• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek :: Re: kosti mlacení
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
pavel
Odeslal: Wednesday 22 April 2009 - 20:47:49
jak poznám vadnou kost stabilizátoru??Predchozí majitej tvrdil že naprava g.o krom kostí klepkání male, ale pořád.
Poslední odpovědi
vrgadaa
Odeslal: Sunday 14 March 2010 - 17:55:42

mam vypozorvano, ze kdyz zacnu vymyslet pi*oviny, jako ledky misto zarovek na podsviceni budiku, nebo tuning hlavu s ostrou vackou do 2litra, tak se neco vysype mnohem dulezitejsiho, jako, ze to prestane startovat, nebo zacne sramotit lozisko na kompresoru klimatizace-proste takove jemne upozorneni, ze jsou na uate mnohem dulezitejsi veci...
Halca
Odeslal: Sunday 14 March 2010 - 11:37:41

jj bez toho rádia je to přesné. Teď jsem jel po dlouhé době asi 100km bez rádia libujíc si, jak mi to pěkně nebouchá a jenom palubovka vrže asi na třech místech.

Tak jsem zjistil za jedinou jízdu, že začíná odcházet omezovač dveří u řidiče, nemám přimontovaný reproduktor v levém sloupku, mám netěsnost na výfuku a ještě něco šramotí při zpátečně vzadu... ale takové blbosti teď opravovat nebudu...

... už jenom proto, že se objevil další problém - z auta teče někde mezi viskospojkou a olejovým čerpadlem olej a přestože je to tak 1litr/20km, tak nejsem sto zjistit odkud ^au
JardaB
Odeslal: Sunday 14 March 2010 - 07:30:30

No ja vzdycky utrpim sok, kdyz zapomenu zapnout radio nebo najare poprvy otevru okynka, to mam dojem, ze se kazdym okamzikem musi rozsypat Ale pak si clovek zvykne
vrgadaa
Odeslal: Sunday 14 March 2010 - 07:27:41

s prvni omegou jsem najel 100 000km a obcas neco kleplo v predni naprave, menilo se vsechno mozne (kosti, cepy dokonce cely stabilizator vcetne ulozeni, tyce rizeni, silentbloky ramene, predni tlumice...) a jezdival jsem do ruznych servisu a neodstranil to nikdo-nakonec jsem si zvykl a zvuky ignoroval. Krome toho klepnuti na nerovnostech se to jinak chovalo normalne. Nakonec si to odstrail az dalsi majitel vozu, ale priznam se ze uz nevim, co to bylo, mlel neco o nejaky gume-prezervativ to nebyl.
...
Stejne jako mne rozciloval obcas nejaky selest pri stlaceni spojky-muj mecos tvrdil, ze je po smrti a, ze mi ji za 14 vymeni (12ka material), v toto stavu po smrti najezdila 60 000 km a myslim, ze je v aute dodnes... Bych ruzne pazvuky u plnoletych aut neprecenoval, na rozvrzanost maji tito veterani narok
...
Ne, ze by to nesralo, ted mi neco sramoti v palubce, staci zatlacit na ten ctverecek u prepinace svetel a prestane to a jinak to zni, jako by se tam tocil motorek, ci sramotil lpg ventil, uz si pomalu zvykam to ignorovat, i kdytz mozna tu palubku rozdelam, abych tomu prisel na kloub
Halca
Odeslal: Saturday 13 March 2010 - 22:26:35

sice to sem píšu pozdě, ale přece:

nakonec se potvrdilo, že bouchají kosti + byl orezlý přední stabilizátor v místech, kde drží v gumách a právě tam to dělalo takové tlumené hluboké zvuky. Po opískování stabilizátoru a výměně gum (cena za gumy asi 100kč) je to už přes 2,5tkm v pohodě. Kosti jsem dal Delphi, tak jsem zvědav, jak dlouho tam vydrží.

