• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Brzdy Omega A
Přejít na stranu  1 [2] 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Kubba
Monday 15 February 2010 - 23:01:34 Citovat
Host
zajeté to mám tak 50km a je fakt, že teď v zimě brzdím hlavně motorem. Bez posilovače mi připadá, že jde pedál dost tvrdě a ani ten vzduch není moc slyšet. S posilovačem je to jako bláto a abych seknul kola, tak to musím zadupnout opravdu hodně. Brzdná dáha je z 50km/h oproti normálu neskutečně dlouhá...

Na předku jsou nové kotouče Brembo, na zadku původní kotouče, které byly díky sjetým deskám netknuté. Destičky jsem dal vcelku levné E-Icer. Díky tomu, že je to všechno nové, jsou třmeny dost na fest a velká vůle v pístcích být ani nemůže.

Nevím jestli je to podstatné, ale jedná se o Caravana ne obyčejnou limuzínu, takže o to víc vzduchu se tam někde může schovat. Myslím, že se zavzdušnil ten posilovač !frr
Martas
Tuesday 16 February 2010 - 05:45:48 Citovat
Host
Kubba napsal ...

Nevím jestli je to podstatné, ale jedná se o Caravana ne obyčejnou limuzínu, takže o to víc vzduchu se tam někde může schovat. Myslím, že se zavzdušnil ten posilovač !frr


Podstatne to urcite neni Caravan maximalne ma navic nebo jine omezovace brzdneho tlaku vzadu ...

No kdyby posilovac nebyl zavzdusnenej nefunguje, nicmene na nem se ve smyslu vzduchu v brzdovem systemu nema co zavzdusnit je to vlastne membrana ktera tlaci na hlavni brzdovy valec.
Kubba
Tuesday 16 February 2010 - 08:51:07 Citovat
Host
aha, zatim jsem ho nikdy nerozdělával a je pravdou, že princip jak funguje vlastně tak úplně neznám. No nic o víkendu tím zkusím prohnat ještě trochu brzdovky a pokud to nezabere, tak už opravdu nevím.
Tydou
Tuesday 16 February 2010 - 14:56:12 Citovat
Host
Martas: koukam ze si asi jeste moc aut po vymene desticek nezajizdel, a navic jak mekkej pedal tak mensi brzdny ucinek je hlavni pricinou toho zajeti, po ujeti par desitek km pedal postupne tvrdne a brzdi to podstatne lepe, takze nevim co se ti nezda.

Kubba: spis by me zajimalo jak zkousis brzdit s posilovacem a bez posilovace, to si jako odpojujes podtlakovou hadici ze sani? mozna by neskodilo napsat jak to odvzdusnujes, podle toho co pises tak moc nevis ktera bije
Martas
Tuesday 16 February 2010 - 15:29:22 Citovat
Host
Tydou napsal ...

Martas: koukam ze si asi jeste moc aut po vymene desticek nezajizdel, a navic jak mekkej pedal tak mensi brzdny ucinek je hlavni pricinou toho zajeti, po ujeti par desitek km pedal postupne tvrdne a brzdi to podstatne lepe, takze nevim co se ti nezda.



Jenze on pise ze se mu pedal hodne propadne a brzdi to znatelne min a to tedy po vymene desticek bezne nenastava ...

Nicmene nehodlam s nikym polemizovat jestli jsem desticek vymenil hodne nebo malo se svym skoro milionem najetych kilometru.

[ Upraveno Tuesday 16 February 2010 - 15:37:23 ]
csala
Tuesday 16 February 2010 - 15:49:56 Citovat
Host
Kubba napsal ...

aha, zatim jsem ho nikdy nerozdělával a je pravdou, že princip jak funguje vlastně tak úplně neznám. No nic o víkendu tím zkusím prohnat ještě trochu brzdovky a pokud to nezabere, tak už opravdu nevím.

