• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Bosch VP44 , vše o čerpadlech, repase, technická dokumentace, atd ..
Přejít na stranu  1 2 [3] 4
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
vector
Saturday 01 November 2008 - 13:03:08 Citovat
Host
Tak jsem tady opět, zjistil jsem,že dosedací plocha v kuželovém sedle třísky je poškozená, což jsem si poprvé nevšiml,je tam rýha,kterou to na 90% prosakuje. Kde se tam vzala nevím,musel se v tom někdo dřív hrabat.Takže třísku budu muset vyměnit, tak se chci zeptat,zná-li někdo katalogové číslo tohoto dílu používané servisy Opel. Motor 2.0 DTH r.v.1998. Díky za radu.
vector
Saturday 01 November 2008 - 13:09:37 Citovat
Host
Yper napsal ...

2 vector: ..obecně platí, že vše je jednou poprvé a čím víc se to snažíme eliminovat, tak tím spíš se to stane, nehledě na to, že přání je matkou myšlenky.
A teď vážně !!(a)
Pravděpodobnost, že by praskla tříska v místě převečné matky vysokotlakého potrubí, je velmi nepravděpodobná. Spíš tam bude dělat bordel připojení přepadu, které je pod tím.
Tam může nafta téci. Chtělo by to onu třísku vyndat a podívat se na ni.
Pak ale musíš investovat do nového "O" kroužku a těsnícího prstýnku mezi třískou a vstřikem - starý se použít nedá.


2 yper:
ještě mám jeden dotaz ohledně třísky,musí se demontovat víko sání pokud se demontuje tříska z hlavy.Díky.
Yper
Monday 10 November 2008 - 08:38:17 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Podle mne nemusí, ale na druhou stranu, když se nad tím zamyslím, tak vzhledem k tomu, že třísku je nutné na opačném konci nadzdvihnout, tak jde pod určitým úhlem (dolů) a pak se mi zdá, že víko - překrat sání tam bude vadit.
Takže budeš muset odpojit přívodní konektor k čerpadlu, všechna vstřikovací potrubí, čidlo tlaku na sání a koupit nové těsnění pod tohle víko..

Já to vlastně samostatně nedělal, protože já měl hlavu motoru komplet dole.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Yper
Monday 10 November 2008 - 08:42:08 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Z tohoto pohledu je zřejmé, že budeš muset minimálně překryt sundat a ještě odpojit i EGR.






[ Upraveno Monday 10 November 2008 - 08:43:33 ]

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Kutulin
Monday 10 November 2008 - 20:44:55 Citovat
Host
z0diaC napsal ...

kluci z Astra G fóra se činili .... zajímavé počtení o VP44, jež je v 2.0DTi a 2.2DTi ..... kdyby někdo potřeboval nějaké info ....
nevíte někdo,jak je to s tím Boschem a repasováním ? - údajně by měli měnit špatné čerpadlo za repasované za cca. 15t. ,-

Odkaz


Ahoj zodiacu, koukám, že ti čerpadlo nedá spát jako mě. Ten odkaz jsem sem z Astry G o VP 44 dával už já před tebou do jiného vlákna. Je to zajímavé čtení hlavně ted, kdy jsou opravy čerpadel tak drahé. První čerpadlo mě vyšlo na 60 tis. a to poslední na 48 600 i s prací. Za poslední rok se kvalita díky přimícháváním řepky dost zhoršila a to dle technika z Diesel Bosch servis Jíša Praha. Mají za poslední rok o 100% více zničených dieslů na opravu, které se před tím v takové míře neobjevovali. VIF používám od nepaměti a stejně mě čerpadlo neminulo. Ale možná by to bez VIFu přišlo dříve a ne až při 212 000km. Pěkné sny bez čerpadla přeje Kutulin.
qpc
Monday 10 November 2008 - 20:54:43 Citovat
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500
Uživatel #255
Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01
Příspěvků: 5329
a pomáhaj té naftě adetiva? tak jak to dělá Yper?

Odkaz Astra-H OPC

Odkaz i500.html

Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT".

Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš.....