Takže mockrát díky za rady, které mě dovedly k výsledku.. .mno a vzhůru do dalších průserů s 20 let starým autem
Halca
Odeslal: Friday 27 November 2009 - 20:19:43

dnes jsem s tím vůbec nehnul. Asi svého mechoše co mi měnil ložisko zastřelím, protože tak dorvané šrouby kol jsem ještě neviděl. Skončil jsem na tom, že nemám čím sundat kolo.... ..klíč na kola po působení 3 metrové páky ohnutý. Pak jsem zkoušel ráčnu, ale ořech se odporoučel taky. Zítra mu to vezu zpátky, ať mi to kolo sundá, protože na té páce jsou už tak velké síly, že se bojím abych nezalomil srouby __;

Každopádně ložiska jsou měněná obě a horní uložení taktéž. Budu muset sehnat někoho, kdo si zařídí a já si to poslechnu ještě z venku a ze sedadla spolujezdce.
Csala
Odeslal: Friday 27 November 2009 - 14:58:15

Nedavno som tie tycky stabilizatora menil. Auto moze zostat stat na kolesach. (Samozrejme na ukor zhorseneho pristupu).
Staci vytocit koleso a uvolnit maticu spodneho klbu tycky. Vyhoda je v tom, ze ked auto stoji na kolesach, tak stabilizator vyvija minimalny tlak na klb tycky a vtedy je mozne klb vysunut. Potom je mozne skontrolovat volu obidvoch klbov. V pripade potreby tycku vymenit.

Este by som chcel upozornit na jednu vec: niekedy sa tazko identifikuje, od ktoreho kolesa hluk pochadza. Myslim to vseobecne. Hluk sa po ocelovom podvozku roznasa a mnoho skusenych mechanikov vymenilo napriklad lozisko kolesa na nespravnej strane.
Halca
Odeslal: Friday 27 November 2009 - 08:52:49

takže na geometrii už budu muset tak jako tak. Dnes mrknu na ty kosti, ale nedostává se mi teď času. Zbytek bude muset počkat na příští týden. Zatím děkuju za vyčerpávající rady, určitě se ozvu, jak jsem dopadl.
Legend
Odeslal: Friday 27 November 2009 - 08:45:43

Halca napsal ...

Tím kulákem řízení (co se má sklepnout) myslíš "páku řízení"? Čepy řídící tyče sice zůstanou pozici natočení, ale pohybují se hodně lehce. Kosti jsem zatím neodmontoval, rukou s nima nijak nehnu.

Spodní kulák na ramení (tzn. "vodící čep"?) a za ním se nachází ten horizontální šroub... Myslím, že právě tady bude zakopaný pes, protože bouchání jde jakoby od tlumiče. Netušil jsem, že se to dá jen tak namontovat, což je pro mě super novinka. Už jsem se bál, že bude potřeba komplet rameno.

A jaký to má vliv na geometrii? Nezpůsobuje to náhodou zápornější odklon kola?


Myslím čepy řízení, se kterými se seřizuje geometrie, na každé straně auta jsou dva, jeden má vždycky levotočivý a druhý pravotočivý závit a jsou spojené závitovou trubičkou. Vždycky stačí sklepnout jeden z nich, aby se to dalo zkontrolovat.

Ještě je na pravé straně pomocný čep řízení (to bude asi páka řízení), ten se dá dobře prověřit, když bude odklepnutá spojovací tyč, tak ten musí chodit plynule bez vůle, u tohoto se často stává, že se vymlátí a lítá shora dolů třeba i o půl centimetru.

Spodní kuláky na ramenech nezspůsobí ani tak změnu odklonu, ale spíše sbíhavosti, stačí aby v něm byla vůle desetiny mm, ale na obvodu kola už se rozdíl ve sbíhavosti několkrát vynásobí.

A ty kosti se jen tak na autě nepoznají, trvale na ně působí stabilizátor, takže s nima není možné pohnout. Když je budeš odpojovat, tak je taky potřeba pákou stlačit stabilizátor, mě na to stačí třeba 2 dlouhé nástavce na golu spojené za sebou.

Co se týká geometrie, tak ta se musí udělat po výměně jakéhokoliv dílu na řízení a taky by v tu chvíli měly být v pořádku spodní čepy na ramenech. Jediné, co na geo nemá žádný vliv, jsou kosti.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1447 sec,0.0752 z toho dotazů.