• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek :: Re: Dojezdova rezerva Omega
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Lukas
Odeslal: Tuesday 23 June 2009 - 13:22:32
Jelikoz mam LPG toroid, resim problem rezervy v kombiku. Existuje dojezdova rezerva pro Omegu? Kdyz ne, jake nejmensi kolo lze vytvorit? Zatim mam 195/65/15. Dulezite je aby auto jelo, legislativu neresim. Opravnou sadu taky nechci vozit, rezerva je rezerva.
Poslední odpovědi
Lukas
Odeslal: Tuesday 03 November 2009 - 11:54:50

mates napsal ...

No mě se známí vyklopili do lesa po nazutí dojezdovky... Prostě zapomněli na to, že tam je a jeli s autem jak normálně...ustřelilo to a už se kutáleli ze stráně. Nikomu se nic nestalo, jen ve střeše zůstaly otisklý opěrky hlavy, takže kdyby tam nebyly... __;
No ale vyprdnul bych se na legislativu a bezpečnost a vyřízl bych i kus střechy vč. nosníků _;


Ano, tohle je "kvalitni" prispevek. Dozvedeli jsme se, ze mas skleroticke zname. Jen jim prosim pripomen, ze ted na snehu se taky neda jezdit jak normalne. Nemuseli by mit porad stesti. Co se tyce operek - kazdy kdo ma kombi a sklapi sedadla resi co s operkama. No a kdyz nekdo na zadnich nikoho nevozi tak tam nemusi byt operky nikdy - napr. se bez nich lepe couva. Proste jen tak placas, a koho zajima problem dojezdovky na Omeze, tak ten se musi prokousavat takovyma zvastama.

Legend: rozmer je 115/70/16 92M a fouka se na max 420 kPa.

csala: dik za kalkulacku, bohuzel s rozmerem vyse uvedenym nepocitaji, lepsi je toto Odkaz , z toho vychazi, ze rozdil oproti 195 je necelych 12 procent, s cimz se asi ESP uz nevyrovna, ale problem to neni, defekt je jednou za zhruba 40 tis. km, a holt pri tom nouzovem dojeti ESP nebude fungovat.

Povazuji toto tema za uzavrene. Problem dojezdovky na Omegu byl vyresen. Poradna zafungovala, mohla by lepe - nekteri si ji pletou s chatboxem nebo hospodou. Diky vsem a at vam to pekne jezdi.
Csala
Odeslal: Monday 02 November 2009 - 18:46:56

Martas napsal ...

Ve smyslu teoretickych povolenych hmotnosti a zatizeni urcite neni problem ...

Osobne bych pripadny problem videl leda v tom, ze Vectra a Omega muze mit uplne jinak ET a dojezdovka z jednoho muze byt rekneme "mimo osu" a tedy to muze delat nejake brikule.

Ale urcite ciste prakticky pri bezne jizde je to fuk ... nicmene me by dost znervoznovalo kdyby me svitily 2 kontrolky, nikdo nevi co ty systemvy v tomhle stavu delaji.

Systemy su vypnute.
Csala
Odeslal: Monday 02 November 2009 - 18:40:03

Legend napsal ...

S těma kontrolkama je mi to nějak podivné. Vím určitě, že Omega i Vectra C má povolený rozměr 225/55 R16, stejně jako třeba 195/65 R15, takže bude rozdíl v průměrech zanedbatelný, jedině tak o tolik, kolik je třeba sjetého vzorku. Jaký je přesný rozměr té rezervy?
Co se týká zadních opěrek, tak ty jsou namontované napevno a nedají se vyndat, jedině asi zkusit rozebrat sedadlo a opěrky natrvalo odstranit, ale to bych z hlediska bezpečnosti nedělal, při zadním nárazu by to pak nemuseli přežít cestující na zadním sedadle.

