• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
poloosy omega b
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
PEPIN
Tuesday 01 July 2008 - 15:27:21 Citovat
Host
Mam vadne manzety na poloosach zjistoval jsem ceny cela sada 650kc coz jse mi zda levny chtel jsem jse zeptat jestly je to slozita prace????
KopA
Wednesday 02 July 2008 - 21:12:00 Citovat
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e!
Uživatel #825
Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15
Příspěvků: 824
Podle me celkem jo. Nebo spis narocna na vybaveni. Poloosy museji ven takze by se hodil zvedak aby se dalo pod autem chodit.

Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg
omegalukin
Monday 01 June 2009 - 19:01:16 Citovat
Host
O víkendu jsem měnil gufera poloos v diferenciálu na O-B. Před opravou jsem zde hledal nějaké rady, bohužel jsem nic kloubného nenašel. Rád bych tedy přispěl několika postřehy...
Abych mohl v diferenciálu vyměnit gufera, musel jsem poloosy vymontovat. Je to vcelku jednoduché, za zadním kotoučem je poloosa upevněná 6 imbusy č. 8 k náboji kola. Vždy je lepší povolit spodní šroub zad. tlumiče, aby se povolená poloosa dala lépe vytáhnout do boku. Pokud nemáte pomocníka, přivažte si povolenou poloosu pomocí provázku nebo drátu k zad. pružině, aby se neopírala o brzdovou trubku.
Poloosa je do diferenciálu zasunutá tisícihranem, který má pojistný kroužek. Ten klade odpor při vytahování poloosy ven, proto je nutné mezi hranu diferenciálu a poloosu (pozor na ozubený kroužek snímače ABS) vložit např. úzký sekáček a poloosu vycvaknout ven.
Samotná gufera jdou vytáhnout montpákou, ta nová je lepší postupně usazovat pomocí dřevěného špalíku + kladiva, případně gumové paličky.
Při zpětné montáži poloos do diferenciálu se opět musí překonat odpor pojistného kroužku v tisícihranu. Po nasunutí poloosy do diferenciálu použijeme již zmiňovaný dřevěný klín, který přiložíme na plechový konec poloosy za manžetou (ve směru k diferenciálu) a úderem poloosu zarazíme na místo.
Při uvedené opravě je samozřejmostí kontrola oleje. Originál GM olej je velmi drahý, domnívám se, že se jedná o částku kolem 1200,- Kč/litr. Já použil Shell Spirax AX 80W-90. Olej jsem komletně vyměnil, starý jsem odsál přes napouštěcí otvor pomocí hadičky a velké injekční stříkačky...
Standa
Tuesday 02 June 2009 - 11:40:44 Citovat
Host
Origo olej do diferaku pro OB, kupovany primo v Opelu - 1litr - cca 320Kc. Coz mi neprijde jako drahy.

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1437 sec,0.1153 z toho dotazů.