• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek :: Re: pneu 235/45 R17 vs. sněhové řetězy u OC
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
pepek
Odeslal: Tuesday 27 October 2009 - 19:51:36
Zdravím všechny ve spolek.
Máte někdo praktické zkušenosti s použitím sněhových řetězù u pneu s rozměrem 235/45 R17 na OB (C) Caravan ??? Podle uživatelské příručky je nasazení řetězù na tyto pneu (str 169+229) zakázáno.

Mám možnost pořízení těchto pneu pro OC i pro zimní sezonu (za malý peníz), přičemž bych je mohl v pohodě dojet v létě. Nejsem si ale jistý, čemu a zda skutečně řetězy něčemu vadí. Zkoušet to prakticky - t.j. koupit je, nafutrovat auto, zkusit je nasadit a pak řetězy vracet+kupovat další pneu v 15", se mi zrovna nechce. Mám disky R17, ET 39 i ET 35.
Navíc nìkteří prodejci (hakr) v kameným obchodì , tak i na internetu uvádí, že je lze použít (s malými oky). Jistota je ale zpráva od nìkoho, kdo je používá přímo. Díky za případnou radu.
Poslední odpovědi
Sup
Odeslal: Friday 30 October 2009 - 13:58:04

Pepek: neviděl jsem testy na řetězy, ale viděl jsem hada klečet a ježka chcát !!(a) a auto po použití nesprávné velikosti kola a řetězů. Jestli chceš, klidně si řetězy na ty špalky dej - jsem zvědavej, co ti na to řekne prodejce řetězů (nejlíp ten samý, který Ti poradil, že by to šlo jen s úzkými oky), až půjdeš řetěz, a škody následné, reklamovat. Z čistě praktického hlediska si myslím, že dřív než na Omeze nasadíš řetězy na tak veliké kola, Ti umrznou prsty. Já se držím doporučení výrobce, v zimě používám pro OmB caravan rozměr kola 195/65R15 s občasným nasazením standardních řetězů a jsem velmi spokojen. Je fakt, že v kufru vozím 60 kg litinové závaží, ale při této "severské kombinaci" se i auto, jako je Omega, stává překvapivě "horským" vozem (při zachování zdravého rozumu). Ještě se vrátím k řetězům, já používám tyto http://www.pewag.cz/cs/produkty/snehove-retezy-pro-osobni-vozy/2.shtml
Martas
Odeslal: Friday 30 October 2009 - 11:16:45

Videl jsem test v TV (samo o testech si muzem myslet svoje), fungovalo to na snehu (ale meli velky problemy "aby to na kole drzelo"), nefungovalo to na ledu a na normalni silnici se to "znicilo" po par metrech. Tenrat byl jednoznacny zaver ze s retezem se to moc neda srovnavat co se jizdnich vlastnosti a pouzitelnosti na vice povrsich tyce. Lespi to bylo jen v komfortu nasazovani a skladovani.
pepek
Odeslal: Friday 30 October 2009 - 10:55:12

Jak to tak vidím, asi nikdo sněhové řetězy na tomto rozměru pneu doposud nezkoušel. Budu asi první:-(.
Ještě mne napadlo jít místo do řetězů do sněhových návlekù (viz. např. Odkaz. Nemáte s nimi někdo praktickou zkušenost?? Asi ale nebudou do hlubokého sněhu.
maslicka
Odeslal: Thursday 29 October 2009 - 12:12:12

Jeste bych dodal, nikde jsem o tom jeste necetl, ale myslim, ze pro akvaplaning bude taky dulezite, jestli je pohon predku, nebo zadku. Muj nazor je ze nahon na predek bude nachylnejsi na akvaplaning nez nahon na zadek. Je tam prece ten kroutici moment a tak ma kolo tendenci vyskocit nad vodu, kdezto zadek jede v brazde po prednich kolech.
freez
Odeslal: Thursday 29 October 2009 - 11:18:25

Tomin napsal ...

Ona guma pod sebou hrne nejakou vodu ???
Guma snad ma vzorek pro ODVOD te vody. Jakmile bys neco pod ni hrnul, jedes jak na ledu.
Taky mam zato, ze na mokre zimni silnice je lepsi sirsi guma.
Guma BRZDI jen tim, co se dotyka vozovky a to se sirsi dotyka vetsi plochou.
Neco jineho je vyjimecny pripad kdy jses na hrane aquaplaningu, ale to je jina.
Me teda subjektivne vic sedi zimni 225ky nez 185ky. Mel jsem oboje a uprostred zimy jsem je prohodil. Ale byly to ruzni vyrobci, ruzny vzorek, ...


