• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
žhavící svíčky
Přejít na stranu  [1] 2 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
lbs
Friday 05 January 2007 - 12:23:37 Citovat
Host
Zdárek borci,
jak je teď trochu chladněji blbě mi to chytá. Když je motor zahřátej, tak je to OK.
Dá se takhle jednoduše říct, že by to chtělo vyměnit svíčky? Mám kárku přes 3 roky a svíčky jsem zatím neměnil. (je to astra F 1.7TD 96)
Kelly teď má v nabídce nějaký svíčky Starline - Odkaz za slušnej peníz, netušíte někdo jestli je to dobrá volba?
A není pro správný výběr svíček důležitý přesný typ motoru, nebo stačí jak to uváděj v Kelly, že jsou pro Astru, Omegu, Zafiru, Vectru - to jako vůbec nezáleží na roku výroby, to je asi blbost co?
Yper
Friday 05 January 2007 - 13:26:39 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Samozřejmě, že je blbost, aby jeden druh žhavících svíček byl stejný pro všechny dieselové motory.
Zcela určitě ale asi budou shodné vždy pro daný typ - např.ISUZU -1,7 D, DT,SDT
nebo 2,0 Di či DTi
.
Když se podíváš do toho samého katalogu a otevřeš si ho ve dvou oknech, tak zjistíš, že pro motor 1,7 Isuzu stojí jen cca 180 Kč, kdežto pro motor 2,0 Di už asi 260 Kč a to se jedná vždy o svíčky Starline.

Jinak pokud Ti diagnostika motoru nehlásí nic, tak svíčky budeš mít O.K. a není třeba je měnit.
Diagnostika Tvého motoru přijde na to, zda máš žhavící svíčky v pořádku.
Mně se např. teď diagnostika po nastartování vždy asi po 5 vt. rozsvítí, ale jak ujedu cca 200 m, tak zhasne, protože žhavič se prohřeje zvýšený odpor na něm zmizí.
Zatím nebyly třeskuté mrazy, aby mne to nutilo vyhledat který žhavič to je a vyměnit jej - ale udělám to asi příští týden.
Jinak tuhle závadu mi na podzimním srazu diagnostikoval NIO - už tehdy se mi kontrolka motoru rozsvěcela, ale bez omezení výkonu motoru a vždy jen po nastartování.

U tebe bude problém se špatnými starty asi někde jinde - malé otáčky startéru při startování (baterie), nebo tráta tlaků nebo vadné čidlo teploty motoru (rozsvěcí se ti občas žhavení?) nebo špatné palivo.

Zkus přidávat aditivum na zvýšení cetanového čísla a pak dej vědět.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
lbs
Friday 05 January 2007 - 13:47:50 Citovat
Host
děkuju ti za vnesení světla do záležitosti svíček.
Obávám se, že má kárka žádnou diagnostiku nemá, pokud jo, tak vůbec nevím jak se s tím zachází
JInak žádná kontrolka mi nesvítí ani se při jízdě nerozsvěcí - možná ale nebude zrovna ta konkrétní kontrolka funkční, protože třeba při rozsvícených potkávačkách mi taky žádná kontrolka nesvítí. KOntrolka žhavení ale ukazuje správně, a svítí vžda jen a pouze při žhavení před startováním.
Baterie by to bejt mohla. už nejni nejmladší a jezdím poměrně krátký vzdálenosti do práce a z. Ale zase ta by málo točila, i když je motor zahřátej ne?
Ztráta tlaku v palivové soustavě? - to by mělo bejt OK, před nějakou dobou mi to kontrolovali a přepáskovávali kvůli chcípání motoru (po měsících peripetií jeden šikulka přišel na to, že je nulová vůle na ventilech - nepřišli na to ani v rádoby autorizovanym servisu!!!)
PAlivo tankuju na běžnejch benzínkách tak nevím no.
S tím aditivem, můžeš říct třeba nějakej konkrétní typ? a to se leje do nádrže? asi kam jinam že jo?
Díky a díky
Tomis
Sunday 07 January 2007 - 00:28:09 Citovat
Uživatel #786
Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40
Příspěvků: 263
Zhavici svicky, tak do cca 90% motoru pasujou 4 typy svicek (lisi se vetsinou delkou zhavici casti, dle hloubky komurky, zavitem). Na trhu je spousta vyrobcu, ti se lisi kvalitou a svicky se lisi vetsinou v zivotnosti, v rychlosti nazhaveni. pekny grafy maj treba zde.
i u me omegy, tedy u 6ti valcu je znat pri mrazech, ze nejde i jedina zhavicka dost vyrazne. Takze u 4valce to take dela sve. zrovna tento tyden sem menil jednu svicku kamaradovi na citroenovi bx 1,8D. si prave stezoval na spatne starty za studena, tak sem mu rikal, ze to mu na 98% odesla jedna zhavicka. Druhy den jsem mu je sel vyzkouset a samozdrejme jedna byla v haji. Koupena a vymenena za nouvou a hned po vymene to chytlo na prvni otoceni valcu a to jezdi take jen na cisty metylester
Starter: muze se mu nelibit dlouhe startovani az se vybehaji pouzdra az tak, ze se treba prodre vynuti a pak ma velky odber a malo toci - znam z vlasti zkusenosti, mel jsem drive problemy s teplymi starty zpusobenymi vytahanym rozvodovym retezem = spatny predvstrik.
takze si myslim, ze prave u tebe by to mohlo mit za nasledek 2 priciny - spatny predvstrik nebo spatna zhavicka _;

