• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega interiér
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Topení - táhla
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Hoblina OA 2.0i
Monday 17 December 2007 - 20:35:09 Citovat
Host
Ahoj .... chěl bych se s váma poradit o problému týkající se topení,respektive jen toho vzduchu co fouká do prostoru..... mám puštěný všechno naplno... klapky a ventilator a hřeje to uplně o ničem.... jako teda za takovou pul hodku vytopim auto ju, ale to si myslim že neni normalni. Mam new radiator a kapalina je doplnena , ovládání klapek jde poměrně lehce šoupat... tak nevím kde je problém. Těsnění kolem radiátoru, termostat, táhla, ventilátor, -..... poraďte... Děkuju
vrgadaa
Tuesday 18 December 2007 - 09:37:49 Citovat
Host
pripojuji se taky s prosbou o radu, uplne jak pres kopirak OA, topila naprosto perfektne, pak prorezl radiator, byl vymenen, ale auto zacalo topit mizerne. Pro jistotu byl vymenen i termostat a dokonce udelan i pokus o zvyseni teploty vody predrazenim kartonu pred chladic, takze i kdyz teplota temer u cerveneho-tak netopi. Pritom trubky k i od radiatoru jsou horky a tahla taky tahaji, ventilator fouka. Aby se dalo vubec jet, tak mujsim mit ventilator na prvnim max drunhym dilku, coz staci tak k ofouknuti mlhy z predniho skla, jakmile dam vetsi vitr, tak je z toho zima. Kdyz, ale potahnu tahlo do modryho tak samozrejme jeste vetsi kosa, tj. k nejakemu prepinani tam dochazi. Resil to nekdy nekdo? Je mozny, yby nektera z klapek byla nalomena, vypadena a i presto se to tvarilo jako , ze to prepina? Kuchal nekdo topeni u OA? Mne z toho vychazi najaka poblbla klapka a zrovna ted se mi moc nehodi rozdelavat venku palubku.
Lukasino
Tuesday 18 December 2007 - 13:43:53 Citovat
Host
Nemuze to byt spatnym radiatorem? Ze by byl mensi -> mensi plocha -> "mensi teplo"?
Nebo spatny material radiatoru, ktery proste tolik nehreje? Nevim, ptam se protoze uz jsem tady tenhle problem cetl min. 3x coz je zvlastni aby to byla nahoda
Yper
Tuesday 18 December 2007 - 14:25:22 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Nevím "jak" přesně to mají udělaná auta s mechanickým ovládáním, ale myslím si, že naprosto stejně jako auta s digitální regulací, jen s tím rozdílem, že klapky jsou ovládané tahem lanka v bovdenu namísto elektromotorkem.
Podle mne to jednoznačně dělá tzv. směšovací klapka - to je ta, která je vedena od kolečka s modrou a červenou stupnicí.
Vzduch z ventilátoru jde studený a podle nastavení této klapky jde část na radiátor a část mimo něj a pak se oba proudy opět setkávají a tvoří výsledný, namixovaný proud (teplý či studený) vzduchu.
Čím více se posouvá ovladač do červeného pole, tím větší množství vzduchu jde na radiátor a menší mimo něj, až podle nastavení ovladače dojde zcela k přestavení celého proudu vzduchu jen na radiátor a nebo mimo něj - to když je nadoraz v modrém poli.
Jak funguje klapka se dá celkem dobře poznat podle toho, když je motor vypnutý a klíček nastaven tak, že kontrolky svítí a ventilátor je zapnutý na nějakou rozumnou rychlost - u mne to bylo naplno!
Začínáte s ovladačem v modrém poli a postupně (pomalinku) jej otáčíte do červeného pole a po celou dobu otáčení ovladače musí být slyšitelně zaznamenána změna proudícího vzduchu - tak jak jde ze směru napřímo postupně na radiátor až tam jde všechen vzduch. Ta změna je slyšitelná. Pokud od určitého nastavení otočného ovladače se zvuk nemění, tak je něco špatně s touto klapkou.

A teď něco z mé praxe:
většina z Vás ví, že jsem si repasoval ventilátor topení - vyměnil jsem vydřený komutátor a uhlíky. Dělal jsem to výměnným způsobem. Tzn., že svůj původní jsem si tam nechal a Palic, který měl jeden volný ze svého auta (koupil jiný na vraku - ale taky nic moc!) mi jej poskytl na repasi. Vše jsem udělal v pohodě a ve vodní lázni motor zaběhl tak, aby uhlíky byly zabroušené podle tvaru komutátoru. Nakonec jsem jej namontoval, zapojil konektor (obráceně se dát nedá!) a nastartoval. Ventilátor se sice točil, ale vzduch téměř vůbec nefoukal??!! Právě tehdy jsem laboroval s klapkami a už jsem propadal na duchu a pustil se do demontáže středového panelu a vyjímání rádia, digiklimatizace, tlačítek atp., když jsem se rozhodl (blesk z čistého nebe)) zkontrolovat, zda se správně točí. Záběh motoru jsem provedl ve vodní lázni ve směru vyosení uhlíků, které na komutátor nedoléhají kolmo a tak jsem věděl, při jeho vyjmutí z vodní lázně a nasazení radiální vrtule, že tlačí vzduch řádně!
