• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra tuning
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
LED zadní svetla
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
ipi
Wednesday 17 January 2007 - 11:00:50 Citovat
Host
Zdravim, mate nekdo zkusenosti s LED svetly ? (JOM: 80736; FK: FKRLXLOP015; AS: DL OPR27LB )
JOM
FK Automotive
AutoStyle
- musi se predrazovat odpor aby pocitac nehlasil chybu zarovky ?
- lisi se kvalita u vyse uvedenych vyrobcu ? (jeden z prodejcu tvrdi: "AutoStyle pouziva kvalitnejsi chip technologii pro LED osvetleni" - ale je samozrejme drazsi drazsi)
- jsou tato svetla dostatecne svitiva ? (maji homologaci)
- jsou "dozivotni" nebo byvaji problemy ?
- atd., atd., diik
pepik
Wednesday 17 January 2007 - 13:01:00 Citovat
Host
Odkaz
sice Vectra ale pocitam ze to bude podobne.
AutoStyle
Pocitac hlasi chybu chce to odpory. v tomto pripade jde o svetla + brzda tak me to hlasi 2xchybu.
Kvalita... org je samozrejme materialove lepsi. Nejhur na tom byva okoli kde je zarovka 21W {mlhovka}
Tam se to prej tavi. Ja tam dal dvouvlakno Led zarovku takze dalsi odpory.
Svitiva... ty moje celkem dost.
Dozivotni... pokud je neposkodis havarii nebo nezdeformuji vlivem teplot, tak by to melo vydrzet.
No a homologace.? Tak to samozrejme NEJSOU a pri prvni STK Te vykazou.
Jen sem se imformoval primo na STK a chcou papir.

No to je tak vsechno. Je to pjekne, nelegalni {bez homologace} a na Opela kerej ma kontrolu zarovek trosku nestastne.
Yper
Wednesday 17 January 2007 - 13:43:04 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Takže:
1 - diody se dají naskládat na sebe (do serie) buď tak, že součtem dosáhnou napětí palubní sítě a pak se k nim nemusí žádný odpor předřazovat. V případě např. červených, které mají jmenovité napětí 1,5V, jich musíš mít alespoň 10, protože pak splňují tenhle požadavek - součet 15V, kdy 1V máš jako rezervu nad 14V, které běžně bývají v palubní síti po nastartování. Má to ale nevýhodu v tom, že když odejde jedna, nesvítí celý okruh!
2) - nebo můžeš každou diodu zapojit zvlášť a zase na příkladu červených diod, která má nejvyšší napájení 1,5V, musíš srazit cca 12,5 V, abys ji nespálil. Podle pana Ohma a jeho zákona platí že proud je přímo úměrný napětí a vodivosti: I=U x G
Vodivost "G" je obrácenou hodnotou odporu (1/R) a tudíž pak vychází vzorec takto: I=U/R.
Chceš-li pak vypočítat odpor, tak vzorec upravíš na tento tvar: R=U/I
Při nákupu diod se tedy musíš zajímat nejen o jejich nejvyšší napájecí napětí(červené - cca 1,5V, žluté a modré cca 2,5V), ale také o jejich proudový příkon (spotřebu), která je uvedena v miliampérech! To bývá různé - podle svítivosti - bývá to od 10 - asi až 100 mA (uvádám diody, které se běžně používají pro našo potřebu).
Zbyde-li Ti tedy z původních 14V v palubní síti po odečtení hodnota napětí 12,5V (v případě použití červené diody), tak předřazený odpor k ní bude 12,5/0,02 (kdyby měla např. spotřebu 20mA) a vyjde ti hodnota předřadného odporu 625 Ohmu. Ten se asi nevyrábí a tak musíš koupit ten nejbližší směrem nahoru - buď 650 nebo 700 Ohmu. Je to jen příklad. Jinak odpor se pak kupuje i pro dané napětí. Ty musíš koupit ten, který odolává napětí do 24V!
Tolik k předřazeným odporům - do série.

