Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Na kolik nahustit 235/45/17? |
Přejít na stranu 1 [2] | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Tomis |
| ||
Uživatel #786 Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40Příspěvků: 263 | Ja je hustim tytez pripadne 225/45/17 ve predu na 2,6-2,7 a vzadu tak 3,3-3,5 a sedi to perfektne, zvlast kdyz se trochu ty pneumatiky zahrejou. Mam problem to vubec nekde utrhnout. A ze by to skakalo to se mi moc nezda, je to tezky auto, takze to neskace. akorat co sem prezul zase na tyto letni a vymenil vsechny 4 tlumice tak je to citlivy na koleje tot snad jedina nevyhoda, jinac to sedi jak pribity. Vetsinou jezdim sam nebo ve dvou a par nejakych tech kramu v kufru. _________________________________________________________________ Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003 jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet. | ||
| |||
Martas_ |
| ||
Host | Tomis napsal ... Ja je hustim tytez pripadne 225/45/17 ve predu na 2,6-2,7 a vzadu tak 3,3-3,5 a sedi to perfektne Docela by me zajimalo jak po nejaky dobe provozu vypada stred tvych zadnich pneumatik kdyz rikas ze to hustis takhle (o 1 atm vic nez predepisuje vyrobce, viz. tabulka dole pro gumy 235) a jezdis prazdnej ? Prazdny (3 osoby) Plny Rozmer vpredu vzadu vpredu vzadu 235/45 R 17 2,1 2,3 2,8 3,3 | ||
| |||
walto |
| ||
Host | Kdesi som to tu uz písal: Moje skusenosti hovoria o tom, ze udaj vyrobcu auta o tlaku v pneu treba brat ako vychodisko. Kazda guma ma inu konstrukciu (myslene tuhost) nosnej kostry. Niektora je robena ako tuhsia, napr. DUNLOP, niektroe su makke ako papucky, napr. Good-year. Ja vzdy postupujem tak, ze gumy nafukam na vyrobcom auta doporuceny tlak pre dane zatazenie, prejdem po rovnej ceste (mame u nas dialnicu) cca 10 km a bez brzdenia na rovnom useku zastavim. Chrbtom prstov porovnam teploty na vonkajsku, v strede a na vnutornej strane behuna a podla toho dofukam. Ked je teplejsi stred behuna, tak upustim 0,2 bar a su teplejsie kraje behuna, pridam 0,2 bar. Behun gumy by po takejto "skuske" mal byt rovnomerne teply po celej sirke. Takto "vuskumana" hodnota tlaku je zaklad a pri zvyseni zatazenia dofukujem o tolko, kolko predpisuje vyrobca auta. Predpokladom na taketo laborovanie je geometria podvozku OK. Ja to tumto sposobom robim mnoho rokov a nikdy som nemal sjete gumy v strede. Vonkajsie okraje mam vzdy trochu plytsie, lebo rad sa v zabocke opriem o gumy. Nech je trochu srandy v tomto kralovstve. | ||
| |||
Tomis |
| ||
Uživatel #786 Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40Příspěvků: 263 | Martas_ napsal ... Tomis napsal ... Ja je hustim tytez pripadne 225/45/17 ve predu na 2,6-2,7 a vzadu tak 3,3-3,5 a sedi to perfektne Docela by me zajimalo jak po nejaky dobe provozu vypada stred tvych zadnich pneumatik kdyz rikas ze to hustis takhle (o 1 atm vic nez predepisuje vyrobce, viz. tabulka dole pro gumy 235) a jezdis prazdnej ? Prazdny (3 osoby) Plny Rozmer vpredu vzadu vpredu vzadu 235/45 R 17 2,1 2,3 2,8 3,3 nevim co mas za motor, ja mam 2,5 TD, vetsinou jezdim ve 2-3 lidech a pokazdy spoustu kramu v kufru + nadrz vetsinou tak 3/4 - 4/4, sedi to vyborne, stredy pneumatik jsou v pohode. Daval sem tam uz pouzity z nemecka za 400,- ks ContiSporty a na predku uz je mam 4. sezonu, vzorek stale v pohode. Jelikoz je hnan zadek, tak tam se to ojizdi rychleji, hold ty zatacky pod plynem _________________________________________________________________ Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003 jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet. | ||
| |||
Marek |
| ||
Host | Ahoj, no kluci já mám 235/45/17 a nahuštěný mám vpředu i vzadu 2,5. Jezdím tak 60% sám, prázdnej kufr a 40% ve 3 lidech a něco malinko v kufru. Gumy se sjíždí krásně rovně, takže pohoda... | ||
| |||
Vodník |
| ||
Uživatel #327 Registrován: Sunday 20 March 2005 - 08:45:51Příspěvků: 732 | Inu, já mám 2,5TD kombík, jezdívám také většinou sám, a úplně nové Klébry 205 huštěný na 2,6 až 2,8 jak předepsáno mi na zadní ose odešly po osmi měsících. Ale odešly tak, že vzorek vážně už teda jako nic. Na předku pořád jako nový. | ||
| |||
Tomis |
| ||
Uživatel #786 Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40Příspěvků: 263 | jj, na zadku nam to odchazi rychle - hold hnana naprava a take rozlozeni vahy temer 50:50. Tak kdyz tomu nandas, tak ... ted sem ale mel na zadku Firestony a ty mi doknoce vydrzeli vic nez ostatni. taky sem je ted prohodil s predkem, kde sem mel ContiSporty, jelikoz je chci uz dojet, aby mi je nebylo lito prezout a oni ne a ne se porad ojet, takze ten continental taky drzi. Snazim se vzdy je alespon do zatacky drobet rozhodit do smyku, ale nejak se mi to nevede, drzi jak pribity nebo spis _; ale kdyz chce clovek smyk,tak _________________________________________________________________ Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003 jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet. | ||
| |||
Cesťák |
| ||
Uživatel #1134 Registrován: Thursday 24 May 2007 - 20:04:31Příspěvků: 362 | Je to divný, ještě jsem se s tím nesetkal, ale je to tak. V pátek jsem si všiml, že se mi sjíždí okraje dezénu u zadních pneu. Nejdřív jsem se lekl, že to je zavěšením, ale poté, co jsem koukl pod auto a viděl to samé i na vnitřní straně, zvedl jsem tlak z pečlivě udržovaných 2,5 na 3,0. Uvidíme, jak se to projeví. Předek je 2,5 bez problémů. Ráfky 6Jx15, gumy alternativní 205/60 R15. Jezdím sám z prázdným kufrem dálnice i okresky a ECO-RALYE při tlaku 2,5 7,3l/100 Jedu za tebou chvíli a už mě dlouho ... Vectra B Sedan Elegance Y26SE Vectra C Karavan Cosmo Z30DT | ||
| |||
Přejít na stranu 1 [2] | |