Ekonomické problémy koncernu General Motors, ale také některých jeho dceřiných automobilek, nutí vedení společnosti ke krokům, které by ještě před několika lety byly jen ztěží proveditelné. Jedním z těchto kroků je chystaná ofenzíva automobilky Opel na americký trh. General Motors totiž předložil nové plány, které počítají s prodejem více než 40 000 vozů modelu Astra. Ty se na americkém trhu budou prodávat pod značkou Saturn, která je na tamním trhu poměrně známa a dobře zavedena. Vedení koncernu počítá s importem Astry ve verzi 3D (GTC), 5D, kombi a TwinTop, tedy celé modelové řady.
Pokud se Astře podaří prosadit se na tomto trhu, hodlá přivést General Motors ve velkém i další modely jako je Meriva a dokonce i Corsu. Koncern GM a automobilka Opel prohlásili, že se nebojí propadáku tohoto modelu a poukazuje na konkurenční evropské automobilky, které po létech také přišly na trh s malými modely.