• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega elektrika
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Opel Omega B - digiklima nespouští ventilátor
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Kubba
Thursday 26 February 2015 - 10:43:31 Citovat
Host
Ahojte všici,
řeším následující problém s mou Omegou B X25XE (rv. 96) digiklima. Původně to vypadalo jako triviální problém. Po prozkoumání starších příspěvků bych raději znal názor i někoho, komu se podobný problém už podařilo vyřešit.

Popis závady
netočí se větrák topení a to na žádnou rychlost

Průvodní jevy
Původně se mi po zapnutí topení spínal ventilátor cca 2 vteřiny po nastartování motoru jen pokud jsem dal vyhřívat přední okno. Pokud jsem chtěl topit do auta, rozjel se na plné obrátky asi po minutě (předpokládám tedy že to je správné chování). Ventilátor nevydával žádné chroustavé zvuky (předpokládám, že to nebude kouslým ložiskem). Občas chrastil miniventilátorek, který je v krytu ovládání klimy.

Jednoho dne v průběhu cesty (asi po 2 hodinách provozu) se z ničeho nic zastavil a nejel na žádnou rychlost. Zkoušel jsem restart (dvoustisk tlačítka OFF+AUTO) a nepomohlo to. Nicméně po 10 minutách ventilátor zase sám ožil. Teď auto 14 dní stálo a ventilátor se ani nehne.

A možná to není důležité, ale když jsem auto koupil byl odpojený žlutý konektor z ovládacího panelu klimy. Ten jsem zapojil zpět a auto bez problémů přes rok jezdilo.

Co jsem zkoušel
- kontrola pojistek (všech a to jak ve skříňce, tak u motoru)
- vyčtení závad pomocí diagnostiky (klima nehlásí chybu)
- opakovaný restart
- prošlusovat zelené a šedé relé (č. 6,7; na svorkách je přítomno napájecí napětí)
- připojit/odpojit několikrát pojistku, jestli se třeba nechytí KO uhlíky (ani se nehnul potvora)

Co bych potřeboval
- schéma zapojení digiklimy pro Omegu B (nepodařilo se mi jej najít)
- potvrdit, že zda jsou relé 6 a 7 skutečně od větráku topení
- jestli by se někdo mohl podělit o zkušenost, zda lze ventilátor někudy napíchnout přímo na 12 V nebo jestli jej před tím musím skutečně vykuchat z auta
- případně nějaký nápad, co by se ještě dalo vyzkoušet

Pokud můžete někdo poradit, předem moc děkuji
Colommbo
Thursday 26 February 2015 - 19:09:14 Citovat
Uživatel #2374
Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05
Příspěvků: 1192
Jsem toho názoru, že chceš-li ventilátor napíchnout opravdu napřímo (tedy abys jej samotný vyzkoušel, jinak to nemá cenu), budeš jej muset přinejmenším odkrytovat (tedy kaslík spolujezdce a okolí.) A možná u něj někde blízko objevíš (tedy máš-li skutečně digiklimu) i jeho jakýsi řídící modul označovaný jako "ježek". Ten má u digiklimy na starosti jednotlivé rychlosti (stupně) ventilátoru, normální klima má na to předřadný odpor. A i v tom modulu může být zakopána kočka...
P.S. Obrázek je ze ZafB, ale předpokládám, že v Omě bude totéž.




W124 E320 Coupé - u mě dobrý
Legend
Thursday 12 March 2015 - 07:25:45 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Mohu potvrdit, že se jedná o vadný regulátor otáček ventilátoru, je to celkem častá závada, případně můžu i jeden nabídnout, rozebírám Omegu na díly

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1496 sec,0.1230 z toho dotazů.