• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Omega 3.2V6 táhne doleva, i když je seřízená geometrie
Přejít na stranu  1 [2]
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Host
Friday 12 November 2010 - 08:51:14 Citovat
Host
Legend napsal ...

Co ještě spodní kulové čepy v ramenech, ty jsou dobré?


Nějaký na první pohled patrný problém jsme na nich při zběžné kontrole neobjevili. Zkusím se jim mrknout na zoubek ještě jednou a pořádně.
Kraťas
Friday 12 November 2010 - 09:14:09 Citovat
Host
mates napsal ...

No já osobně bych se na to vyprd... Pochopil jsem, že to dělá jen mírně a ještě k tomu na českých dálnicích tak bych kvůli tomu neměnil vše co má na sobě nějakej čep.
Vidím, že jezdíš k Pospíšilovi, ti jsou dobří, nikdy jsem tam neměl problém. Dělaj geošku i se zatížením řidičova sedadla (což u mě má význam, žeano ).
Jen mě ještě napadá...nemůže být na nějaký straně vymlácenej tlumič?
Jo a kola máš nafoukaný stejně?


Kola jsou nafoukaná na stejné hodnoty (na desetinu), to jsem zkoušel jako první, ještě před reklamací v servisu, abych nebyl za pitomce Tlumiče - vyteklý není žádný, někdy před půl rokem jsem byl (taky u Pospíšilů) na testu na vibračce a oběma předním vyšla účinnost cca 70% (rozdíl 1-2%), vzadu dokonce přes 80%. Podle vyjádření mechanika "tlumiče v nejlepších letech" Pochybuju, že by se za půl roku (nájezd do 10 000 km) některý tlumič začal loučit se životem, ani to nijak nepociťuji na chování auta, ale pro jistotu to ještě ověřím.
Jinak Omegu mám jako druhé auto do rodiny (manželka je zvyklá na Omegy a automat ) ale hlavně mě pro radost - když si chci odpočinout od služební Ochcávky a projet se pohodlným autem, které se nechová jako přeražený pes (přední náhon !buch ) a má ještě poctivý atmosférický šestiválec, ne nějaký downsizingem postižený přeplňovaný šicí stroj Potom mi samozřejmě jakékoli nepříkladné chování bere radost z jízdy a tak je v přímém rozporu s tím, co od toho auta očekávám, takže ho chci eliminovat. Na druhou stranu se mi nechce vyměnit půl auta, aniž by to čemukoli pomohlo
JardaB
Friday 12 November 2010 - 11:24:35 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
No je to divny, neprijde mi pravdepodobne, ze by to bylo geometrii kdyz byla zmerena - ja napriklad seskladal predek kompletne, nastavil to od oka a jezdilo to nadale rovne. Mozna by to chtelo necim pokusne pohnout a sledovat co to dela, zkusil bych zejmena odklon - to bude mit na tahnuti ke strane nejvetsi vliv (no ono krome sbihavosti stejne vic seridit nejde...) Moc proste na mereni geometrie a zvlaste laserem neverim, ono to kolo ma jine postaveni kdyz stoji nebo kdyz jede po nerovnem povrchu, zkus do nej kopnout kdyz auto stoji na zemi - me to hejbe dopredu/dozadu tak o 2 cm...

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Ivan...
Friday 12 November 2010 - 14:29:41 Citovat
Host
ne že bych se ti chtěl vnucovat s radou.....už jsem to tu jednou psal,absolutně stejné odklony nemusí být pro auto vždy to nejlepší....výrobce povoluje vzájemný rozdíl v odklonu až jeden stupeň.....ta moje omega při stejných odklonech taky trochu táhne,doprava pro změnu....
Kraťas
Friday 12 November 2010 - 15:22:33 Citovat
Host
Ivan... napsal ...

ne že bych se ti chtěl vnucovat s radou.....už jsem to tu jednou psal,absolutně stejné odklony nemusí být pro auto vždy to nejlepší....výrobce povoluje vzájemný rozdíl v odklonu až jeden stupeň.....ta moje omega při stejných odklonech taky trochu táhne,doprava pro změnu....


Díky za radu, taky to zkusím, pokud neobjevíme nikde žádný další průšvih na podvozku.
csala
Sunday 14 November 2010 - 18:13:45 Citovat
Host
Legend napsal ...

Omega má na zadní nápravě neseřiditelný odklon,....