V případě pal PC, které hlásí každou prasklou žárovku se vedle toho musí ještě použít paralelní odpor, protože diody mají mnohem menší spotřebu proudu než žárovka, protože jiný odpor diod (menší než žárovka) by diagnostika pal.PC vyhodnotila jako tzv. nekonečný (menší než přednastavený) a tudíž neprůchodné - spálené vlákno žárovky. Pal.PC je totiž debil, kterému to nikdo neumí v našich amatérských podmínkách říci, že se ty průtoky proudu na jednotlivé žárovky změnily. Proto je třeba průtok proudu přes žárovku změřit Ampáémetrem a nová vytuněné světla z diod pak doklemovat obchvatem (bude bokem propouštět další proud) z dalšího odporu na jmenovitý průtok podle typu předepsané žárovky. K tomu opět slouží onen Ohmův zákon.
Tolik zase k paralelně montovaným odporům.
Je to brnkačka! _;
Mně to vloni znovu oživil Palic a tak teď mohu dělat chytrého! ?lola


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
pepik
Wednesday 17 January 2007 - 20:01:01 Citovat
Host
Ypere i prez nekolikere precteni Tveho prizpevku stale nerozumim co to ma spojene s finalnima vyrobkama LED zarovky osazene 5 ci 15ti ledkama, nebo cele svetlo jak mam Ja nebo z odkazu IPI-ho. Ad uz to ci ono je pripraveno na 12V osazeni.

Neber to prosim Te spatne, ac vetsina Tvich clanku je poucna, toto jaksy nema hlavu ani patu.
Amaterovy jako me to nic nerekne a elektronce to bude malo.

V prvnim odstavci pises o zapojeni jedne ledky, jejich hodnot, vypoctu a osazeni. Pritom Led diod se dela strasna spusta s ruznyma hodnotama.
Ale tu nikdo nechce osazovat jednotlive ledky.

Neco napovida druhej odstavec, ale to jen pises jak se chova palubni PC. No a jak v prvnim clanku ses konkretni, tak ve druhem jen hodne stroha informace.

Ono rozebirat odpory ci prima vazba zapojeni Led vyrobku je trozku predcasne v tomto vlakne.

Divej: problem je ze u LED zarovek ci svetel Ti nikdo nerekne jake je nejvyssi napeti ci proudovy prikon, jak pises ze je nutne vedet.
A navic papirova teorie je neco jineho nez praxe, aspon v tomto pripade.

Budu psat ze svich zkusenosti:
Resil sem to loni zde i na vectrawebu a dostalo se me mnoho ruznych odpovedi ohledne zapojeni odporu skrz pal.PC. Nakonec sem se vydal svou cestou POKUS CHYBA s nekolika odporama.
Kde misto 21W zarovky dam Led muzu paralelne zapojit 5W zarovku / blinkr z motorky / aby PC nehlasil chybu. Jenze to ma hacek..
K Tvym vypoctum odporu ... no sam OHM nestaci, chce to i Watt.
Misto zarovky 5W staci odpor 10ohm/10Watt. Jenze to ma hacek..
Slo me oto abych zachoval co nejmensi odber.
A dle teorie to staci aby pal.PC nehlasil chybu.

K tem hackum: Jde o bezpeci!
Blinkr z motorky osazen zarovkou 12V/5W je sice elegantni k osvetleni kufru, ale pri teplote zarovky se casem zpece obimka. HROZI POZAR!
K odporu 10ohm/10Watt. Je o rozmerech polovicni klasicke tuzky.
Ale zahriva se tak ze tavi izolaci a ta nasledne chytne. HROZI POZAR.
Samotnej odpor jen s Ohmama nefunguje zkousel sem i nekolik KiloOhm! Musi byt i Watty.
Mam to vyresene ze sem si nechal s Tesly poslat chlazene odpory.
Brano dle zarovek : Kdyz mam Brzdy + svetla x 2 lampy
dale druhe svetla / pac opel ma 2 zarovky na svetla / + mlhovky x2 lampy, to je 8 odporu!
PROBLEM: kudy tahat draty, kde umistit 8 odporu velikosti doutniku.
Moznost poskozeni, skratu... tedy bezpecnost ne jen svoje...

Reseni je jak rikal jeden clen ve Stokach a v poradne na jare 2006 obejit toto: viz odkazy
Je to pod AIRBAGem u spolujezdce.