195/65/R15 ma celkovy priemer 635mm
225/55/R16 ma celkovy priemer 654mm - to je o 3% viac
Odkaz
mates
Odeslal: Monday 02 November 2009 - 18:16:12

No mě se známí vyklopili do lesa po nazutí dojezdovky... Prostě zapomněli na to, že tam je a jeli s autem jak normálně...ustřelilo to a už se kutáleli ze stráně. Nikomu se nic nestalo, jen ve střeše zůstaly otisklý opěrky hlavy, takže kdyby tam nebyly... __;
No ale vyprdnul bych se na legislativu a bezpečnost a vyřízl bych i kus střechy vč. nosníků _;
Legend
Odeslal: Monday 02 November 2009 - 17:22:00

S těma kontrolkama je mi to nějak podivné. Vím určitě, že Omega i Vectra C má povolený rozměr 225/55 R16, stejně jako třeba 195/65 R15, takže bude rozdíl v průměrech zanedbatelný, jedině tak o tolik, kolik je třeba sjetého vzorku. Jaký je přesný rozměr té rezervy?
Co se týká zadních opěrek, tak ty jsou namontované napevno a nedají se vyndat, jedině asi zkusit rozebrat sedadlo a opěrky natrvalo odstranit, ale to bych z hlediska bezpečnosti nedělal, při zadním nárazu by to pak nemuseli přežít cestující na zadním sedadle.
Martas
Odeslal: Monday 02 November 2009 - 15:58:42

Ve smyslu teoretickych povolenych hmotnosti a zatizeni urcite neni problem ...

Osobne bych pripadny problem videl leda v tom, ze Vectra a Omega muze mit uplne jinak ET a dojezdovka z jednoho muze byt rekneme "mimo osu" a tedy to muze delat nejake brikule.

Ale urcite ciste prakticky pri bezne jizde je to fuk ... nicmene me by dost znervoznovalo kdyby me svitily 2 kontrolky, nikdo nevi co ty systemvy v tomhle stavu delaji.
Lukas
Odeslal: Monday 02 November 2009 - 15:44:07

Martas: shodnem se na tom, ze kdyz vyrobce doporucuje pneu, tak pocita s max. zatizenim? Takze pocita s nalozenou vectrou, ktera ma 2 tuny? Takze kdyz vemu kolo, ktere je urceno na dvoutunovou vektru a dam ji na 1.7 tunovou Omegu, kterou nebudu nakladat na max. abych se nedostal s hmotnosti nad vectru, tak se asi nic nestane. Pro kazde auto je doporuceny urcity hmotnostni a rychlostni index. Ten je myslen pro max. zatizeni a max. rychlost. Pokud je omezeni, tak je to napsano - viz rozmer 195 je na Omegu jen do 190 km, ale zase pro max. zatizeni. U dojezdovky je rych. omezeni 80 km, ale zase neni hmotnostni omezeni. Takze Opel pocita s tim, ze na dojezdovku postavite dvoutunove auto - viz max. hmotnost vectry.
Martas
Odeslal: Monday 02 November 2009 - 15:18:13

Lukas napsal ...

Prazdna Vectra ma kolem 1.5 az 1.6 tuny. Takze si myslim ze s prazdnou Omegou 1.7 tuny jsem na hmotnosti Vectry. Jinak load index u dojezdovky je 630 kg a u klasiky 225 je 690 kg.


Kdyz presnost tak presnost ... pohotovostni hmotnost caravanu (s ridicem - bez udani motorizace) z katalogu.

Omega - 1665
Vectra - 1475

No rozdil 190 kg uz mi pripadne docela dost.

A jak vidim nejsem jediny, ktery nepochopil, ze to podekovani je za jiz predesle prispevky.
Lukas
Odeslal: Monday 02 November 2009 - 14:51:18

mates: dojezdova rezerva je z Vectry, nalozena Vectra ma pres dve tuny a presto vyrobce tam tu dojezdovku dava. Pise se snad v navodu k Vectre, ze musi jet s dojezdovkou prazdna? Prazdna Vectra ma kolem 1.5 az 1.6 tuny. Takze si myslim ze s prazdnou Omegou 1.7 tuny jsem na hmotnosti Vectry. Jinak load index u dojezdovky je 630 kg a u klasiky 225 je 690 kg.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0720 sec,0.0333 z toho dotazů.