvoru, sundat oba spodní dekle, báááác...dekle spadly na zem, olej po celé dílně, chvíle pro nadávky, výměna filtru, výměna obou těsnění na deklech, namontovat zpět, utááááhnout, olej nalít do takové kovové pístnice (vypadá to jako velká stříkačka, akorát že z kovu), kontrolním otvorem nalívat olej dokud nezačne vytíkat, zvedák dolů, já do auta, zvedák nahoru, nastartovat a postupně střídat všechny stupně na automatu, aby se olej nasál všude...při tom pomale doplňovat, jakmile na ně olej vykoukl, že už je to plný, vrátit kontrolní šroub, omega na zem, platba, odjezd z dílny. Příjezd do práce, zpozorování kapání oleje z AT, návrat do dílny, řev, omega na zvedák, nahoru...hele, tady jsme tu větší vanu moc dotáhli a prdlo těsnění, vana dolů, njů těsnění, vana nazpět, opatrně dotáhnout, opakovat proceduru s nalíváním oleje, žádná platba, odjezd...a od tý doby v poho. Ale to bylo u klasickýho AT v Omeze...třeba VecA měla kontrolní měrku na automat, tudíž se olej nalíval skrz ní a bylo to jednodužší. Nevím ale, jak je to u novějších automatů či robotizovaných manuálů (tam platí asi lhůty jak u klasických převodovek). |