• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
VeCe Z30CE cuká netáhne
Přejít na stranu  [1] 2 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Cesťák
Friday 20 January 2012 - 09:00:20 Citovat
Uživatel #1134
Registrován: Thursday 24 May 2007 - 20:04:31
Příspěvků: 362
Čím si myslíte, že to je?

1 - vstřik čerpadlo
2 - vstřiky
3 - ŘJ čerpadla
4 - ŘJ motoru

Projev závady:
Motor netáhne.

Popis závady:
- Pokud akceleruji mírným sešlápnutím plynu = Při akceleraci motor ztratí výkon, mírně poklesnou otáčky a následně mírně akceleruje ve vlnách, jako když se přidává rychlost tempomatem. Trochu přidá, pár sekund podrží rychlost a zase trochu přidá.
- Pokud akceleruji razantněji = Při akceleraci motor začne cukat, až velmi razantně. Pomůže ubrání plynu, nebo více sešlápnout pedál. Jakmile překonám oblast cukání ztratí výkon, mírně poklesnou otáčky (jako by se dusil), na displeji se objeví žlutá závada vozu s klíčem (na diag. hlásí pokles tlaku v palivové soustavě). Dále se motor chová stejně jako v prvním případě, jen jede navíc v nouzovém režimu.
- Při jízdě na nouzový režim se již tolik neobjevuje cukání.

Výskyt závady:
- Nahodile se vzrůstající četností.
- Při akceleraci na volnoběh se závada neprojevuje.
- Pokud se závada vyskytne, projeví se ihned při první akceleraci po nastartování. Poté se občas stane, že po minimálně jedné hodině provozu, ale pouze po dalším nastartování, jede auto normálně.
- Můj mechanik tvrdí, že pokud je závada, auto startuje déle, není to však ničím potvrzeno.
- Zpočátku se závada projevovala jen při nízké teplotě venkovního vzduchu (pod 6°C). Nyní se ale stává, že auto jede normálně i při -1°C a zlobí při 8°C.
- Vždy po sborce, rozborce čerpadla dá na 500-1000km pokoj a potom se začne postupně projevovat.

Vývoj závady:
- Cca týden, dva, před prvním projevem jsem zaznamenal mírné kolísání otáčkoměru v rozmezí +-50 otáček. Od té doby kolísá otáčkoměr stále, i když se závada právě neprojevuje.
- V říjnu se poprvé závada projevila zpočátku nepatrným poklesem výkonu v kopci. Jednou to lehce cuklo a jelo normálně dál. Potom se oteplilo a měsíc vše fungovalo OK.
- Ihned po ochlazení se začala projevovat a od té doby stále zápasím s výskytem.

Servisní zásahy:
- Vyčištěn AGR – bez vlivu na závadu.
- Vyměněna váha vzduchu – bez vlivu.
- 2x vyčištěn tlakový ventil paliv. Čerpadla – vždy na cca 500-1000 km závada vyřešena.
- Vyčištěna nádrž a celé palivové vedení k čerpadlu, včetně výměny filtru – asi bez vlivu, dělalo se to spolu s vyčištěním tlak. Ventilu.
- Byl jsem u OPEL na TECH2, (můj servisák má jen „obyčejnou“ diag) a nalezli jen závadu na vířivých klapkách zadní řady, podle podtlakové zkoušky však chodí. Závada asi vznikla manipulací s podtlakovými hadičkami při hledání/zkoušení projevů závady.

Laické postřehy:
- Tankuji jen u SHELL
- Jsem 2. Majitel, koupil jsem jej v 05/2011 od leasingové společnosti, myslím, že s autem manipuloval jen autorizák. Při technické bylo vidět, že filtr pevných částic funguje.
- Nepozoruji žádný dým za vozem, ani změnu spotřeby, nebo vyšší hlučnost.
- 14 dní před 1. Výskytem byl měněn palivový filtr.
- Bezprostředně před výskytem jsem vyjel nádrž, téměř dosucha.
- Startuje bez problémů, oproti letnímu provozu, nepatrně déle.
- Při rozjezdech z nuly má auto brutální zátah, závada se projeví až po rozjetí.
- Závada se projevuje v celém spektru otáček při jakémkoliv kvaltu a rychlosti.
- Pokud mám čas a prostor, rozjedu auto až na 150km/h. a bez problémů ji držím. Jakmile přijde kopec, jde výkon a rychlost dolů.
- Závada se projevuje i s tempomatem. Oproti noze se mi s tempomatem nedaří akcelerovat.
- Při brždění plynem se závada neprojevuje a otáčkoměr nekolísá.
- Závada:“nízký tlak v palivové soustavě“ se projeví jen, pokud nedbám toho, že auto nejede a dám víc plynu, než je motor ochoten akceptovat. Pokud držím plyn mírně v tahu, auto akceleruje ve vlnách, závada nesvítí.


