• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
jaké má být správné napnutí rozvodového řemene?
Přejít na stranu  1 2 [3]
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Koudy
Wednesday 26 April 2006 - 11:05:59 Citovat
Host
Václav GT napsal ...

Koudy napsal ...

Víš proč? Protože v dnešní době musíš mít ISO a spoustu jinejch kravin ,aby jsi mohl ten servis vůbec provozovat,

Technické manuály k montáži se vypracovávají již několik desetiletí a to o nějakém systému ISO nebylo ani vidu, ani slechu, přičemž první metrická konvence (soustava měr a vah) byla poprvé mezinárodně přijata roku 1876.
Popis úkonu: utáhnout tak akorát - se dá použít pouze při přímém přenosu zkušenosti na dílně. Zkušený praktik (co už něco zažil) dotáhne a toho méně zkušeného nechá, aby si na to vlastníma rukama (vlastní silou) sáhl. Pro přenos informace na dálku (internet, kniha, telefon) je tento způsob nepoužitelný. Tvrdit tedy, že udávání fyzikálních hodnot je k ho*nu je sice vysoce frajerské (uznávám), ale to je tak všechno (tazateli to nepomůže).

Souhlasím s Tebu, Ok.
Stef
Wednesday 26 April 2006 - 12:23:01 Citovat
Host
prťka napsal ...

Moje poslední poznámka...nebo mě z toho vlákna vomyjou...když máš napínací kladku,tak jak jsem popsal...když nemáš ,tak jak popisoval Nio...když jsi blbéj...a neumíš silou otočit rozvodový řemen kolem své osy na nejdelší straně..(silou)...tak se na to vyser a řekni své ženě ať ti s tím otočí....u šroubů a u matic,kde jich je víc...např. utažení hlavy...tam je momenťák zapotřebí..neb ,každý šroub musí být utažený stejně


Prťka já tady nechtěl popis na vlastní motor, ale obecný popis napnutí řemene. Schválně jsem ho tam nepsal, aby to mohl kdokoliv použít na svůj vůz bez ohledu na to jaký má motor... Abych to teda upřesnil. Už to tu Václav GT psal asi 2x. Mám tam C20NE rok 95, takže s kladkama. To není teď podstatný... Chtěl jsem vědět jak to měří ostatní. Když se řemen moc napne, tak může rupnout a nebo se mnohem dřív opotřebí vodní pumpa s kladkama... v opačném případě může přeskočit nebo spadnout. Když takovýhle řemen začne napínat člověk, co dělá 20 let horníka a pak se s ním bude snažit otočit o 90°, tak s ním otočí určitě mnohem víc, než nějaký úředník sedící 20 let v zaprděné kanceláři místního zemědělského družstva... Každej má v ruce jinou sílu a jiný cit. Proto jsem chtěl přirovnání k něčemu. Na tom snad není nic špatného?
Ještě tak pro upřesnění, kdyby náhodou chtěl někdo vědět proč se zajímám o něco, co nepotřebuji vědět (mám tam napínák). Chci být o trošku chytřejší a kdyby někdo potřeboval poradit , tak předat zkušenosti dál. O tom snad poradna je. Nemusí se snad vždycky mluvit přesně o určité věci na daný motor. Nedávno jsem viděl ve Workshopu hezkou chybičku a v takovémto případě si člověk neporadí, pokud to nezná obecně. Proto nechci přesný popis, ale obecný popis. Určitě nikdo nezůstanem věčně u stejného motoru a taky máme kamarády, kteří občas potřebují poradit nebo pomoct. Doufám, že už to konečně všem došlo... Tak ještě jednou díky všem. A hlavně klídek, jinak všichni jednou umřem blbí ... ochuzení o důležité informace
Stef
Wednesday 26 April 2006 - 12:37:08 Citovat
Host
Tohle jsem našel v diskuzi na webu calibra.cz :

....Ja mám r.v. 1991 C20NE a žádná napínací kladka tam není, jen se to napíná vodní pumpou. V manuálu co mám z Německa píšu, že se dá zkontrolavat napnutí rozvoďáku tak, že uprostřed mezi vodní pumpou a ozubeným kolem vačky se řemen dá prsty otočit o 90 stupňů, ale jakou silou nepíšou...

