• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
X18XE nestartuje,nehlásí závadu (MIL)
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
z0diaC
Wednesday 07 January 2015 - 20:19:54 Citovat
Uživatel #1221
Registrován: Wednesday 08 August 2007 - 09:51:23
Příspěvků: 441
Ahoj, má někdo nějaký nápad ? - zůstal jsem viset na parkingu a potřebuju do zítřka tip abych odjel Jedná se o Vectru B X18XE, auto normálně jelo,bez svícení MIL/cukání/jakéhokoli problému .... zhasl jsem motor a šel od auta asi na 2 hod. , potom motor nenaskočil,točí jak divý ale ani ťuk ... podle toho co jsem našel,bych měl jít asi prvně po čídle kliky ... nějaké další nápady ?

Ještě jsem ten den tankoval cca 40l benzínu a do toho aditiv na čištění vstřiků (preventivně), poté auto určitě půl dne stálo a pak cca 3x startovalo na drc.

Díky moc.


z0diaC
Vectra B caravan CD X18XE ´98 OFF
Vectra B caravan Elegance Y22DTR ´01 OFF
Corsa B X10XE 3D ´99 OFF
Corsa C Z12XE 3D ´00 SPORT
Corsa D Z12XEP 3D ´08 COSMO OFF
Colommbo
Thursday 08 January 2015 - 07:43:40 Citovat
Uživatel #2374
Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05
Příspěvků: 1192
Přesně takhle mě kdysi vypeklo právě čidlo kliky, naštěstí přesně před domem - jezdil jsem, přijel, vypnul a za půl hodiny nic, točila jak blázen, ale ani ň...

W124 E320 Coupé - u mě dobrý
Anonymní
Thursday 08 January 2015 - 18:19:46 Citovat
Host
Souhlasím, vypadá to na čidlo kliky/vačky. Pokud se mezi sebou hádají, tak motor nenaskočí. Stačí odpojit jedno z tech čidel, které je vadné metodou pokus-omyl a nouzově se s tím dá jezdit. Jen to hůř (déle je třeba točit) startuje.
Colommbo
Thursday 08 January 2015 - 19:51:21 Citovat
Uživatel #2374
Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05
Příspěvků: 1192
Myslím, že takhle jednoduchý to není, jen se samotným čidlem vačky nenastartuješ...

W124 E320 Coupé - u mě dobrý
Anonymní
Thursday 08 January 2015 - 20:16:27 Citovat
Host
Ale ano. Osobně vyzkoušeno na Zafira A Z18XE a Astra F X16xel. U obou nachlup stejná závada jako výše popsaná. Jen jsem musel déle točit...

ŘJ si dokáže dopočítat horní úvrať prvního pístu pokud je odpojené čidlo vačky a to především díky čidlu klepání a čidla kliky.

ŘJ si dokáže dopočítat počet otáček když je odpojené čidlo kliky. Informace získá především z čidla vačky, které taky umí snímat počet otáček a přes nějaký vzorec (je zde nějaký koeficient, který počítá s průměrem vačkového kola, hodnoty horní úvrati všech válců a ) to porovnává s uloženými hodnotamy v ŘJ, protože v obou případech jede ŘJ v nouzovém režimu.

Jen tuším že to tak nešlo u X25XE, ale to je jiná kapitola.
Anonymní
Friday 09 January 2015 - 13:39:08 Citovat
Host
s vadnym čidlem vačky by to jelo i když blbě,takže na 90% čidlo na klice..
z0diaC
Sunday 11 January 2015 - 15:03:12 Citovat
Uživatel #1221
Registrován: Wednesday 08 August 2007 - 09:51:23
Příspěvků: 441
takže nové poznatky : čidlo kliky vyměněno,situace stejná, motor točí ale nic .... přišel jsem na další věc - nejede palivové čerpadlo - nejde ani ovládací napětí do jeho spínacího relé - pokud relé natvrdo propojím,čerpadlo jede, pojistka čerpadla OK, dál cívka nehází jiskru , výměna cívky za jinou - situace stejná ...každopádně auto je již v servisu .... potom dám vědět co to bylo ...

z0diaC
Vectra B caravan CD X18XE ´98 OFF
Vectra B caravan Elegance Y22DTR ´01 OFF
Corsa B X10XE 3D ´99 OFF
Corsa C Z12XE 3D ´00 SPORT
Corsa D Z12XEP 3D ´08 COSMO OFF
Anonymní
Sunday 11 January 2015 - 18:18:17 Citovat
Host
Jiskru to začne házet až když má ŘJ signál o počtu otáček a horní úvrati prvního válce. A čerpadlo spíná taky stejně (kromě otočením klíčku do II polohy - to se roztočí čerpadlo a zase vypne).
Můj tip je, že ŘJ jednotka prostě nemá signál z čidla vačky/kliky. To může být jak vadným čidlem, tak i porušenou kabeláží. A dost možná v tomhle počasí čidlo teploty chladící kapaliny (může ukazovat špatnou hodnotu, nebo je k.o a standartní hodnota je cca 88°C a když máš venku 0°C tak to nenatočíš ani kdyby jsi se zbláznil. Roztáhnout by to šlo.) No a v tom NEJhorším případě ŘJ- úžasně umístěná na motoru.
Prostě je to tak,že točím, imobilizér OK, správný signál o počtu otáček OK,znám teplotu chladící kapaliny> dostanu jiskru a dávku paliva bohatou/chudou podle té teploty...

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1305 sec,0.1014 z toho dotazů.