Jak pises Ype je to jednoduche .

Nez se ozve nejakej rypal. Ty zadni lampy jsem dostal jako darek...





Palic
Wednesday 17 January 2007 - 21:34:40 Citovat
Uživatel #437
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 07:12:36
Příspěvků: 493
zdar pepo:

kratce muzu rici jen toto, modul snimani proudu zarovek (tim se pozna ze tam zarovka je) jsem rozebran jeste nemel, ale podle fotky jsou snimaci odpory ty kovove pasky, na fotce jich vidim 6...... musel by jsi najit zmerenim naspeti na pasku proti zemi ktery je pro svetla, ktery pro mlhovky, ktery pro brzdovy svetla atd......... tim mas castecne vyhrano........

dalsim krokem je zjisteni jaky ubytek napeti je na snimacim odporu (myslim si ze staci zmerit jen jeden, a ostatni budou mit stejny), pak vys ubytek napeti a vis jaky tam tece proud (da se spocitat, nebo jednoduseji zmerit)........ proto aby jsi mohl nasadit led svetla bmusis ten pasek vypajet a nahradit ho odporem o jine hodnote, tim ze se proud do svetel snizi, musi se zakonite odpor zvetsit, aby jednotka vyhodnotila ze svetla jsou v poradku.. dam priklad:

nameris ubytek napeti na snimacim doporu v jednotce 200mV, a proud do zarovek potece 5A, tim je snimaci odpor velky dle ohmova zakona R=U/I=0.04 ohmu (tento odpor neni pro tebe dulezity stejne ho vyndas, ale to je jen pro informaci) proto aby jsi mohl pripojit led svetla s odberem placnu 1A tak snimaci odypor by musel byt R=U/I= 0.2 ohmu (zde vidis souvislost prou klesnul 5krat, alůe odpor se musi zvetsit 5krat)...... (pro pochopeni proc se musi odpor zvetsit, musim rict jen to ze jednotka ktera snima zarovky snima vlastne napeti na snimacim odporu, a tim ze tece pres odporu prou je na nem napeti, a cilem je dodrzet snimaci napeti pro vyhodnoceni ze zarovky jsou v poradku - v nasem prikladu 200mV)......

zda to neni jasne tak napiste co, pokusim se to vysvetlit jinak......

Astra K ST, B16DTR
Astra J ST, A14NEL
Vectra B Caravan, X20XEV
Tlumex
Thursday 18 January 2007 - 08:58:02 Citovat
Host
Palic napsal ...

zdar pepo:

kratce muzu rici jen toto, modul snimani proudu zarovek (tim se pozna ze tam zarovka je) jsem rozebran jeste nemel, ale podle fotky jsou snimaci odpory ty kovove pasky, na fotce jich vidim 6...... musel by jsi najit zmerenim naspeti na pasku proti zemi ktery je pro svetla, ktery pro mlhovky, ktery pro brzdovy svetla atd......... tim mas castecne vyhrano........

dalsim krokem je zjisteni jaky ubytek napeti je na snimacim odporu (myslim si ze staci zmerit jen jeden, a ostatni budou mit stejny), pak vys ubytek napeti a vis jaky tam tece proud (da se spocitat, nebo jednoduseji zmerit)........ proto aby jsi mohl nasadit led svetla bmusis ten pasek vypajet a nahradit ho odporem o jine hodnote, tim ze se proud do svetel snizi, musi se zakonite odpor zvetsit, aby jednotka vyhodnotila ze svetla jsou v poradku.. dam priklad:

nameris ubytek napeti na snimacim doporu v jednotce 200mV, a proud do zarovek potece 5A, tim je snimaci odpor velky dle ohmova zakona R=U/I=0.04 ohmu (tento odpor neni pro tebe dulezity stejne ho vyndas, ale to je jen pro informaci) proto aby jsi mohl pripojit led svetla s odberem placnu 1A tak snimaci odypor by musel byt R=U/I= 0.2 ohmu (zde vidis souvislost prou klesnul 5krat, alùe odpor se musi zvetsit 5krat)...... (pro pochopeni proc se musi odpor zvetsit, musim rict jen to ze jednotka ktera snima zarovky snima vlastne napeti na snimacim odporu, a tim ze tece pres odporu prou je na nem napeti, a cilem je dodrzet snimaci napeti pro vyhodnoceni ze zarovky jsou v poradku - v nasem prikladu 200mV)......

