• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Opel Astra Sedan 1,8 ECOTEC


autor: legionar

Opel si dal s uvedením Astry Sedan dost načas, a tak jsme byli zvědaví, zda se čekání vyplatilo-

Astrální topologie
Zásadní změnou oproti již několikrát testované pětidveřové Astře je přítomnost klasického třetího prostoru se zavazadlovým objemem 490 litrů. Díky jeho zástavbě a využití prodloužené platformy Caravanu se celková délka Astry zvětšila proti hatchbacku o 338 milimetrů na celkových 4587 mm. To je délka jen o 24 milimetrů kratší než u větší Vectry. Oproti ní má ale Astra Sedan paradoxně o tři milimetry delší rozvor, a tak i díky velmi podobnému designu přídě, považují neinformovaní kolemjdoucí Astru Sedan za mnohem dražší a prestižnější vůz, než jakým doopravdy je. Astra Sedan dobře klame tělem a to se na východoevropských trzích, pro které je určena především, velmi cení.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/36_teopas30_47afff626981e.jpg[/ehs]


Nejdřív práce...
Zavazadlový prostor je svou velikostí blízko průměru sedanů v nižší střední třídě. Ono jich tedy zrovna dvakrát mnoho na našem trhu není (celkové prodeje automobilů z kategorie „nižší střední“, které by měly karoserii sedan dělají zanedbatelné procento). Porovnejme tedy s dalšími dvěma nováčky, s Fiatem Lineou a s Toyotou Corollou sedan a se zkušeným harcovníkem v podobě Volkswagenu Jetta. Astra Sedan nabízí 490 litrů, tedy méně než Linea (560 l) a Jetta (527 l) ale více než Corolla (450 l), takže přímé srovnání s konkurenty dopadá relativně dobře.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/36_opas61_47b0000ec68f5.jpg[/ehs]


Mnohdy důležitější než papírová velikost zavazadlového prostoru je velikost přístupového otvoru do něj. V tomto ohledu je třeba Astru pochválit, protože otvor je dostatečně velký, a tak lze naložit i poměrně rozměrné věci. Navíc, po sklopení zadních sedadel vznikne ložná plocha s délkou 1668 milimetrů, což lyžaře a chalupáře jistě potěší.
Spojovací tunel mezi zavazadlovým prostorem a prostorem pro osádku by ale mohl být větší. Navíc, víko zavazadlového prostoru lze odjistit pouze tlačítkem na středovém panelu, na víku samotném ani na dálkovém ovládači žádný spínač nenajdeme, což je někdy hodně nepohodlné.
Pokud by otvorem do zavazadlového prostoru něco nemohlo projít, velkými zadními dveřmi se to do kufru jistě vejde. Mimochodem, druhé boční dveře jsou ještě větší než u Astry Caravan! Velké dveře, to je navíc ohromné plus, pakliže na zadních sedadlech potřebujete převážet malé pasažéry (kvůli lepší manipulaci s dětskou autosedačkou), prostorově výraznější spoluobčany (kvůli komfortnějšímu přístupu k sedadlům), či velkého psa. Nevýhodou je ale větší „rozpětí křídel“ na parkovišti, kde okolostojící riskují nenápadné, malé záseky do laku pokaždé, když se děti s jásotem vyvalí z vozu směr dětský koutek.

... a pak zábava

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/36_opas15_47b000080603f.jpg[/ehs]


Naše první testovací setkání s atmosféricky plněným benzinovým čtyřválcovým agregátem 1,8 ECOTEC bylo příjemné. Motor ochotně akceleruje v celém spektru otáček, má zajímavý a nevtíravý zvuk a dostatečný výkon. Při klidné jízdě na pátý (nejvyšší) převodový stupeň při přístrojové rychlosti 80 km/h činila spotřeba 5,5 až 6 litru na 100 km, při dálniční stotřicítce to bylo 8,5 litru a ve městě jsme jezdili za devět litrů. Celkový průměr na konci testu činil 8,2 litru na 100 kilometrů, což je při většinovém podílu městského provozu potěšující hodnota.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/36_teopas01_47afff5f5ae11.jpg[/ehs]


Příčné prahy stále zůstávají drobnou bolístkou Astry (pneu obuta na 16palcová kola z lehkých slitin), nutno ale dodat, že podobný černý puntík má dnes většina její třídní konkurence. Astra Sedan v zatáčkách velmi dobře drží stopu, za jejím volantem člověk rychle nalezne optimální pozici a ani sedadla nezůstávají díky bohu pozadu. Nabízejí dobré boční vedení v kombinaci s přiměřenou dávkou pohodlí.

I na zadních místech můžeme sezení pochválit, cestující s obvyklým vzrůstem nebudou mít větší problém s pohodlím. Jak délka sedáku (460 mm), tak prostor pro kolena i hlavu, se zdají být, viděno optikou této třídy, dostatečné.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/36_opas10_47b0000192285.jpg[/ehs]


Cena
Poslední, co je třeba probrat je cena. Ta v testované výbavě začíná na 563.900,- Kč (což je po následném započítání plošné dlouhodobé slevy 60.000,- Kč již docela zajímavá nabídka). K této základní ceně pro druhý výbavový stupeň Enjoy je ale třeba připlácet za poměrně běžné věci další a další peníze, takže nakonec skončíme na cenovce překračující hranici šesti set tisíc korun. Namátkou, za stabilizační systém ESP si lidé od Opelu naúčtují 40.000,- Kč, za automatické rozsvícení světel 1.700,- Kč, sklopná a dělená zadní sedadla 7000,- Kč, tempomat 10.000,- Kč či elektricky ovládaná okna zadních dveří 11.500,- Kč. Doufejte, že část marže věnují obchodníci na slevu pro vás…

Sedan nebo hatchback?
Tady je každá rada drahá. Sedan působí elegantněji, vypadá majestátněji a díky delšímu rozvoru se na silnici chová jako dospělejší auto. Nabízí větší a mezi podběhy kol širší zavazadlový prostor, do kterého je ale u hatchbacku pochopitelně lepší přístup.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/36_teopas03_47afff5f7c53c.jpg[/ehs]



Pětidveřová varianta je o 15 tisíc levnější a o něco praktičtější, když po sklopení zadních sedadel vznikne prostor o objemu 1295 cm3. Vše tak záleží hlavně na preferencích kupujícího, protože jak sedan tak hatchback mají co nabídnout. U nás by ale vyhrál sedan.

Plusy
Jisté jízdní vlastnosti, přijatelný komfort
Prostorný interiér, velký zavazadlový prostor
Příznivá počáteční cena
Příjemný motor s přijatelnou spotřebou paliva

Minusy
Nízko umístěné ovladače klimatizace
Problematické ovládání palubního počítače a páček pod volantem
Nedostatek odkládacích prostor v interiéru
Malý spojovací otvor mezi zav. prostorem a zadními sedadly
Nutnost připlácet za věci, které má konkurence často jako základ
Rezonance sedadla spolujezdce

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0510 sec,0.0115 z toho dotazů.