Opel připravil speciál pro TCR už na bázi nové pětidveřové Astry a představil jej na belgickém okruhu Jules Tacheny. Dlužno říct, že vypadá opravdu dobře - nízký, široký a s velmi zdařilou bílo-žluto-černou grafikou, ta ovšem bude nadále čistě v režii jednotlivých privátních týmů. Podle automobilky je Astra TCR připravena soutěžit jak v krátkých, tak ve vytrvalostních závodech včetně 24 hodin Nürburgringu.
Vůz je vybaven přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 330 koní (243 kW) a s maximálním točivým momentem 420 N.m, tedy v souladu s regulemi TCR "Balance of Performance", a to při váze 1200 kg. Síla motoru jde na přední kola prostřednictvím šestistupňové sekvence s pádlovým řazením a automatickými meziplyny. Ke zpomalení slouží 378mm kotouče se šestipístky vpředu a 265mm disky se dvoupístkovými třmeny vzadu. Stavitelný přední lip a zadní křídlo jsou univerzální díly TCR, elektronické systémy ABS a ESP jsou zakázány.
Vůz byl vyvinutý ve spolupráci s Kissling Motorsport z Bad Münstereifel a první zájemci dostanou hotové auto v únoru příštího roku. Stojí 95 tisíc euro bez daně.
zdroj Auto.cz