Jak to odvzdusnujes?
Pouzival som rozne sposoby odvzdusnovania, ale najviac sa mi osvedcil tento postup:
Auto je na kolesach a na vodorovnej rovine.
Skontrolujem mnozstvo brzdovky v nadobke, pripadne dolejem.
Uvolnim odvzdusnovak na prednom kolese a necham volne vytekat brzdovu kvapalinu cez priehladnu trubicku do pripravenej nadobky. Ak je kvapalina cista a bez bubliniek, odvzdusnovak dotiahnem. To iste s druhym prednym kolesom. Zadne kolesa je problematickejsie, pretoze vzadu je vacsinou zatazovy regulator a dlzka brzdovych trubiek je dlhsia. Najlepsie, ak mam pomocnika, ktory mi na povel zatlaci na brzdovy pedal, ja uvolnim odvzdusnovak, pomocnik sustavne tlaci na pedal, az kym odvzdusnovak neutiahnem. Postup niekolkokrat opakujem, az kym nevyteka cista kvapalina bez vzduchovych bubliniek. Obdobne pokracujem na druhom zadnom kolese. Hladinu brzdovej kvapaliny v nadobke sustavne strazim a podla potreby dolievam.
Na poradi odvzdusnovania kolies nezalezi, kazdy brzdic ma predsa samostatnu trubku. Natlakovanie brzdoveho systemu opakovanym slapanim na brzdovy pedal sa mi neosvedcilo - zbytocne sa takto brzdovka speni.
Inac plati to, co pise JardaB, nove dosticky si na stare kotuce musia sadnut, dovtedy je pohyb brzdoveho pedalu zvacseny. Dalsia "vola" v brzdovom systeme vznikne po vycisteni piestikov v brzdicoch, pretoze zacnu fungovat "spravne" , to znamena, ze po odbrzdeni sa piestik zatiahne dovnutra valca pruznostou tesniaceho gumeneho okruzku. Toto zatiahnutie je podstatne vacsie, ako pri zadrhavajucich brzdicoch, ked odbrzdenie nastane len kmitanim zvlneneho brzdoveho kotuca a kmitanim celeho kolesa na lozisku v naboji kolesa. Toto vsetko ma za nasledok ten "zly" pocit, ze to "nebrzdi" , ale ono si tie dosticky postupne sadnu celou plochou na kotuce a brzdit to zacne naplno. Samozrejme, musi to byt dobre odvzdusnene.
Martas
Tuesday 16 February 2010 - 15:51:57 Citovat
Host
Kubba napsal ...

aha, zatim jsem ho nikdy nerozdělával a je pravdou, že princip jak funguje vlastně tak úplně neznám. No nic o víkendu tím zkusím prohnat ještě trochu brzdovky a pokud to nezabere, tak už opravdu nevím.


Neber to osobne ale jeste napis jak jsi to odvzdusnoval, uz jsem zazil opravdu zajimave zpusoby, ktere nefungovaly resp. vedly i k zavzdusneni nez k odvzdusneni.
Halca
Tuesday 16 February 2010 - 17:59:12 Citovat
Host
jesně.. můj "postup":
- montáž segmentů (kotouče odmašťeny)
- od zadního pravého kola k přednímu levému
- vždy jsem na odvzdušňované straně zvedl auto na hever
- zadní brzdy jsem odvzdšňoval pomocí hadice do PETky s kapalinou. Vyšlapával jsem kapalinu se vzduchem dokud se objemově téměř všechna nevyměnila za novou dolévanou do nádobky
- přední brzdy jsem odvzdušňoval hadicí od odvzdušňováků do zásobovací nádobky a čerpal kapalinu dokud šly bublinky vzduchu

Dělal jsem to sám, takže jsem nasadil hadici, natáhl ji na viditelné místo, povolil odvzdušňovák a šlapal dokud jsem nevytáhl všechen vzduch. Pak jsem dotáhl odvzdušňovák, sunda hadici a hurá na další kolo.


Výsledek se mi nezdál, tak jsem ještě povolil pancéřku pod nádobkou tak, aby z ní prosakovala kapalina (nebo spíš pěna), ale po chvíli mi došlo, že to tak zase zavzdušním a nechal jsem toho.

ad s / bez posilovače. Postavím se na kopec, vypnu motor, párkrát šlápnu brzdu a hurá dolů
Kubba
Tuesday 16 February 2010 - 18:04:58 Citovat
Host
a ještě jedna drobnost. Na předek jsem dával fungl nové kotouče Brembo
Martas
Tuesday 16 February 2010 - 18:26:26 Citovat
Host
To chces rict, ze si to odvzdusnoval sam a ne tak, ze jeden "naslape" brzdy a druhy potom teprve povoli odvzdusnovak, ktery se hned zase utahne a tak porad dokola ?

Tvym zpusobem nemuzes nikdy vzduch dostat treba z valce, to lze pouzit jenom kdyz menis kapalinu ale ne na odvzdusneni a i tak bych to delal ve dvou.

[ Upraveno Tuesday 16 February 2010 - 18:29:08 ]

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2213 sec,0.1719 z toho dotazů.