• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
jak se meni olej v servu?
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Anonymní
Friday 16 June 2006 - 07:58:17 Citovat
Host
Uz jsem tu cetl, ze se odpoji nejaka hadice od serva a toci se pomalu volantem, nez to vytece, ktera to presne je? __; Chtel jsem se zeptat jestli jste to nekdo delal, jak se to dela krok po kroku. Ma byt nastartovany motor? Neudela to nic tomu rizeni, kdyz tam uz ten servo olej nebude a porad se toci volantem (jestli tam je nejake cerpadlo serva at ho nezadru.. A na co si dat pri tom pozor diky moc.
Prazdroj
Friday 16 June 2006 - 10:43:21 Citovat
Prazdroj

Uživatel #419
Registrován: Monday 29 August 2005 - 22:19:11
Příspěvků: 827
Nato je odborník Prtka ale dneska mít čas nebude.. jel už na sraz má to daleko.. Ale řeknumu a ze srazu ti to tady popíšem jo a nebo v pondělí...

Západní čechy, Škoda 100, Škoda 105,Daevo,Matiz,Astra G, Kadett, Zafira, Vectra A, Vectra B,Pegot Boxer
Anonymní
Friday 16 June 2006 - 11:51:45 Citovat
Host
diky moc.
KopA
Friday 16 June 2006 - 17:14:24 Citovat
Host
No nevim jestli se do toho chces poustet o vikendu ale muzu ti napsat jak to naplnit. Totiz ono to vypada trochu desive. Jinak vypustis to asi tou hadici ktera je nejniz kdyz budes sledovat kazdou co vede do/z nadrzky na servo kapalinu.
Tak tedy kdyz to bude prazdny a vcajku nalejes plnou nadrzku a natocis motor ale nedes se protoze to zacne delat strasnej kraval jak kdyz se to ma rozskocit (kdyz sem to delal radsi sem se ujistoval s mechanikem jestli to je normalni). Jde o to ze je to plny vzduchu a zacne se delat takova emulze (pena) a ty bublinky sou stlacitelny narozdil od oleje. Nechas to bezet a budes pomalu dolejvat servo olej a tocit volantem sem a tam plnej rejd (dobry to delat ve dvou) no a az se to ztisi tak je to vpoho. Ta pena casem zmizi a vzduch z oleje taky chce to proste s tim jezdit no pak jen zkontrolujes hladinu a kdyztak dolejes. (osobne to mam po rysku ale jde to naplnit uplne plny a asi to nebude nicemu vadit).
Legend
Saturday 17 June 2006 - 11:21:51 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Nejlepší je když se odpojí jedna hadice na servopumpě, šroub s hlavou 22mm. Pak se musí použít nové měděné těsnící kroužky. Vyteče skoro celá převodka řízení a zůstane to už jenom v chladiči servokapaliny, takže odhaduju že se vypustí tak 80%

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
Brouček
Saturday 17 June 2006 - 11:35:18 Citovat
Host
KopA napsal ...

No nevim jestli se do toho chces poustet o vikendu ale muzu ti napsat jak to naplnit. Totiz ono to vypada trochu desive. Jinak vypustis to asi tou hadici ktera je nejniz kdyz budes sledovat kazdou co vede do/z nadrzky na servo kapalinu.
Tak tedy kdyz to bude prazdny a vcajku nalejes plnou nadrzku a natocis motor ale nedes se protoze to zacne delat strasnej kraval jak kdyz se to ma rozskocit (kdyz sem to delal radsi sem se ujistoval s mechanikem jestli to je normalni). Jde o to ze je to plny vzduchu a zacne se delat takova emulze (pena) a ty bublinky sou stlacitelny narozdil od oleje. Nechas to bezet a budes pomalu dolejvat servo olej a tocit volantem sem a tam plnej rejd (dobry to delat ve dvou) no a az se to ztisi tak je to vpoho. Ta pena casem zmizi a vzduch z oleje taky chce to proste s tim jezdit no pak jen zkontrolujes hladinu a kdyztak dolejes. (osobne to mam po rysku ale jde to naplnit uplne plny a asi to nebude nicemu vadit).


Tento zbůsob bych řekl,je dost nešetrný,a může poškodit servopumpu.Podívej se na na Odkaz kde to maj v sekci Servis dost podrobně popsaný.
Cituju: Výměna oleje (vypuštění):

a.bezpečně zaklínujeme a zabrzdíme vůz
b.připravíme si nádobu na zachycení oleje
c.nádobu umístíme pod servopumpu
d.povolíme víčko vyrovnávací nádobky
e.povolíme oba přívody k servopumpě (hadice a trubka)
f.oba konce svěsíme dolů k záchytné nádobě
g.počkáme až vyteče všechen olej
h.nyní již nesmíme nastartovat a hýbat volantem

Výměna oleje (naplnění):

a.nasadíme a zašroubujeme trubku do servopumpy
b.připravíme si nasazení hadice na servopumpu
c.dolijeme olej do vyrovnávací nádobky až po okraj
d.počkáme dokud nezačne vytýkat olej z hadice u servopumpy
e.poté ji okamžitě nasadíme a dotáhneme
f.opět dolijeme olej do nádobky
g.čekáme tak dlouho a dolíváme olej, dokud mizí v nádobce
h.zde potřebujeme pomocníka!!
i.ten nastartuje Calibru
j.jemně a pomalu zahýbe volantem vpravo/vlevo cca 45°
k.vy neustále hlídáte a dolíváte kapalinu do vyrovnávací nádobky!
l.poté se znovu vše opakuje a úhel otáčení se zvyšuje až do plného rejdu
m.vy neustále dolíváte olej do nádobky
n.po ustálení musí být na rovině hladina oleje mezi ryskami na víčku a to po o.úplném zašroubování
p.přebytek se vysaje a odstraní
q.zkontrolujeme těsnost spojů a je hotovo


Anonymní
Tuesday 20 June 2006 - 15:12:33 Citovat
Host
diky, o vikendu to asi zvladnem. _;

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1559 sec,0.1228 z toho dotazů.