Ahoj! rada s výměnou zapalovací lišty mi pomohla při řešení mého problému, za to velké díky !!! mám x14xe a za studena se choval celkem bez problémů po zahřát cca 15minut začal při volnoběhu vynechávat některý z válců. při jízdě do kopce motor netáhnul cukal a nepravidelně vynechával. z kopce se zařazenou rychlostí bez plynu žádný problém (není palivo není asi co zapalovat). Žádná chyba motoru na palubovce. Problém se patrně kumuloval, v průběhu asi 3 let se objevovaly podobné stavy ale na krátkou dobu, stačilo ale prošlápnout plyn, vynechávání se ztratilo. Postup hledání chyby byl následující. Výměna svíček, vyčištění vzduchové klapky (slušnej bordel), vyčištění krokového motorku volnoběhu a kanálu (taky bordel), vyčištění AGR(EGR) ventilu (parádní bordel-!), zaslepení EGR, odpojení EGR. Motor jsem nechal běžet bez vzduchového filtru, odpojeného teploměru vzduchu, odpojeného EGR, zkoušel jsem odpojit naprosto vše o se dalo abych eliminoval okruh problému. Palivový filtr a vstřikovače jsem nekontroloval, protože motor běžel za studena bez problému cca 15minut. Nakonec jsem dojel na vrakáč a zkusil tam jinou zapalovací lištu, na radu z tohoto článku ! Jel to projet a problém byl vyřešen. Zapalovací lišta z vrakáče byla na pohled skoro nová a z motoru Z14XE. A pozor výrobcem byla Tesla!!! což mě celkem překvapilo, ale věřím že bude kvalitnější než spousty jiných z východu. Takže vážení ještě jednou díky |