• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Omega 3.2V6 táhne doleva, i když je seřízená geometrie
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Kraťas
Wednesday 10 November 2010 - 08:39:10 Citovat
Host
Zdravím, před nějakou dobou jsem nechal dělat rozsáhlejší výměnu "spotřebního materiálu na přední nápravě u své Omegy (rok výroby 2001, 3.2V6 benzín, verze SPORT) - čepy , silentbloky v ramenech, kosti stabilizátoru. Po výměně bylo samozřejmě potřeba udělat geometrii - provedeno na základě měření laserem, protokoly mám, hodnoty po seřízení na nich vypadají OK. Problém je ale v tom, že auto začalo po tomto zásahu táhnout doprava - mírně, ale je to poznat, hlavně ve větších rychlostech (klasicky dálnice). Geometrii jsem reklamoval - řešilo se v servisu Auto Pospíšil Brno-Maloměřice, kam jsem jezdil i dříve a nikdy nebyly problémy. Udělali mi nové měření, nenašla se žádná chyba. Hledali jsme na podvozku, objevili vymlácený pomocný čep řízení. Došlo na výměnu, nová geometrie - a auto začalo pro změnu uhýbat doleva. Další reklamace, hodnoty po měření OK, situace beze změny. Vina se svalila na pneumatiky - je pravda, že zejména přední už byly hodně jeté, navíc i probržděné. Jelikož jsem měl zanedlouho přezouvat na zimu, počkal jsem. Teď jsou na autě nové Dunlopy, problém se zmírnil, ale nezmizel úplně, auto pořád lehce táhne doleva - na okreskách nebo ve městě se to prakticky nepozná, ale na dálnici, pokud na delším rovném úseku pustím volant, začne auto po chvíli pomalu ale jistě směřovat k levé krajnici. Mezitím jsem pořídil i nové letní obutí, hodil je na auto kvůli vyzkoušení a na popisovaný jev to nemá žádný vliv, takže pneu asi můžu vyloučit. Na podvozku se vše jeví jako pevné, bez vůlí (koneckonců, velká část dílů je vyměněná).
Jediná věc, která vybočuje z normy, je sbíhavost zadní nápravy - ta je mimo limit - má být v rozsahu 0°10’ - 0°30’, já mám cca 0°50’. V servisu mi řekli, že zadní nápravu nepřenastavovali - řídící tyčky jsou dost zarezlé a nejde s nimi hnout, musely by se vyměnit. S ohledem na to, že vzadu jsou poměrně velké odklony (v toleranci, ale na hranici), je podle jejich názoru sbíhavost takto nastavena záměrně, aby se nejížděly gumy (nesjíždí se). Na zadní nápravě navíc žádný zásah během mého vlastnictví auta (cca rok a půl) neproběhl a před opravami přední nápravy drželo přímý směr přímo ukázkově, se stejným nastavením zadní nápravy jako teď.
Moje dotazy jsou následující:
Neřešil jste už někdo podobnou situaci?
Pokud ano, jak to dopadlo, v čem byl zakopaný pes?
Na čem závisí hodnoty odklonů zadní nápravy a lze je nastavit?
Může mít uvedené nastavení zadní nápravy vliv na vybočování z přímého směru (když dříve jelo auto rovně)?
Další nápad - jakýkoli rozumný
Protokoly z geometrie mám, pokud by z nich někdo chtěl něco vyčíst, můžu oscanovat a poslat.
Legend
Wednesday 10 November 2010 - 18:37:58 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Omega má na zadní nápravě neseřiditelný odklon, pokud už jsou kola mírně do "A" tak půjde pravděpodobně o vymačnaké silentbloky zadních ramen, na každé straně jsou dva. Co se týká šikmých ramen, tak ty mívají často vymlácené kuláky, ale ostatní díly, jako hlavní uložení nápravnice a díly stabilizátoru většinou přežijou auto, tam by neměla být chyba.
Co se týká přední nápravy, tak tam se dá seřizovat odklon a sbíhavost, tak jestli jsou správně seřízené oba tyto parametry, mohla by být ještě nekde vůle. Co třeba spojovací tyč řízení, ta dlouhá tyč? Tam je vůle docela často a moc to lidi nemění, protože stojí celkem dost.