Yper
Tuesday 11 November 2008 - 14:28:08 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Když jezdím na normální naftu, tak dávám aditiva vždy. Pokud tankuji naftu s biokomponentou (řepkou), tak nedávám nic a nebo málo.
Pokud ještě někde občas vidím Biodiesel a nebo Setadiesel, dávám mu přednost před oběma shora jmenovanými naftami.
Nechápu vyjádření toho "specialisty" Bosch servisu Jíša Praha.
To bude určitě nějaký "tůůůze" vzdělaný odborník na paliva, když vypustí z úst tuhle diagnózu.
Když řekne "Aáá", tak by měl říci i "Béé".
Přídavek biokomponenty, v tomto případě methylesteru řepky, je z hlediska oděru částí vstřikovacího čerpadla spíše ku prospěchu, protože podstatně zvyšuje mazivost.
Trochu jiná věc je pak korozivnost tohoto přídavku.
Z hlediska korozivnosti jako takové se proto nemůže nafta s biokomponentou skladovat, protože ta stárne. Proto při expedici paliva k zákazníkovi (pumpě) jdou naftové poloprodukty přes tzv. blendr, kdy je elektronickými analyzátory kontrolována jako výsledný produkt a samozřejmě, že jakákoliv odchylka je ihned napravována jako odezva z těch analyzátorů přes řídící jednotku blendru - změní se poměr míchání. To vše bez zásahu lidského faktoru. Dodatečně je pak ještě nafta analyzována ve výstupních laboratořích.
Pokud nárůst vad na vstřikovacích čerpadlech je ponejvíce na Ochcáviích a podobných produktových řadách, tak se ani nedivím, protože tyhle motory sice jsou výkonově výborné, ale jak takový motor klape již po 60ti tisících kilometrech je obecně známé - ten zvuk mi nevydává ani můj motor po 255 000 km!!!!
Takže se nedivím, že pokud čerpadlo odešlo, tak z důvodu koroze a to zase jen proto, protože těchto aut je tady nejvíce (v Číně se nosí šedivá Maova uniforma a v Čechách zase Ochcávia!). Ale je třeba si dát věci dohromady a podívat se z nadhledu - stále ještě platí, že spousta lidí vytáhne tohle své nablýskané autí 1x za měsíc na nákup, 1x za rok na dušičky a 1x za rok na Vánoce.
Další problém tkví v ohromném boomu - množství čerpacích stanic (máme v Evropě nejvíc lékáren na počet lidí a nejvíc čerpacích stanic!). Tím je dán předpoklad ke stárnutí takové nafty, protože výtočnost je malá a v řadě případů se do nádrže doplňuje z cisterem jen jedna komora a ta se smíchá s novým množstvím, což není to pravé ořechové, protože pak tam původní, stará nafta zůstává ještě déle.
Pak je problém v údržbě samotných nádrží na pumpách. Kdo z Vás co jezdíte hodně jste viděli, že by nějaká nádrž byla otevřená a provádělo se čištění?
Navíc nádrže nejsou nerezové (to jen ty nejmodernější a ty jsou zase dražší na litr prodaného paliva).
Takže pokud se na čerpadlech takové palivo podepisuje, tak hlavně z nesprávné obchodní politiky pump za účelem šetření nákladů, neinvestování do nových zařízení, malá výtočnost pump, a v neposlední řadě šetřílkovká povaha naší motoristické obce - pořád nejlevnější palivo (vždyť je to jééédno néé?!), šetření nákladů na údržbu auta (kontrola kovového sítka filtru v nádrži, včasná výměna papírového palivového filtru-ten nejlevnější je taky dobrý a nebo servisák říkal, že stačí až po 30ti tis.- to teď s biokomponentou není pravda), a neznalost zásadních mechanismů samotného motoru (co, kdy kde a jak).
Těch faktorů je spousta, ale já se zaměřil na takové ty nej...., vyplývající z naší povahy české.
Další problém je ten, že u nás se prodávají dvě nafty jako jedna.
V Chorvatsku a okolo nás se dá vidět Euronafta a Nafta.
Jinak koroze se umocňuje obsahem vody v palivu. Ta se tam z výroby dostane v mikroskopickém množství, ale nejvíce se jí do paliva dostane dýcháním v nádržích na půmpách v důsledku změny teploty a objemu skladovaného paliva, kdy se na stěnách v noci vysráží vzdušná vlhkost a pak samozřejmě i stáním auta ve studené garáži či na ulici.
Nedávno mne kolega kamiónista požádal, abych až zase půjdu do jeho garáže, kterou má pronajatou na kamión a kde má jak on, tak i já svou motorku, abych mu do ní dotankoval benzín až k okraji plnícího hrdla! Hádejte proč?
Takže kdo jezdí, ten se bát nemusí a pokud auto nejzdí, mělo by být natánkováno do plna.
Jinak kdo z Vás alespoň občas do nádrže dá denaturovaný líh či podobný přípravek na rozptýlení vysrážené vody? Hmmmm!
Kdo z Vás?

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Kutulin
Wednesday 12 November 2008 - 08:17:59 Citovat
Host
Pěkně jsi to Ypere popsal. Přesně tak mluvil technik od Jíši. Ta nová nafta do které se přidává řepka má zásadní problém, rychle se kazí a stárne. Mluvil o tom tak, že tankovat téměř kdekoli, ale hlavně tam, kde je pořádná výtoč. Žádné mini benzínky na malých vesnicích a odlehlá JZD. Klidně schvaloval benzínky u hypermarketů nebo na dálnici. Někde jsem slyšel, že nadměrné přidávání maziv do nafty způsobuje nadměrné vytváření karbonu a usazenin v motorovém prostoru a nedochází k úplnému shoření. Fakt je ten, že nárust poruch u dieslů za poslední rok u Jíši je alarmující a Octávky byly i před řepkou. Jinak mluvil o všech autech VW, Ford atd. kde došlo k nárustu poruchovosti.
Yper
Wednesday 12 November 2008 - 08:41:32 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Kutulin: ..takže pokud to ten technik řekl zhruba tak jak jsem to popsal já, tak pak se mu musím omluvit za ten můj původní tón vůči němu, který nepostrádal osten pochyb o jeho profesionalitě. !!(a)
Je tedy dobrý.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
KopA
Tuesday 18 November 2008 - 20:47:30 Citovat
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e!
Uživatel #825
Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15
Příspěvků: 824
Yper napsal ...

Jinak kdo z Vás alespoň občas do nádrže dá denaturovaný líh či podobný přípravek na rozptýlení vysrážené vody? Hmmmm!
Kdo z Vás?


Prosím tě Ypere dnes jsem na pumpě koukal do regálu a měli tam flašku STP viz. obrázek.

Propagační kecy píšou:

STP Water remover:

Odstraňovač vody z paliva:
Prevence proti zamrzání benzínu v chladném počasí
Zlepšuje studené starty
Chrání proti korozi a tvorbě rzi
Čistí vstřikovací trysky
Odstraňuje zkapalněné páry v teplém, vlhkém počasí


Teď mám k tomu pár dotazů:
* Je to dobré?
* Dá se to použít jak na naftu tak i na benzín?
* Četl jsem etiketu a tam stálo že to obsahuje kerosen. To je dobře? (na to snad lítaj letadla ne?)


Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 [3] 4  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1441 sec,0.1095 z toho dotazů.