• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra podvozek
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Brzdy
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Petr
Wednesday 24 April 2013 - 22:33:58 Citovat
Host
Zdravím všechny mám takový problém. Z ničeho nic sebou začalo auto při brždění házet a volant se stačel doprava. Když jsem prudce zabrzdil, tak jakoby sebou auto hodio prudce na stranu, jak kdyby jedno kolo nebrzdilo. Po přijeti jsem zjistil, že se mi šileně hřeje jedno kolo, zrepasoval jsem toto prasatko a problem se tim vyřešil, ale jen problem s ohříváním kola. Pro jistotu jsem zrepasoval i druhe kolo ale pořad stejny problem. Když prudčeji zabrzdim zapiska jen jedno kolo a auto sebou šileně trhne na stranu jak kdyby jedno kolo vůbec nebrzdilo. Nesetkal ses tim někdo? Trubky, odvzdušnění, vše v pořádku. Brzdy si docela hlidam a dost mi to vadi, kdybych takhle zabrzdil na sněhu tak nevim... Napada mě hlavni brzdovy valec? Díky za rady
Stepo
Thursday 25 April 2013 - 08:35:41 Citovat
stepo
Uživatel #2246
Registrován: Saturday 12 March 2011 - 09:13:22
Příspěvků: 242
Popis je trochu zmatecny.
Prasatka jsou u bubnovych brzd, tedy vyjma trabanta vyhradne vzadu a tam by Ti to nehodilo volantem do strany.
Pokud se nejake kolo hreje, nevraci se ti pistek / prasatko. Priciny mohou byt ruzne, od skripleho tesneni, pres pridreny pistek az po ucpanou hadici ke trmenu.

Pokud nebrzdi kolo vubec, zacal bych opatrnym povolenim privodni hadice na trmenu ( nebo klidne jen odvzdusnovaku ) a seslapnutim brzdy. Pokud pujde az dolu a vytece neco z trubky / ventilu, bude problem ve trmenu.
Pokud to pujde ztezka, je problem ve valci nebo trubce, potom muzes povolit trubku primo u valce a uvidis.
Sice jsem jeste nevidel pripad, kdy by kapalina pistek nevytlacila, ale teoreticky to mozne je a muze byt zarostly ( coz nepredpokladam, pokud jsi delal repas ). Uz jsem se ale setkal s tim, ze repasni sada obsahujici pistek mela rozmery pistku o nejakou desetinku mensi a tento se vzpricil ve trmenu - nepredpokladam, zes menil pistky.


[ Upraveno Thursday 25 April 2013 - 08:37:14 ]
Host
Thursday 25 April 2013 - 19:21:42 Citovat
Host
Pístek jsem neměnil tam je vše v pořádku ani zarostle to nebylo nebo tak, ani mi nepřipadlo, že to jedno kolo brzdilo proto, že by ten pistek zarostl nebo tak, spíše jakoby to pořád brzdilo. Ale na stranu to netahlo. Je možné, že by nějak přepouštěl brzdovy valec? Dá se nějak změřit ten tlak na jednotlivých kolech?
Michaelsson
Tuesday 30 April 2013 - 21:15:39 Citovat
Host
Kdysi jsem se setkal s docela dost silně naleptanou brzovou hadicí k třmenu, tak se stáhl vnitřní průměr, že se nechtěl vracet tlak zpátky a jedno kolo brzdilo daleko silněji než druhé...
JOB
Wednesday 01 May 2013 - 09:51:31 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
Michaelsson napsal ...

Kdysi jsem se setkal s docela dost silně naleptanou brzovou hadicí k třmenu, tak se stáhl vnitřní průměr, že se nechtěl vracet tlak zpátky a jedno kolo brzdilo daleko silněji než druhé...


To je celkem běžný jev u veteránů, způsobený použitím nevhodné brzdové kapaliny a možná i stářím hadice.

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

Petr
Friday 03 May 2013 - 21:10:50 Citovat
Host
No takže jsem pokročil tak, že jsem vyměnil hlavni brzdový válec, protože jsem měl obavu, že propouští, ale situace je nadále stejná. Vše odvzdušněno, brzdovka vyměněna komplet. Nejhorší na tom je, že když potřebuji více zabrzdit tak levé kolo mi zacne pískat už do smyku, takže třeba když za hodně teplého počasí pouštím někoho na přechodě, tak se občas docela vyděsí Obvykle to bývá důchodce co tam vletí vždy na poslední chvíli.
Legend
Sunday 05 May 2013 - 08:35:33 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
jaký je to model Vectry? A, B, nebo C? Příčin mě napadá víc, když auto při brzdění hází, tak můžou být i silně zvlněné kotouče. Taky můžou být zatuhlé vodící tyčky brzdových třmenů, nebo může drhnout přímo pístek v třmenu (nešel během repase zatlačit do třmenu neúměrně velkou silou?). V jakém stavu jsou silentbloky ramen? Ty taky můžou způsobit rány při brzdění a tím jak se pohnou, tak dokážou i stáčet volant během brzdění.

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
Host
Sunday 05 May 2013 - 21:25:50 Citovat
Host
Vectra B. Brzdice mám zrepasované, krásně to chodí ty pístky, tady jde spíše o to, proč se to levé kolo blokuje a druhé ne. Prý je možnost, že by se časem nějak vevnitř ta gumová hadice co vede k brzdiči nějak vevnitř a pustí tlak jen do brzdiče, ale zpět ne. Ted jde o to, které kolo vlastně brzdí dobře. Chystám se na válce na technické, ale myslím, že tam se nic nezjistí.

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.3086 sec,0.2509 z toho dotazů.