• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega interiér
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Podtlak topení omega b
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Anonymní
Sunday 18 November 2007 - 22:06:07 Citovat
Host
Ahoj opláci,omega mi topí dobře,ale nechodí přepínání na nohy,okno atd.Kontroloval jsem vše možné,včetně středového panelu a zjistil jsem,že nikde není žádný podtlak.Hadička od zásobníku podtlaku u pylového filtru mě dovedla k pravděpodobně nějakému elektroventilu.Je napojený k trubce,která vede na litinu výfukových brýlí.Když jsem vytáhl tu silnější hadici od té trubky,necítil jsem podtlak ale spíš vibrace(při nastartovaném motoru).
Můžete mi prosím,někdo poradit co dál dělat a kde hledat chybu?Topí mi jen sklo a vršek a nohy mi mrznou.
Prčetl jsem knížku "Jak na to" a tam ani není popsáno,co je to za bazmeky co jdou trubkou od výfukové soustavy.
Díky za radu.Čau Ruda
VGT
Sunday 18 November 2007 - 23:09:33 Citovat
Host
Tak především tu chybí ve tvém dotazu typ auta a typ motoru. Že je to Opel Omega, je nedostatečná informace (všechny Omegy nejsou stejné, věř mi). To, na cos narazil, bude nejspíš část systému sekundárního vstřikování vzduchu (některé motory v některých Omegách to mají) popis je třeba tady: Odkaz
Legend
Monday 19 November 2007 - 07:43:05 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
To, cos našel je sekundární přívod vzduchu do výfuku, který je tam hnaný elektromotorem, když je studený motor, bay se rychleji ohřál katalyzátor, ale s topením to nemá souvislost. Topení si bere podtlak z posilovače brzd, když budeš sledovat tlustou potlakovou hadici/trubku mezi posilovačem a sáním, tak na půlce cesty uvidíš jednocestný ventil a na něm je boční vývodka pro topení.

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
host Ruda
Monday 19 November 2007 - 17:20:56 Citovat
Host
Ahoj kluci,tak na typ motoru jsem úplně zapoměl.Je to X20XEV. Je to 2.0l 16.ventil.
Jinak děkuju za odpovědi.Hned jak to bude možné,půjdu najít ten jednocestný ventil a pak dám vědět,jestli jsem našel a odstranil závadu na topení.A pro úplnost,nesetkal jste se někdo s takovou závadou?Ten jednocestný ventil pokud neotevře,tak ovládání topení nefunguje,ne?
Čau a díky
Legend
Monday 19 November 2007 - 18:27:03 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Ten jednocestný ventil je tam hlavně kvůli posilovači brzd, ale má na sobě boční vývodku, ze které vede tenká hadička do topení, takže ji můžeš zkontrolovat, jestli není někde poškozená, pokud bude v pořádku tak spíš bude chyba pod palubní deskou, tak je těch vzduchových rozvodů docela dost.

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
hOST rUDA
Monday 19 November 2007 - 19:01:25 Citovat
Host
Tak to jsi mě moc nepotěšil.Doufal jsem,že problém bude někde u přívodu.To znamená demontovat palubku.To je skvělý,moc se na to těším.
Každopádně díky a až to najdu,ozvu se a podělím se s poznáním.
Čau Ruda
Host Ruda
Friday 30 November 2007 - 19:21:29 Citovat
Host

Ahoj kluci,tak dnes jsem se konečně dostal k tomu chybějícímu podtlaku topení.Hledal jsem ten boční vývod u toho ventilu,ale nenašel.Před rokem jsem totiž tuto Omegu přivezl z Německa s vyhořelým motorem,a když jsem u Opla objednával tento ventil,pravděpodobně mi prodali jiný.Žádné vývody na slabší hadičky tam nebyly.Z toho jsem tenkrát usoudil,že oba konce uhořelých hadiček patří do sebe,že je to vlastně jedna.Až dnes jsem se podíval do jiné Omegy a bylo mi to hned jasné.Není to jedna hadička ale dva přívody podtlaku.Jedna na topení a ta druhá vede právě k tomu sekundárnímu potrubí do nějakého ventilu.
Takže problém vyřešen.Už to jde ovládat a konečně mi to fouká kam já chci.
Jinak díky Legendovi a zase někdy.Ruda
xcelsion
Friday 13 June 2008 - 08:23:38 Citovat
Host
Podobný problém, Omega B, 2.0XEV, manuální klima. Podtlakový přepínač nepřepíná směr foukání. Stále na okno. Podtlak je. Hadičky jsou zapojeny jak mají být, jsou nepoškozené. Jeden vývod pro hadičku je volný, ale je na něm napsáno AUS, tak myslím, že to tak má být ?
Přepínač v některých polohách syčí, jako by ztrácel podtlak. Může být opotřebená ta guma v něm?
Sehnal jsem novou tu gumovou přírubu, ale ejhle, má míň otvorů pro vývody.
Bylo přepínačů víc druhů a jde je nějak zaměnit? Jde tam z "A" nebo z Vectry?
Díky, XCS
Kubba
Saturday 15 June 2013 - 13:01:00 Citovat
Host
Ahoj, nechtěl jsem zakládat nové vlákno..

Koupil jsem před pár dny Omegu X25XE s digiklimou a řeším velmi podobný problém, jako je v prvním příspěvku tohoto vlákna.

Klima po rozběhu ventilátoru neustále topí. Fouká pouze na sklo a minimálně do zbytku. Klapky se pomocí ovladače nedají vůbec přenastavit. V režimu AUTO mi přijde, že když nastavím teplotu v autě stejnou jako je venku, tak se větrák zastaví (asi normální) a když by měla začít chladit, tak topí tím víc, čím víc topí. Naivně tedy usuzuji, že to není čidlo.

Může mi někdo poradit, jak přesně vyrestartovat ovládání klimy? někdo psal AUTO+OFF, někdo přidat+ubrat. Když stisknu a drží AUTO+OFF, tak po 5 sekundách jen problikne panel klimy a nic dalšího se neděje. Má se to držet nějakou dobu?

Při prohledávání podtlaku jsem skončil prozatím u "zásobníku" vpravo pod čelním sklem, kde ještě podtlak je. Taky jsem prošel různá schémata podtlaků, ale nevím kde mám ty komponenty hledat v autě fyzicky. Zrovna hledám dvoucestný ventil posilovače brzd+mám sundaný středový panel.

Kdyby se našel někdo s dobrým nápadem co a kde vyzkoušet, byl bych mu zavázán. Díky
JardaB
Saturday 15 June 2013 - 22:55:02 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Asi je to cele nejak vadne, podtlak bych neresil - i kdyz je ventil odpojenej a tepla voda jde do topeni furt, tak by to klapky mely celkem normalne uregulovat - vsak jsem s tim takhle jezdil pres rok ...

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1434 sec,0.1116 z toho dotazů.