Nevím jestli jsi někdy viděl na videu či simulaci jak se chová voda a pneumatika na silnici kde je vrstva vody. Ta guma před sebou tlačí větší vodní sloupec než je schopná odvést do stran a vzniká aquaplaning a čím je guma širší tím má voda do stran daleko delší cestu a pokud pneu nemá dostatečně hluboký vzorek s nejlépe několika velkými středovými drážkami na odvod vody může být pneumatika nestabilní třeba už v 70 km/h záleží hodně na tom jak vysoká vrstva vody se na vozovce drží. Na nějaké vlhké silnici toto neplatí jde o vrstvu vody a nebo sněhu či břečky, pokud budeš mít širokou pneu a bude mít v rozměru 225 alespoň 4 ty široké drážky a dostatek lamel na boku pro odvod vody do stran a nebudeš li je mít sjeté nebudeš asi mít s vodou moc problém protože aby bylo na vozovce tolik vody že by to ty pneu neodvedli to by muselo pršet tak že bys stejně nemohl pokračovat v jízdě neb bys nic neviděl. Velká váha auta tu také hraje své, protože je třeba hodně vody aby se před gumou udělala vlna která vlastně nadzdvihne auto ze silnice, ale i to se stane, samozřejmě nejhorší varianta je lehké auto , příliš široká guma s nevalným vzorkem a horší strukturou vzorku pro odvod vody do stran, pak se při větší vrstvě vody takové auto stane neovladatelné třeba i v 50 km/h. Takže pokud se budeme bavit o situaci vrstva vody či sněhu a nebo břečky na silnici je užší pneu určitě více schopné udržet si kontakt s vozovkou.
maslicka
Odeslal: Thursday 29 October 2009 - 08:28:29

Tak, tak, je to presne jak pise Martas. Pamatuji jak jsem mel sierru na trinactkach kolech a za silneho deste na dalnici jsem drtil ruzne BMW, ktere jely na sirokych valcich. Potom jsem presel na mondeo, to melo ctrnactky a bod akvaplaningu se posunul k nizsi rychlosti. U Omegy i na gumach 225 moc akvaplaning nepozoruji-asi je to kompenzovano velkou hmotnosti-mam zhruba 1900 kg.
Martas
Odeslal: Wednesday 28 October 2009 - 21:44:26

Tomin napsal ...

Ona guma pod sebou hrne nejakou vodu ???
Guma snad ma vzorek pro ODVOD te vody. Jakmile bys neco pod ni hrnul, jedes jak na ledu.
Taky mam zato, ze na mokre zimni silnice je lepsi sirsi guma.
Guma BRZDI jen tim, co se dotyka vozovky a to se sirsi dotyka vetsi plochou.


Ano tohle plati pro suchou silnici celkem prima umera sirsi guma=sirsi stycna plocha. Ale kazda guma odvadi vodu jen do urciteho mnozstvi a jakmile je toto prekroceno tak dochazi k tomu hrnuti vody pred sebou a tim i pod sebe ... a zase cim sirsi tim vice ty vody je.

Jestli nekdo z Vas pamatuje jak to vypadalo kdyz "vytunil" skodovku (motor vzadu + zadni nahon=silne pretacive auto) tim, ze tam misto obvyklych 165 gum dal treba jen 175, razem stacilo naprset a okamzite te predbihal zadek. U dnesnich aut to samozrejme neni tolik videt, ale proste na mokru resp. na vode plati ze sirsi guma vic klouze.

Koneckoncu podivejte se nekdy az bude prilezitost a budou u F1 nebo MotoGP v prubehu zavodu prezouvat na mokry nebo naopak suchy gumy jak rozdilnou maji sirku (v neprospech mokrych). Zrovna ted v nedeli se 250 jely na suchu a nasledne MotoGP se jelo na mokru a mely tak nejak stejne siroky gumy kdezto za normalnivh okolnosti ma MotoGP oproti 250 vyrazny "balony".
JardaB
Odeslal: Wednesday 28 October 2009 - 21:32:48

Njn, IMHO dost zalezi na typu gumy, tedy hlavne vzorku, jsou proste optimalizovane na ruzne podminky.... Ale siroka na srac.kach skutecne asi vic plave, voda, zima, v pohode, to se da na vsem. Ale jak nasnezi, lame se chleba.
Tomin
Odeslal: Wednesday 28 October 2009 - 21:17:21

Ona guma pod sebou hrne nejakou vodu ???
Guma snad ma vzorek pro ODVOD te vody. Jakmile bys neco pod ni hrnul, jedes jak na ledu.
Taky mam zato, ze na mokre zimni silnice je lepsi sirsi guma.
Guma BRZDI jen tim, co se dotyka vozovky a to se sirsi dotyka vetsi plochou.
Neco jineho je vyjimecny pripad kdy jses na hrane aquaplaningu, ale to je jina.
Me teda subjektivne vic sedi zimni 225ky nez 185ky. Mel jsem oboje a uprostred zimy jsem je prohodil. Ale byly to ruzni vyrobci, ruzny vzorek, ...

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0621 sec,0.0206 z toho dotazů.