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
JOB
Wednesday 10 November 2010 - 19:00:40 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
Zkontroluj komplet řízení , je tam spousta čepů. Hodně odchází pomocnej čep u spolujezdce.Jestliže máš někde vůle v řízení tak ti udělaj geometrii podle toho jak to zrovna je a vzápětí může bejt všechno jinak.

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

Ivan....
Wednesday 10 November 2010 - 20:08:57 Citovat
Host
U auta je dobré krom geometrie náprav zkontrolovat i jejich souosost,to nevím,jestli dělali...a nemusí na to být žádná superměřidla.....to může být příčinou táhnutí....no a pokud to táhnutí je jen mírné,některému autu se nemusí úplně líbit naprosto super stejně přesné odklony na předních kolech....pokud to to táhne do leva,ať zkusí přidat na pravém kole 20 min + odkolnu .A asi by nebyly špatné,kdyby se ti hoši potom,co do toho v sevise drbou s tím kousek projeli na zkušební jízdu......
Lhex
Thursday 11 November 2010 - 11:12:57 Citovat
Host
pokud jste na stojícím autě objevili jeden vymlácený pomocný čep a vyměnili, možná jste objevili jenom ten pověstný vrcholek ledovce. Když se to projevuje při vyšších rychlostech (tam jednak jsou už velký síly, jednak stačí malá odchylka aby byla poznat), pak se to u stojícího auta špatně hledá. Může to klidně být horní uložení tlumičů (to řešim ted já).
Zkušenost mám takovou, že u starší omegy (to jsou ted už všechny ) pokud jsou v nápravě vůle, ty kola si samy cestu rovně najdou, když se vymění jen něco, může to takhle zlobit..
Kraťas
Thursday 11 November 2010 - 19:48:15 Citovat
Host
Díky za odpovědi. Zkusím to shrnout.
Na přední nápravě se v prvním kole měnilo toto - všechny 4 kulové čepy, všechny silentbloky v ramenech, obě "kosti" stabilizátoru. Když už jsem se rozhodl do nápravy sáhnout, chtěl jsem pořešit vše, co vypadalo jen trochu "nezdravě" i když na tom třeba nebude kdovíjaká vůle - právě z toho důvodu, který zde byl zmiňován - aby se neodstranila jen ta pomyslná špička ledovce.
Při druhé prohlídce (po reklamaci geometrie) jsme teprve po nadzdvihnutí přední nápravy a úplném vyvěšení kol našli další problém - na pomocném čepu řízení na straně spolujezdce (co zmiňoval JOB), také vyměněno.
Takže jsem teď trochu bezradný, kde hledat dál. Spojovací tyč řízení ještě prověřím, tam si nejsem jistý. Kde jinde by ale ještě mohla být chyba?
JOB
Thursday 11 November 2010 - 20:26:52 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
Hele je to celý nějaký divný. Zkusil bych zajet na STK nebo do servisu ,kde mají natřásadla a na těch se vůle odhalí. Žádný zvuky to nevydává ?

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

Kraťas
Friday 12 November 2010 - 08:41:18 Citovat
Host
JOB napsal ...

Hele je to celý nějaký divný. Zkusil bych zajet na STK nebo do servisu ,kde mají natřásadla a na těch se vůle odhalí. Žádný zvuky to nevydává ?


To je právě ta pakárna - krom toho, že to auto lehce táhne doleva je vše OK - žádné mlácení do volantu na nerovnostech, žádné pazvuky...

Na příští pátek jsem objednaný opět do servisu (dřív bohužel kvůli pracovnímu vytížení nestíhám ), zkusím mechanika vzít na zkušební jízdu a budeme hledat na nápravě. Do té doby budu vděčný za jakýkoli námět.
Legend
Friday 12 November 2010 - 08:41:25 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Co ještě spodní kulové čepy v ramenech, ty jsou dobré?

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
mates
Friday 12 November 2010 - 08:51:05 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
No já osobně bych se na to vyprd... Pochopil jsem, že to dělá jen mírně a ještě k tomu na českých dálnicích tak bych kvůli tomu neměnil vše co má na sobě nějakej čep.
Vidím, že jezdíš k Pospíšilovi, ti jsou dobří, nikdy jsem tam neměl problém. Dělaj geošku i se zatížením řidičova sedadla (což u mě má význam, žeano ).
Jen mě ještě napadá...nemůže být na nějaký straně vymlácenej tlumič?
Jo a kola máš nafoukaný stejně?

Lexus RX 350
Honda Crosstourer

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1651 sec,0.1001 z toho dotazů.