Myslim, ze odklon zadnej napravy sa nastavuje spolu so zbiehavostou a to tymi tycami s gulovymi capmi na koncoch. Zvykne to pekne zahrdzaviet, a preto to mechanici na Kratasovej Omege nechceli nastavit. Do mojej sa tiez mechanik namlatil s kladivom, kym to uvolnil.
Kratas: myslim, ze zbiehavost tvojej zadnej napravy nastavenej na + 50´je moc.
Tabulkove to ma byt +0°25´ +-10´
Vseobecne som odpozoroval, ze pohon zadnej napravy so sebou prinasa jednu (mozno jedinu) nevyhodu a to je to, ze geometria musi byt presne, inac si auto zije vlastnym zivotom
Inac ku geometrii patri aj kontrola naprav voci pozdlznej osi auta a tiez zhodnost rozvoru naprav na obidvoch stranach. Ak to nebolo havarovane, tak je to snad OK.
A teraz ma napadlo, ze ked lisovali tie nove silentbloky do prednych ramien, tak ramena boli pravdepodobne z auta dole. A predne ramena sa daju posunut na aute na ovalnom otvore, kde je uchyteny zadny silentblok ramena a to peknych par mm. Skus to skontrolovat. Pred tyzdnom som menil komplet nove predne ramena a geometria sa radikalne zmenila. Okamzite som musel navstivit servis a gemetriu nechat nastavit.
mirek
Monday 15 November 2010 - 15:47:00 Citovat
Uživatel #1410
Registrován: Wednesday 30 January 2008 - 13:04:29
Příspěvků: 44
Zdravím, všechny a dovolím si přispět svoji trochou do vlákna. V dubnu letošního roku jsem dělal s kamarádem opravu přední nápravy na mé OC Caravan 2,6V6. Bylo měněné: spodní ramena, spojovačky, kosti a tlumiče. Po opravě jsem zajel na geometrii (3D Laser) kam běžně jezdím. Cca v půli srpna (po asi 5tis. km) se mi nezdálo chování auta - plavalo, což jsem připisoval našim silnicím, ale nedalo mi to a když jsem leh pod auto abych se podíval jestli něco není volného, tak jsem zjistil že mám ohoblované vnitřní kraje pneu a že kost na pravé straně není nic moc. Kost jsem vyreklamoval a vyměnil a jel jsem ještě reklamovat geometrii a tam byly všechny hodnoty špatně. Technik zkontroloval jestli je vše v pořádku a pak se mi omluvil a geometrii udělal znovu. Stav se trochu zlepšil. Na konci září po dovolené mi začalo auto při brždění tahat volant do leva a při parkování něco vrzalo v nápravě. Jel jsem do autorizáku v Praze a tam mi řekli že je vůle v převodce a že jinak nic jiného tam nenašli a že můžu jezdit dál. Nedalo mi to a na minulý týden jsem se objednal do autorizáku v Kolíně. Zkontolovali celou nápravu a i brzdy a teprve po rozhození celé nápravy přišli na to že spodní čep na levé straně na tom novém rameni ( druhovýroba ale nebyla to ta nejlevnější ) je totálne v pr.. . Dnes mi čep vyměnili za originál, udělali geometrii a autíčko je (zatím) v pohodě. Závěr - 1/ mám teď obavy koupit nějaké ND z druhovýroby, protože budu čekat kdy co odejde a pak to reklamovat a čekat na vyjádření 30 dní atd. 2/ i když jsi dal nové díly nemusí být všechno O.K.

Omega A 2,4i - odejitá
Omega B 2,5 V6 - odejitá
Omega C 2,2 16V - odejitá
Omega C 2,5 V6
Omega C 2,6 V6 Caravan
Vectra B 1,6 16V
RBr
Thursday 03 March 2011 - 16:32:35 Citovat
Host
Všiml jsem si rozdílu v používaných datech pro geometrii pro O-B, benzin X20XEV, do roku 1999.
Uvádím tu opis cílových hodnot ze dvou servisů, viz tabulka dole. Jsou mezi nimi drobné rozdíly, ale hlavně oba mají zásadní rozdíl u sbíhavosti pro zadní nápravu. V APM TEC je pro sbíhavost vzadu psáno -55' +/- 40'.

Ví někdo, co je správně?


servis M - přední náprava (doporučené hodnoty střed, tolerance)
odklon vlevo,vpravo (-1°40' +/- 0°45')
záklon za dorazem vlevo, vpravo (5°40' +/-1°00')
údel sbíhav.-doraz pravého,levého kola 20° (1°40' +/-0°45')
přesah kola (0°00')
sbíhavost nestlačeno celková (0°10' +/-0°10')
sbíhavost nestlačeno vlevo, vpravo (0°05' +/-0°05')

servis M - zadní náprava (doporučené hodnoty střed, tolerance)
odklon vlevo,vpravo (-1°50' +/- 0°40')
záklon vlevo, vpravo (neuveden)
sbíhavost celková (0°20' +/-0°10')
sbíhavost vlevo, vpravo (0°10' +/-0°05')
geometrická jízdní osa (0°00' +/- 0°12')



servis CH - přední náprava (min, střed, max)
sbíhavost celková (0,0 mm +1,1 mm +2,3 mm)
dílčí sbíhavost Sx (0,0 mm +0,5 mm +1,1 mm)
dílčí sbíhavost Dx (0,0 mm +0,5 mm +1,1 mm)
odklon Sx (-2°30' -1°45' -1°00')
odklon Dx (-2°30' -1°45' -1°00')
Dif.úhel rejdu Sx (-2°10' -1°25' -0°40')
Dif.úhel rejdu Dx (-2°10' -1°25' -0°40')
Diference rozchodu 0°00'
vyosení 0°00'

servis CH - zadní náprava (min, střed, max)
sbíhavost celková (-1,7 mm +1,7 mm +3,9 mm)
dílčí sbíhavost Sx (-0,8 mm +0,8 mm +1,9 mm)
dílčí sbíhavost Dx (-0,8 mm +0,8 mm +1,9 mm)
odklon Sx (-2°30' -1°50' -1°10')
odklon Dx (-2°30' -1°50' -1°10')
úhel tahu 0°00'
vyosení 0°00'
misan26
Saturday 29 October 2011 - 11:19:06 Citovat
Host
zeptam se kdyz menim predni tlumice tak musim taky necaht udelat geometrii jestli se nepletu ?? dekuji
JardaB
Saturday 29 October 2011 - 13:02:25 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Tak jasne, asi to nesmontujes presne jak to bylo, hlavne odklon a sbihavost.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2]  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1510 sec,0.1183 z toho dotazů.