Určitě se Vám někdy stalo, že jste jeli a z ničeho nic se rozsvítil kontrolní nápis na displeji check oil level a přitom jste měli v motoru oleje dost. Tato hláška a nakonec i prolínající olej skrz průchodku konektoru pro toto čidlo, mě donutila k tomu, tento problém začít řešit. Jako první jsem zkoušel vyčistit kontakty pro připojení čidla, ale to bylo k ničemu. Jelikož, je pro výměnu těsnění čidla nutné sundat olejovou vanu, chtěl jsem přijít na to, proč se tato hláška zobrazuje. Tedy odpojil jsem čidlo hladiny oleje, následovně sundal olejovou vanu a nakonec demontoval ono čidlo hladiny oleje. Na první pohled se zdálo v pořádku, ovšem velký kámen úrazu je to, že vodič propojující konektor a čidlo po sebemenším ohnutí praskal a praskala i izolace samotných vodičů a tímto vlivem by docházelo k nechtěnému zkratování kontaktů čidla a vyskakování hlášek. Bylo tedy nutno zaprvé vyměnit kabel vedoucí k čidlu. Tady bych doporučil zvolit dvoulinku o celkovém průměru izolace 5 mm. Ale takovou, která odolá oleji, aby se Vám kabel za pár dní nerozpustil. Je tedy nutné demontovat krytku z konektoru pro připojení čidla a stávající vodič nahradit novým. Jako další na řadě bylo čidlo. K jeho rozložení je potřeba odstranit roztemování, které se nachází po obvodu plastového kroužku. Po odstranění tohoto roztemování pomale vytáhněte celý mechanizmus ven. A tady byl další kámen úrazu, to co na mě vypadlo, když jsem čidlo rozmontoval, to jsem se nestačil divit. Tolik usazenin co tam bylo, mně hned dalo podmět k tomu, že čidlo nemohlo vůbec správně fungovat, protože čidlo se skládá z plováčku, který pulzuje vlivem hladiny oleje. Plováčkem prochází tyčinka, ve které je umístěn jazýčkový kontakt a ten je vlivem polohy plováčku buď spínán, nebo rozepínán. Vlivem usazenin je tedy absolutně znemožněna změna polohy plováčku a proto je plováček buď pořád sepnut, nebo rozepnut, nebo je sepnut a vlivem nerovnosti vozovky a malé vůle v plováčku dojde k nepatrné změně polohy a plováček se pohne. Stačí o milimetr a vyskočí ona známá hláška check oil level. Takže je potřeba vzít nějaký čistící prostředek. Já používám technický benzín, nebo arvu a pořádně celý mechanizmus samozřejmě s opatrností vyčistit, tak aby byl schopný bez problému chodit. Po vyčištění ještě zkontrolujte správnou funkci např. za pomocí multimetru, zda jazýčkový kontakt spíná. Je to i slyšitelné, když si mechanizmus přiložíte k uchu a pohybujete plováčkem nahoru a dolů. Nakonec je i zde potřeba připojit nové vodiče a tím je celá úprava hotová. Nakonec vložte celý mechanizmus zpět do hliníkového pouzdra a např. důlčíkem zatemujte zpět celý mechanizmus, tak aby nedošlo k jeho uvolnění ven z pouzdra. Nakonec namontujete zpět čidlo do vany, dáte nové těsnění, jak pod vanu tak u průchodky připojení čidla (zde je vhodné použít silikonové těsnění) a tím je celá práce hotová. Dále přikládám pár fotek, co jsem nafotil, když jsem měl čidlo rozdělané. Bohužel je škoda, že jsem nevyfotil, jak silně byl plováček znečištěn.
Ahoj, kamaráde! Co vím, tož vlnovec jako oplí náhradní díl se nedodává, jest nutno 1. vlézt pod auto nebo jej zvednout, 2. změřit délku a průměr, 3. podle toho koupit a 4. nechat céóčkem přivařit... Odkaz
Nechci plevelit srazové vlákno tak se zeptám tady. Bude na srazu někdo kdo by byl schopen a ochoten se mi trochu pohrabat v elektrice? Samozřejmě to ocením.