zda to neni jasne tak napiste co, pokusim se to vysvetlit jinak...... <= toto sem pochopil ?lola

fedas
Thursday 18 January 2007 - 09:26:02 Citovat
Host
jako i v mnoha jiných případech se toto již řešilo dříve
Odkaz
když si někdo změří odběr svých světel osazenýmí těch LEDdiodami, tak podle ohmova zák. snadno dopočítá potřebný odpor, aby dosáhl uvedeného úbytku napětí. Paky by nemel mit s BC problem
Yper
Thursday 18 January 2007 - 12:18:28 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Pepík:
diody si většinou kupuji tehdy, když si je prohlédnu v katalogu a v katalogu je jsou vedle uvedených rozměrů i hodnoty proudu a napětí a to vždy u každé diody, která je v něm uvedena. Takže tak.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
pepik
Thursday 18 January 2007 - 19:05:59 Citovat
Host
Kdyz ja tomu nerozumim

- Co merit ohm, mV
- Jak zmerit odber A
- Co je ubytek napeti
- A co ma Yper porad s tou ledkou.

Je me jasne ze musi nahradit Ty pasky a dojit k dannym hodnotam.
Jen nevim jak se mam k tem hodnotam dopracovat, kde prilozit multimetr na svetle a co merit, teda velicinu / jak se to menuje /


Ted by to chtelo par clanku ocat prehodit to vlakna z odkazu Fedase
Palic
Thursday 18 January 2007 - 21:13:55 Citovat
Uživatel #437
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 07:12:36
Příspěvků: 493
pepik napsal ...

Kdyz ja tomu nerozumim

- Co merit ohm, mV
- Jak zmerit odber A
- Co je ubytek napeti
- A co ma Yper porad s tou ledkou.

Je me jasne ze musi nahradit Ty pasky a dojit k dannym hodnotam.
Jen nevim jak se mam k tem hodnotam dopracovat, kde prilozit multimetr na svetle a co merit, teda velicinu / jak se to menuje /


Ted by to chtelo par clanku ocat prehodit to vlakna z odkazu Fedase



takze v prve rade je potreba zmerit proud, (na multimetru za par kacek za obi, nebo baumaxu, je cerveny kabel pripojeny ve zdirce ozbnacene 10A a cerny v COM, pro mereni napetui je cerveny ve zdirce V a cerny v COM)... ,ktery odebiraji zarovky v jedne vetvi (treba obrysova svetla) prod by jsi zmeril tak ze by jsi prestipnul kabel vedouci do snimace prasklych zarovek a multimetr pripojil plusem na jeden vodic a minusem na druhy (polarita je jedno, jelikoz multimetr dokaze merit jak kladny proud tak zaporny (ukaze ti vlastne jakym smerem tece proud, ale to neni pro nas dulezite nas zajima hodnota)...... jakmile budes mit zmereny proud tak pak musis zmerit napeti na odporu uvnitr snimace prasklych zarovek........ plus na jednu stranu pasku (odporu) a minus na druhou stranu........ budes vedet napeti.......... pak zmeris odber se zapojenyma LED svetlama (bude mensi) a podle toho musis prepocitat odpor........ R se bude rovnat napeti zmerenemu priu prvnim mereni (s klasickyma zarovkama) lomeno proudem pri druhem mereni (misto zarovek LEDky)........R=U/I........

jinak ubytek napeti je pojem ktery se pouziva pro receni hodnoty napeti nevztazenbe k nulovemu potencialu........ napr: budes merit napeti na baterce pri startovani a zaroven napeti na starteru pri startovani....... na baterce nameris 10V ale na starteru nameris 9V pak ubytek napeti na dratech ke starteru je rozdil namerenych hodnot tedy 1V........ jasne?

nevim co ma Yper s LEDkou, proste rad o nic mluvi..... asi.........


Astra K ST, B16DTR
Astra J ST, A14NEL
Vectra B Caravan, X20XEV

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2327 sec,0.1980 z toho dotazů.