• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
test tlumičů
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
autojacek
Monday 15 October 2007 - 11:28:33 Citovat
Host
Chtěl bych se zeptat na tomto místě na test tlumičů a vaše zkušenosti s ním..Koupil jsem OB 1995 2,0i 16V LPG dovoz Itálie se 160000km v celkem solidním stavu a chtěl bych si nechat zkontrolovat tlumiče na tlumičovém testu.Jsem z Ostravska a ještě nikdy jsem to neabsolvoval.Neví někdo,kolik to stojí,jak to probíhá a na co si je třeba dát bacha.V nějakém příspšěěvku jsem tady četl hodnoty v % fungování tlumičů.Taky jsem tu hledal vše o tlumičích.Zatím jsem koukal do Auto Štangl..Ti by měli být v tlumičích asi nejlepší.Kdyby někdo měl nějaký tip na právě probíhající tlumičovou akci,uvítám.Dík.
z0diaC
Monday 15 October 2007 - 11:47:36 Citovat
Uživatel #1221
Registrován: Wednesday 08 August 2007 - 09:51:23
Příspěvků: 441
my jsme byli v Astrou G na test tlumičů v pneuservise Barum (http://www2.contitrade.cz/pobocky.html) ...stálo to kolem 150,- a dostaneš kopletní zprávu i s grafama a % vyjádřením funkce každého tlumiče.

z0diaC
Vectra B caravan CD X18XE ´98 OFF
Vectra B caravan Elegance Y22DTR ´01 OFF
Corsa B X10XE 3D ´99 OFF
Corsa C Z12XE 3D ´00 SPORT
Corsa D Z12XEP 3D ´08 COSMO OFF
VGT
Monday 15 October 2007 - 12:04:23 Citovat
Host
Hlavně od toho testu nečekej žádné zázraky. Je to jen hrubé, orientační měření. Tlumič ve stavu "úplně na nic" to dokáže odhalit, to ano, ale tlumič jen chvíli "před smrtí" to dokáže vyhodnotit jako ještě vyhovující.
Lib
Monday 15 October 2007 - 13:02:18 Citovat
Host
Měření je vskutku - jak říká Vašek - velmi hrubé, já měl na předku 65 a vzadu 55%. Realita byla taková, že byly znatelně špatné všechny. Auto sice neodskakovalo v zatáčkách, ale už byly po přechodu a za horizontem všechny čtyři
autojacek
Monday 15 October 2007 - 13:30:03 Citovat
Host
Díky za info.150kč za kontrolu tlumičů je celkem ucházející částka.A teď k tlumičům novým.Co doporučujete?S čím máte zkušenosti.Plynové,kapalinové?Monroe,Kayaba,Sachs,nebo nějaká jiná značka a zdroj.Předesílám,že se asi budu koukat po ceně,protože 8000 Kč je pro mě docela peněz.Taky bych uvítal názor,kolik tisíc km jsou schopny které tlumiče vydržet.Díky.
Yper
Monday 15 October 2007 - 13:37:58 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
No tak já byl v Barumce v Mostě, kde mají opravdu perfekt vybavení na měření tlumičů.
Nevím jak to probíhalo a probíhá jinde, nicméně test je velmi jednoduchý. Najedeš na plotny předními koly a po testu pak zase zadními koly. Myslím, že auto je odbržděné, ale to je detail a oni Ti sami řeknou co a jak.
Přímo na displeji obrazovky pak vidíš, jak jejím středem probíhá tzv. osa "x" a na ní jsou směrem nahoru a dolů znázorněny vibrace.
Oběma směry (nahoru a dolů) od osy "x" je pole zelené, na něj navazuje pole žluté a to pak přechází v pole červené.
Pokud jsou znázorněné kmity v zeleném je stav tlumičů O.K. Pokud kmity zasahují ve svých špičkách do žlutého, tak jsou nakřáplé a dotýkají-li se špičky kmitů červeného nebo do něj zasahují, pak jednoznačně vyměnit.
Počítač pak vyhodí na základě těchto naměřených hodnot resumé.
Ale pozor, může se Ti stát, tak jako mně, že na předku jsem měl kmity v zeleném poli a pravý se dotkl rozhraní zelená/žlutá. To je ještě v pořádku!
Nicméně resumé bylo jednoznačné - doporučení na výměnu, protože rozdíl mězi oběma tlumiči byl nad stanovenou hranici pro bezpečnou jízdu. Levý tlumič byl ve velmi dobrém stavu a tlumil velmi slušně, takže jeho kmity byly nejmenší.
Poslechl jsem a tlumiče koupil jiné. Bezpečnost nade vše!
Stálo mne to snad jen 200 Kč.
.

[ Upraveno Monday 15 October 2007 - 13:41:33 ]

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
VGT
Monday 15 October 2007 - 14:53:31 Citovat
Host
No, tak Míra (Yper) popsal asi tak 23 krát více slovy to co já ..... (tak už tomu Jacku věř).
Já bych volil tlumiče Kayaba od Autoštangla (protože jsou tuším dovozci pro ČR a bydlím kousek vedle skladu). Jestli "jen" hydraulické nebo plynokapalinové záleží na penězích, které do toho chceš investovat (pokud s tím autem nebudeš jezdit závodně autokros, považuji tyto typy za téměř rovnocenné). Též životnost tlumičů bude podobná - ty dražší budou mít jen vyšší odolnost proti "vadnutí" při zátěži (při ohřátí jízdou). Já mám plynokapalinové, najeto cca 200 tisíc a jsou "po smrti". Na normální jízdu to stačí, při ostřejším nájezdu do zatáček je to už nedobré.
Anonymní
Monday 15 October 2007 - 17:06:41 Citovat
Host
Otázka pro kutily a domácí montovače...když jste dolovali tlumiče ze svých Omeg A ,nebo B,zjistili jste,jaké tlumiče tam byly.Nevím,jestli měl někdo štěstí,že narazil na tlumiče z prvovýroby.Já právě rozebírám jednu krasavici Omegu A,která je ve fantastickém stavu po prvním majiteli v Německu s najetými 120000km na porodej náhradních dílů.Brzo tady přidám značku tlumičů z prvovýroby taky.
Martas_
Monday 15 October 2007 - 17:14:47 Citovat
Host
Ja bych si teda tlumice ktery maji nabehano 120 000 km do auta nedal za zadnych okolnosti a od jakehokoliv vyrobce.
Lib
Monday 15 October 2007 - 17:26:40 Citovat
Host
Kayaba Excel-G
Auto v zatáčkách lepší a pohodlí (drncání) se zlepšilo. Oboje tak o třídu, až se mi tomu nechtělo věřit

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1538 sec,0.1182 z toho dotazů.