_________________________________________________________________
Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej
Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003

jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet.
Tomis
Sunday 07 January 2007 - 00:29:42 Citovat
Uživatel #786
Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40
Příspěvků: 263
jinac k otestovani zhavicek je nemusis ani vyndavat, staci kus dratu, pokud je mas ale propojene, je je nutne predem od sebe rozpojit

_________________________________________________________________
Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej
Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003

jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet.
VGT
Monday 08 January 2007 - 19:28:50 Citovat
Host
2 lbs: s těmi žhavícími svíčkami ve tvém odkazu - nesmíš hned věřit všemu, co píšou v reklamě (díl vyhledávej zásadně v katalogu). Do tvého motoru nepatří svíčka Starline SS 10121 za 183,-Kč (viz ta reklama), ale svíčka Starline SS 10139 za 165,-Kč (pokud máš motor 1,7 TD 50 kW = X17DTL).
Nevím jak tyto výrobky, ale soused si vyměnil kulové klouby na spodních ramenech (ekonomicky výhodné značky Starline z Autokelly) a za tři měsíce (za 90 dní) je měnil znovu - byly vymlácené. Fakt "dobrá ekonomická značka" to byla.
Pokud bych byl ve tvé situaci já, asi bych volil něco jiného (Brisk stojí o 50 Kč více a Bosch či NGK o stovku více). Odkaz
Odkaz
Odkaz
Odkaz
Špatnou svíčku na motoru vyhledáš změřením ohmetrem, anebo, jak psal Tomis, projiskřením drátem: všechny svíčky odpojit- pak si natáhnout z baterie od + pólu kablík a o každou svičku škrtnout tím kablíkem (o ten připojovací šroubek). Pokud zajiskří (přeskočí jiskra), je svíčka téměř jistě v pořádku, pokud ne, tak ji vyměň (nech vyměnit).
Legend
Tuesday 09 January 2007 - 08:00:04 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Jen pro doplnění, svíčky se taky dají proměřit ampérmetrem. V mém autě každá svíčka odebírá cca 16A.

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
lbs
Tuesday 09 January 2007 - 11:25:24 Citovat
Host
skvělý tipy, díky všem pánové,
nejdřív tedy zkusím pokus s drátkem jak píše Tomis a VGT.
Někdo mi říkal, že když je jedna špatná, že se mění všechny, jinak, že ty ostatní brzy odejdou, takže, když nebude některá jiskřit, bude asi nejlepší vyměnit komplet že jo.
No a na starline tedy zapomenu!
Neexistuje, podobně jako na ty svíčky, nějaká vychytávka na prověření baterie bez měřáku?? to je asi nesmysl co?
V každým pádě ještě jednou díky za rady!
rtt
Tuesday 09 January 2007 - 13:40:49 Citovat
Host
Také sháním žhavičky na 2.0DTi,našel jsem docela dobrou cenu na Odkaz , na F1.7TD tam mají také dobrou cenu ( já chci Bosch ).Já osobně měním všechny,ikdyž je vadná pouze jedna,nechám si to poslat poštou.Ahoj
VGT
Tuesday 09 January 2007 - 15:31:38 Citovat
Host
lbs napsal ...

Někdo mi říkal, že když je jedna špatná, že se mění všechny, jinak, že ty ostatní brzy odejdou, takže, když nebude některá jiskřit, bude asi nejlepší vyměnit komplet že jo.

To bude asi nějaká chyba při přenosu informace: když jedna svíčka odejde a ty ji nevyměníš, tak ty ostatní budou více namáhané (u některých motorů musíš třeba i dvakrát před startem nažhavit) a můžou také dříve odejít. Jinak když ji vyměníš zavčasu, tak by neměl být problém.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1740 sec,0.1398 z toho dotazů.