• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Vyší otáčky po nastartování
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Pepa
Tuesday 02 August 2016 - 01:56:55 Citovat
Host
Ahoj, mám Vectru B 1.6i 16V 74kw. rv.1999.
Po nastartování studeného motoru mi volnoběžné otáčky lítají okolo 1200-1500, motor jde nepravidelně. Při sešlápnutí plynu jsou prodlevy, když nechám auto v klidu tak to přestane zhruba za 30-60 sekund. Je vždy slyšel cvaknutí z motoru a najednou jde motor tak jak má. (700-800 ot.) Pokud však chci s autem hned jet tak je to docela problém,při řazení si plyn dělá co chce. auto cuká nechce se mu do otáček. někdy pomůže po nastartování sešlápnout plyn na 3000-3500 ot a srovná se to samo. Prosím nevíte čím to může být?
Anonymní
Wednesday 03 August 2016 - 12:18:56 Citovat
Host
Mám stejnou Vectru, dělá mi to taky, ale jen když je teplo, v zimě ne. Vždycky při studeným motoru se to po nastartování chová něco jako sytič, po cca 2. minutách to přestane.
Anonymní
Wednesday 03 August 2016 - 13:24:45 Citovat
Host
Přesně, začalo to zlobit až v létě. V zimě byl klid.
Anonymní
Thursday 04 August 2016 - 19:58:49 Citovat
Host
Ono to zřejmě nezlobí, prostě to tyhle auta dělají, nikdo však neví proč... Já už to ale neřeším, mám to na dojetí, už mě do toho nebaví neustále cpát prachy.
Colommbo
Friday 05 August 2016 - 12:20:30 Citovat
Uživatel #2374
Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05
Příspěvků: 1142
Co sekundární vhánění vzduchu po studeném startu (tedy předpokládám, že jej motor má), nedělá neplechu...? Zkus jej vyřadit (odpojit konektor nebo vytáhnout pojistku), jak se to bude tvářit...

Omega Y26SE - u mě dobrý
Anonymní
Friday 05 August 2016 - 20:00:15 Citovat
Host
To je ten hlučný fén vedle baterky? Ten už tyhle Vectry od faceliftu nemají.
Anonymní
Saturday 06 August 2016 - 22:15:21 Citovat
Host
Doporučuji POŘÁDNĚ zkontrolovat gumovou hadici mezi sáním a komplet podtlaky.

Mimochodem, když je motor studený tak těžce snáší popraskanou hadici mezi sáním a klapkou a jakýkoliv falešný vzduch. Když je teplý, tak to jakž takž schroupne.
Při studeném motoru je treba dodržet přesnou směs benzínu a vzduchu. Pokud to není dodrženo (falešný vzduch), motor kucká, lítaj otáčky sem a tam, nejde za plynem, když už se člověk rozjede tak při řazení to chícípá.
Nedodržení přesné směsi ve vyšších otáčkách tolik nevadí, resp. motor je schopný ve vyšších otáčkách "nějak" jet na chudou i bohatou směs.
Jen mimochodem, poslední dobou jsem viděl spoustu Vecter, který měli komplet rozdrobenou izolaci na vodičích a dělalo to taky velkou paseku. Stačí se špatně podívat na kabelový svazek a jednotlivé dráty jsou bez izolace a dotýkají se jeden druhého.
Anonymní
Sunday 07 August 2016 - 03:32:26 Citovat
Host
To jsou sice všechno dobré rady, ale když to auto dělá pravidelně a chová se to skutečně jako sytič? Mě třeba auto jede úplně normálně, jen má v létě po nastartování studeného motoru vyšší otáčky a smrdí spalinama, to vše jen max. 2 minuty. Mimochodem mám izolaci všude opravenou, hadice a hadičky všechny OK
Anonymní
Sunday 07 August 2016 - 13:22:59 Citovat
Host
O zapínání "sytiče" rozhoduje ŘJ a to především na základě informací z čidla teploty vody. Sytič jako takový tam samozřejmě není, jen ta řj přidává víc benzínu a tím je ta směs bohatší.
Nastartuju studený motor a skutečná teplota vody je 10°C. ŘJ přidá benzín a směs je bohatá. V tu chvíli je vysoká spotřeba. Pokud přepínačem přes odpor nakecam řj, že je teplota vody 100°C, tak bude směs chudá, půjde to špatně za plynem, bude to kuckat, při řazení kvaltů to bude chcípat a to do té doby, než se motor skutečně ohřeje na přibližnou teplotu udávanou odporem. Hodně jsem s tím u těhle motorů v minulosti laboroval, protože jsem jezdil krátké vzdálenosti a než se mi ohřál motor a vypl "sytič" tak jsem dojel na místo - takže stále za velkou spotřebu a tím odporem jsem řj po nastartování nakecal, že je motor horký a dost jsem na tom ušetřil...
A naopak, pokud je skutečná teplota vody 10°C a čidlo vody říká řj, že je -40°C, tak posílá extrémně bohatou směs do motoru a to samozřejmě nechce moc hořet a motor má tendenci chcípnout, proto čj přes krokový motorek přidá vzduch a tím se na okamžit stane ta extrémně bohatá směs výbušnou. Proto pak lítají otáčky sem a tam. A opět, když už je motor teplý, tak snese chudou i bohatou směs, tím spíš za jízdy a může se to projevovat tím, že to moc nejde za plynem.
A pokud jsou veškeré podtlaky ok, tak by to možná chtělo vysledovat čidlo teploty vody.
hejdzbejny
Tuesday 01 May 2018 - 19:19:33 Citovat
Uživatel #5171
Registrován: Tuesday 10 April 2018 - 03:31:00
Příspěvků: 5
Zkusil bych vyčistit krokový motorek. Takhle mi haprovaly otáčky na X18XE a vyčistění krokáče a zaslepení egeru pomohlo.

Vectra B Caravan, X18XE

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.3615 sec,0.2470 z toho dotazů.