• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
cukání motoru Z18XE
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
_Tom_
Sunday 21 July 2013 - 20:06:32 Citovat
Uživatel #2436
Registrován: Monday 13 August 2012 - 15:34:15
Příspěvků: 18
Ahoj, prosil bych o radu a politování....
(Zafira 2003, 1.8. 16V, Z18XE, 92kW)+ provoz na LPG
Motoru NĚKDY na volnoběh kolísají otáčky o +-100ot/min a tím to na volnoběh tak nějak nehezky čochtá.
Za jízdy NĚKDY kolísají otáčky opět o +-100ot. Děje se tak ale se zařazeným kvaltem a v tu chvíli to cuká jako když autu dojde benzín. Dělá to na benzín i LPG. Děje se tak předevšm když jedu pomalejší jízdu na pohodu okolo 2-3tis otáček. Když jezdím „sportovně“ a točím kvalty co se dá, tak to nikdy neudělalo.Nemá vliv teplý/studený motor, sucho, mokro... Dělá to kdykoliv a zcela náhodně.
Svíčky vyměněny před měsícem, najeto cca 2000tis.km. Všechny vypadají stejně zdravě.
Zapalovací lišta nová. Vyzkoušená náhradní z jiného auta. Žádná změna.
Váha vzduchu nová (neorigo). Vyzkoušená náhradní z jiného auta. Žádná změna.
ŘJ po celkové repasi. Kabely, konektory, pojistky, relátka bez oxidace- čisté.
Čidlo klikdy pro jistotu vyměneno za nové. Žádná změna.
Čidlo vačky pro jistotu vyměněno za nové. Žádná změna.
Vzduchový filtr vyměněn.
Vstřiky vyměněny.
EGR motor nemá z výroby, na diagnostice ani jediná zmínka.
Olej dlouhodobě Divinol Multilight 10W-40, po výměně cca 4tis km./interval výměny po 8 tis km/
Klapka vyčištěná. Nepomohlo. Vyzkoušená druhá. Nepomohlo. Vyzkoušená třetí- nepomohlo. (Pozn.Klapka je plně elektronická a nemá volnoběžný motorek)
Výše uvdená závada přetrvává i po odpojení lambdasond, váhy vzduchu, čidla kliky nebo vačky.
LPG komplet odpojeno, benzínové vstřiky zapojeny jako u originál benzínu. Vyloučil jsem tedy závadu či ovlivnění LPG soustavy.
Paměť diagnostiky závad nemá uloženou jedinou závadu.
Přes OP-COM, když koukám na hodnotu předstihu, tak velmi rychle lítají hodnoty od záporných čísel až po rozmezí 0 20°CA a tyto hodnoty se mění náhodně- nikdy nejsou stejné ani podobné.
Pokles výkonu jsem nezaznamenal. Jede od začátku až do omezovače.

Dokaže mi někdo poradit co s tím. Já už jsem v koncích...


KopA
Sunday 21 July 2013 - 21:05:53 Citovat
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e!
Uživatel #825
Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15
Příspěvků: 824
Slusny, zkusit jinou ridici jednotku asi nebude tak snadny pak uz snad jen problem s dodavkou paliva ale asi tezko snad ze by se beznym klepanim motoru nekde skripalo vedeni (a tim omezoval prutok) benzinu a plynu - asi tezko ale clovek nikdy nevi.

Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg
_Tom_
Sunday 21 July 2013 - 22:32:55 Citovat
Uživatel #2436
Registrován: Monday 13 August 2012 - 15:34:15
Příspěvků: 18
KopA napsal ...

Slusny, zkusit jinou ridici jednotku asi nebude tak snadny pak uz snad jen problem s dodavkou paliva ale asi tezko snad ze by se beznym klepanim motoru nekde skripalo vedeni (a tim omezoval prutok) benzinu a plynu - asi tezko ale clovek nikdy nevi.

Ne, kdepak, to není o tom, že by byl u paliva /kterékoliv/ na chvíli omezen průtok. Když mi to za jízdy začne cukat, stačí když sundám nohu z plynu, nebo tomu pořádně šlápnu a zase dobrý. Ale někdy to tak udělá na kilometru 10x a někdy to hned přestane.
Měřil jsem diagnostikou hodnoty pedálu. Jsou tam 2 potenciometry, které jdou proti sobě a při sečtění musí dát vždy stejné napětí. To sedí. Sedí i do podrobna procentuelní sešlápnutí pedálu.

_Tom_
Sunday 21 July 2013 - 22:38:06 Citovat
Uživatel #2436
Registrován: Monday 13 August 2012 - 15:34:15
Příspěvků: 18
Učinil jsem zajímavý poznatek. Jak je podtlaková hadice od regulátoru tlaku palive a jde za klapku, tak když jí odpojím, tak by motor měl začít čochtat, protože si přidává falešný vzduch. Ale to mi čochtat nezačne, protože už to čochtá. Takže bych měl podezření na nějaký podtlak. To co je vidět seshora, jsem ověřil.

Takže spíš se zeptám, jak funguje odvětrávání víka ventilů /otevřením nalévací zátky oleje motor neudělá žádnou změnu/ a zda se by někdo má nějaký obrázek, či náčrtek kde jsou všude podtlaky. Součástí sání je takový „kyblík“/jako má x20xev/ a v tom jsou nějaké klapky či co?

Anonymní
Tuesday 14 October 2014 - 20:22:47 Citovat
Host
Chtěl bych se zeptat,jestli tento problém byl nějak vyřešen?
Anonymní
Wednesday 15 October 2014 - 21:59:39 Citovat
Host
_Tom_

proběhla výměna škrtící klapky, váha vzduchu a palivový filtr. Šlo o drobnou závadu všech uvedených dílů, přičemž výměna jen jednoho dílu nikam nevedla... Po výměně všeho a najednou je klid. Škrící klapka byla "vyběhaná" v řežimu otevřní někde okolo 5-10% , váha vzduchu ukazovala někdy správné hodnoty, někdy nesprávné (jak hmotnost, tak i teplotu vzduchu). Než jsem na to přišel tak otáčky za jízdy, při rychlosti cca od 40km/h kolísaly klidně i o 300ot/min a cukalo jak když dojde benzín. Stačilo šlápnout na plyn. pedal až na podlahu a povolit a pár set metrů to zase jelo v poho...
Mimochodem, nová škrtící klapka 15tis, na slevu 10tis. Použitá 4tis. Na ebay nová 7,5tis, já sehnal použitou za 30GB+5GB doprava (okolo 1300kč). Váha vzduchu 2tis a palivový filtr 300. A rok před tím repase ŘJ za 10 tis...

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1299 sec,0.1038 z toho dotazů.