Jedu za tebou chvíli a už mě dlouho ...

Vectra B Sedan Elegance Y26SE

Vectra C Karavan Cosmo Z30DT

Jiřik
Friday 20 January 2012 - 09:21:48 Citovat
Host
Popsal jsi to opravdu obsáhle. Zkoušel jsi kolik čerpadlo nastříká (do petky třeba za minutu?) Na kolik by Tě vyšel nový regulátor tlaku paliva?
Odkaz
tady jsem našel čerpadlo, ale to bys musel vědět jistě, že je to tím.
Cesťák
Friday 20 January 2012 - 09:33:32 Citovat
Uživatel #1134
Registrován: Thursday 24 May 2007 - 20:04:31
Příspěvků: 362
Regulátor tlaku paliva je prý součástí čerpadla a nedá se sehnat samostatně.

Čerpadlo s regulátorem prý stojí okolo 30 000,- a není to BOSCH. Tyto motory prý mají jiný systém, tak nevím.

Čerpadlo prý můj mechoš zkoušel a dávalo hodně, ale zkoušel to jen při stojícím autě.
S diagnostikou v jedoucím autě je tlak na volnoběh ok, jakmile se akceleruje, padá dolů.

Jedu za tebou chvíli a už mě dlouho ...

Vectra B Sedan Elegance Y26SE

Vectra C Karavan Cosmo Z30DT

Cesťák
Friday 20 January 2012 - 09:35:38 Citovat
Uživatel #1134
Registrován: Thursday 24 May 2007 - 20:04:31
Příspěvků: 362
To Jiřik:
Teď jsem si všiml, to Tvoje čerpadlo je 3,2 benzín. Já mám 3,0 ISUZU dehet.

Jedu za tebou chvíli a už mě dlouho ...

Vectra B Sedan Elegance Y26SE

Vectra C Karavan Cosmo Z30DT

ondra
Friday 20 January 2012 - 09:52:16 Citovat
Host
Jen na okraj... Oprav si typ motoru v popisu VeC (Y30DT ,Z30DT)

Odkaz
Cesťák
Friday 20 January 2012 - 10:01:59 Citovat
Uživatel #1134
Registrován: Thursday 24 May 2007 - 20:04:31
Příspěvků: 362
Nojo, máš pravdu. Asi to bude Z30DT, doma se podívám do techničáku.

Jedu za tebou chvíli a už mě dlouho ...

Vectra B Sedan Elegance Y26SE

Vectra C Karavan Cosmo Z30DT

Cesťák
Friday 20 January 2012 - 10:35:22 Citovat
Uživatel #1134
Registrován: Thursday 24 May 2007 - 20:04:31
Příspěvků: 362
Tak u bratrů Slováků jsem nalezl toto:

Odkaz

Asi to risknu a vyměním regulátory.

Jedu za tebou chvíli a už mě dlouho ...

Vectra B Sedan Elegance Y26SE

Vectra C Karavan Cosmo Z30DT

JardaB
Friday 20 January 2012 - 11:40:51 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
No nazdar, jeste, ze mam v JTD regulator BOSCH a stoji 2 litry... Uz jde postou
Grafy tlaku nejak zobrazit jdou? Jeste muze byt blbe cidlo tlaku nafty... Ja treba muzu zobrazit i akcni velicinu pro regulator, tam je pak videt, jestli je to pricina nebo nasledek neceho jineho. Vcera jsem s CR a diagnostikou trosku experimentoval a je to docela veda, jak to funguje, jednoduche az primitivni ale ucinne. Je fakt, ze u novejsich motoru to bude asi zas podstatne slozitejsi, zvlast s DPF, tam budou navic cidla teploty a cidla tlaku vsude mozne.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Jiřik
Friday 20 January 2012 - 12:17:13 Citovat
Host
Omlouvám se, kdybych si všiml, že je to diesel, vůbec bych nepsal, nerozumím tomu
Cesťák
Tuesday 31 January 2012 - 13:54:54 Citovat
Uživatel #1134
Registrován: Thursday 24 May 2007 - 20:04:31
Příspěvků: 362
Tak pro pořádek, kdyby měl někdo s tímto motorem problémy.
Na slovenském WEBu řešili stejné problémy a vždy to dělal regulační ventil sání (číslo OPEL 98086740 8 19 348). Jsou to dva přepouštěcí ventily v palivovém čerpadle a prý u tohoto motoru zlobí.
V čechách mi tvrdili, že jdou koupit jen spolu s čerpadlem, ale nakonec je můj mechoš sehnal. Jinak Na slovensku mi je nabízeli za 320EUR oba. Doporučují měnit oba najednou.

Najel jsem s novými regulátory již 1000km bez _; nehody.

Jedu za tebou chvíli a už mě dlouho ...

Vectra B Sedan Elegance Y26SE

Vectra C Karavan Cosmo Z30DT

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1478 sec,0.1062 z toho dotazů.