Samozřejmě, že ventilátor se točil obráceně a to mi hlava nebere!
Navíc, jak uvedeno shora, konektor otočit nešel - má vodící lištu.
Nezbývalo než přepólovat dráty v konektoru a od teď je spokojenost.
Komutátor jsem nasadil přesně do původní polohy včetně přesné pozice lamel - vyfotil jsem si to a udělal značky.
Nědělali jste něco podobného i Vy sami? Je to jen námět k zamyšlení.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
vrgadaa
Tuesday 18 December 2007 - 15:27:04 Citovat
Host
motorek je asi stejnosmerny, takze stacilo nekde prohodit draty-jde-li to.
..
Jinak blby je, ze jsem si ten radiator nemenil sam, predtim jsem to menil a nebyl zadny problem, ted jsem to mel v servisu pac mam zchromlej prst a nevim co tam mohli dokurvit. Staci jen rici, ze nasilim prekroutili hadice a prohodili sotupacku s vratnou hadici, ale ani naprava nepomohla. Rozpojili vzduchovod k levemu boku, nevim proc, kdyz jsem to menil ja, tak to nebylo potreba. Menili mi pak i termostat a zjistil jsem, ze mi nedali tesneni na vicko (nebo nechali stare spatne), coz jsem zatim nouzove vyresil povolenim vicka expanzky. Takze nemohu vyloucit ani vinu servisu. Dokonce jsem je podeziral, zda to tam nenarvali otoceny o 90 stupnu, pak by proud nemohl chodit skrz lamely, ale to snad nejde jinak zastrcit, je to obdelnik a trubky jsou kovovy.
....
Jinak OA nema knoflik ale posuvny tahlo modra/cervena a pri jeho posouvani se meni zvuk, tj studeny fuci mohutne a vesele a jak se to misi tak to de tize a mene vzdcuhu, coz odpovida vetsimu odporu lamel. Vse se tedy tvari, jak ma, jenom to proste netopi. Mne z toho vychazi, ze snad je nejaka klapka spatne, ci-li sonduji zda to nemel nekdo uplne kuchly a nerewsil neco podobnyho
...
Nemam garaz a se zchromlym prstem se do toho nechci poustet, zvlaste ted v dobe svatku, kdy auto nutne potrebuji. Kdyz je kolem nuly tak to jakztakz jde, horasi jsou delsi trasy za mesto v mrazech (nastesti jezdim minimalne). Po meste se to stejne poradne neohreje, nez dojedu do prace a ani tepelna ztrata neni diky male rychlosti takova.
...
asi to nejak prekodrcam a pak to bud budu nebo nebudu resit podle vysledku STK.
vrgadaa
Tuesday 18 December 2007 - 15:31:04 Citovat
Host
jeste mne napada, beckova (mel jsem digiklimu) mela na trubkach topeni nejaky ventily (taky mi to nejaky expert v servisu urazil, ale topilo to i tak). OA nic takovyho nema, aspon nikde nevidim? navic trubky jsou horky.
...
NO treba bude zima jako loni:-)
vrgadaa
Tuesday 18 December 2007 - 15:59:16 Citovat
Host
2Yper dik.
Prinutil jsi mne se zamyslet, znovu vyzkouset vsechna tahla, vse se zda, ze normalne funguje-jen to poradne netopi. Takze logika veci topilo-netopi, co se zmenilo, vymenila se vlozka v servisu. A to v servisu, kde jsem ji bral i pred dvema roky (prokorodovala za dva roky), co vam z toho vychazi? Ja myslim, ze uz pravdepodobne vim. Je zapotrebi vzit i nejmene pravdepodobnou moznost-ta vlozka bude pravdepodobne zmetek se spatne navarenyma trubkam prirubama, zmackolou trubkou ci cimkoliv jinym, takze bude mit spatnou pruchodnost pro vodu. Takze zkusime jinou vlozku, pri te prilezitosti pretesnime i termostat a servisum se nadale budeme snazit velkym obloukem se vyhybat:-)
Hoblina OA 2.0i
Wednesday 19 December 2007 - 09:22:16 Citovat
Host
Jo mam stejne problem.... na modrem poli fouka mohuten studena ale jak miel se to zacne prenastavovat do teple casti... tlak vzduchu z vydechu se snizuje a fouka to tak tak teply... spíš vlažný. Poraďte,je problém v radiatoru,když je mesíc novej,nebo v nejakym těsnění kolem toho tělesa,ktere je uzavreno v tom pouzdrě ? popripade nedovíravostí některé klapky ?

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1521 sec,0.1187 z toho dotazů.