V hodně diskuzích se o tom mluví, ale nikdo to asi neví
prťka
Wednesday 26 April 2006 - 12:55:26 Citovat
Host
Jezus mane Stef...tywe já se ti musím omluvit...sypu si popel na hlavu...já totiž myslel ,že chceš poradit v nějakém prblému...a ty chceš jenom pokecat....ale to tam příště napiš...jenom plkám...a já bych vůbec nezasahoval a nechal bych tě na plno projevit...ještě jednou se omluvám ...já totiž na to nejsem zvyklí...já když chci pokecat ,tak si vyberu mojí...je to krásná ženská a má dvě kozy...tady v poradně mě to překvapilo..tak ještě jednou sorry
Stef
Wednesday 26 April 2006 - 13:15:40 Citovat
Host
prťka napsal ...

Jezus mane Stef...tywe já se ti musím omluvit...sypu si popel na hlavu...já totiž myslel ,že chceš poradit v nějakém prblému...a ty chceš jenom pokecat....ale to tam příště napiš...jenom plkám...a já bych vůbec nezasahoval a nechal bych tě na plno projevit...ještě jednou se omluvám ...já totiž na to nejsem zvyklí...já když chci pokecat ,tak si vyberu mojí...je to krásná ženská a má dvě kozy...tady v poradně mě to překvapilo..tak ještě jednou sorry


V pohodě Prťka. Měl jsem to říct hned na začátku. Po tom co jsem zjistil jak se k zákazníkům chovají v servise Opel Morava v Olomouci, tak se radši chodím vykecávat tady. Samozřejmě o takovýchto věcech, přece se nebudu s ženskou bavit o motorových olejích nebo lambda sondách... Ještě by pak chtěla vyzkoušet kvalitu nějaké té polosyntetiky v kuchyni ?lola Samozřejmě si dělám srandu Takový příjemný pán mě v servise vždycky řekl, ať jim to tam nechám, že neví. Že to potřebují přezkoušet atd. Samozřejmě mi doporučil jejich značkové díly a o jiných řešeních se bavit nechtěl. Ani poradit nechtěl. K mechanikům mě nikdy nepustil a vybafnout na ně někde po pracovní době z křoví, to mě taky nelákalo. Od té doby všechny věci řeším sám, přes známé, poradny atd. a můžu říct, že tím už jsem ušetřil tolik peněz jak na ničem jiným. To si raděj za to koupím profesionální nářadí, než to cpát nějakýmu troubovi do chřtánu a hodit se to bude vždycky Moje heslo: Ferda mravenec, práce všeho druhu
Stef
Wednesday 26 April 2006 - 13:57:25 Citovat
Host
Jedna taková zajímavost. Rozvoďák se teplem smršťuje místo aby se natahoval... Těch 90° se teda zkouší určitě na studeným motoru pod 25°C. O měření na teplým motoru se toho taky píše docela hodně.
A další zajímavost co jsem postřehl. Václave GT, tak jsem se dočetl, že na C20NE když rupne rozvoďák, nic se neděje. Písty se prý s ventilama nepotkají. Má malou kompresi, je tam spousta místa a vačka se stihne otočit. U 16V je to horší, velká komprese, 2 vačky, jedna se nestihne na 99% otočit a zavřít ventily. Nesmrtelný to motor
Anonymní
Wednesday 16 December 2015 - 09:55:27 Citovat
Host
už som odvalil dva C20NE,spadnuty ventil 4 valec,strata kompresie9 valec.Miroslav
Anonymní
Wednesday 16 December 2015 - 09:56:52 Citovat
Host
už som odvalil dva C20NE,spadnuty ventil 4 valec,strata kompresie3 valec.Miroslav

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 [3]  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1453 sec,0.1172 z toho dotazů.