• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Demontáž palivového vstřikovacího čerpadla Omega 2,5 DTi


autor: Legend

- odmontovat plastový kryt motoru (1 matice 10mm + plastové svorky pootočit o
90°)
- odmontovat potrubí plnícího tlaku s nápisem TURBODIESEL (2 imbusy 5mm a 2
stahovací spony)
- odpojit trubku od EGR ventilu (2 šrouby M8)
- odmonotvat sání (12 matic 12mm a odpojit 2 trubičky - EGR ventil a snímač
plnícího tlaku)
- odpojit ze vstřiků a z čerpadla 6 kovových trubiček
- otočením odpojit konektor vedoucí k čerpadlu
- odpojit uzavírací palivový ventil (matka 10mm)
- ze strany čerpadla, kde byly kovové trubičky, odmontovat spodní držák
čerpadla, na čerpadle je na dvou imbusech, na straně motoru je na 12mm
šroubu
- odpojit přívodní a odvodní hadičky nafty (17mm převlečné matice)
- ze strany rozvodů odšroubovat 2 matky 12 mm držící čerpadlo na motoru
(označit si původní polohu čerpadla, těmito matkami se při zpětné montáži
bude seřizovat předvstřik)
- odšroubovat viskospojku s větrákem (klíč cca 32mm, levotočivý závit), je třeba
si podržet řemenici šroubovákem za 10mm šroubky, kterými je upevněna
- vyndat krycí plast kolem větráku
- odšroubovat hliníkové víčko, umístěné přesně v ose čerpadla, ale na přední
straně motoru - směrem k chladiči. Je v něm otvor pro imbus 17mm, s tím
může být problém, nejde sehnat. Vyřešil jsem to tak, že jsem použil
převlečnou matici z čerpadla, která držela vratné potrubí do nádrže (asi 2cm
vysoká převlečná matice 17mm, tu jsem strčil do otvoru pro imbus, přičemž o
něco přečnívala ven a víčko jsem povolil za tu matici obyč golou 17mm, je to
hodně utažené
- v otvoru po víčku je 18mm matice, držící čerpadlo na rozvodovém kole, tuto
matici sundat
- poté si opatřit kovovou plnou tyčku o průměru cca 3 cm a dlouhou cca 5cm -
nutno změřit. Je prostě potřeba vylisovat čerpadlo z rozvodového kola tím
způsobem, že se strčí kovová tyčka mezi středovou hřídelku čerpadla a to
hliníkové víčko a utahováním víčka čerpadlo uvolní (má kuželovou dosedací
plochu, podobnou jako kulové čepy na nápravě) a odskočí. Je dobré mít malé
zrcátko a podívat se jak je to uspořádané.
- pak by mělo jít čerpadlo vyjmout rukou ven..

Snad je to celkem srozumitelné a na něco jsem nezapomněl. Po zpětné montáži do původní označené polohy motor musí naskočit a potom je vhodné nechat zkontrolovat, případně seřídit předvstřik.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.3019 sec,0.2574 z toho dotazů.