• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira ostatní
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
[hlasování] Opel ZAFIRA 1.8 nebo 2.2 direct
Přejít na stranu  [1] 2 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
daffson
Thursday 15 July 2010 - 00:09:39 Citovat
Host
Zdravím vás všechny.

Postupně se už opravdu dostávám do finálního výběru nového vozu a řekl bych že po tom všem jsem asi dospěl k Opelu Zafira 1.8 103kW nebo 2.2 direct 110kW. V záloze ještě visí Ford C-Max 2.0 107kW vše v benzínu (nafta v mém případě opravdu nemá cenu), cena 300.000 - max. 330.000.

Chci aby to taky aspoň trošku jelo ale hlavně chci spolehlivost. Jeden známý má tu 1.8 103kW a má dlohodobě spotřebu 8,04 l na 100km. Stejnětak uživatel IJK na moje.auto.cz uvádí okolo 8 l. Oba z větší části po městě ale ne v zácpách - což se týká i mě. Do práce jezdím sockou a když už někam někdy jedem, tak krom víkendů nebo dovolených spíš jen ve večerních hodinách po obchvatech okolo Prahy. Naprostá většina cest je tak do 15km.

Auto by mělo být jak jsem psal tak okolo 300.000 CZK / 12.000 EUR. V německu jich je relativně dost tak 2006/2007 s km do 60000. S těmi 2.2 je to podstatně horší. Najedu tak max 10000 ročně a proto není asi úplně priorita spotřeba, ale spíš spolehlivost.

Vím že ta 1.8 by asi relativně mohla stačit, ale právě je otázka zda její menší kroutící moment 175Nm vs 215Nm a taky špička výkonu 103kW (6300ot) vs 110kW (5600ot) ve vyšších otáčkách nebude mít za následek podobnou spotřebu. Také ještě 6st převodovka u 2.2

Mám taky trochu strach z toho variabilního časování ventilů u 1.8

Problém je že téměř nikdo v ČR tu 2.2 direct ale ani tu 1.8 moc nemá.

Máte někdo nějaké zkušenosti???

Strašně moc dík předem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


PS: Mám Astru G, 1.4 16V 66kW, občas jezdím i s Octavia 1.8T 110kW a pocit výkonu někde mezi by byl OK.
csala
Thursday 15 July 2010 - 07:54:30 Citovat
Host
O spolahlivosti jednotlivych motorov nic neviem, ale z principu sa priklanam k vacsej kubature. S vacsou kubaturou ide ruka v ruke vacsia zivotnost agregatu, vacsia vybava auta a tiez vacsia spolahlivost jednotlivych komponentov (mohutnejsi podvozok, silnejsi alternator, starter, akumulator,...).
Papierovy vykon pri nejakych maximalnych otackach vyuzijes len par sekund za cely zivot, ale krutiaci moment pri nizkych otackach vyuzijes permanentne. Spotrebu predpokladam zhodnu.
Zakladne pravidlo znie: Nekupujte male auta s malymi motormi!
daffson
Thursday 15 July 2010 - 09:12:11 Citovat
Host
No právě že se v podstatě bojím té spotřeby (dle údajů 9,8 vs 11,3 litrů ve městě a 7,4 vs 8,2 v průměru). Upřimně tomu moc nevěřím, zdá se že v průměru je to nějak málo u obou. To město se mi zdá docela reálné, i když to je počítáné takové to klasické hop a skok v kolonách. Také si nejsem úplně na 100% jistý zda má 2.2direct nějaké kvalitněší věci jak jsi psal.
Lhex
Thursday 15 July 2010 - 10:06:14 Citovat
Host
pokud je otázka jestli 1,8 nebo 2,2 tak určitě bych radši ten vetší objem. Ale zase jako u všeho záleží na stavu konkrétního kusu!!!!!!! - omega mi prošla emise excelentně (STK s odřenýma ušima, vlastně spíš ručkou ale přede mnou zdržoval mnohem mladší megane co ty emise prostě vůbec nedal !!(a)

jinak co píše csala "nekupujte malá auta.." to uplně nesouhlasim, i malý auto má svůj účel a využití. No a jezdit za 5 litrů benzínu často stojí i za trochu toho nepohodlí

csala
Thursday 15 July 2010 - 11:06:42 Citovat
Host
Male auta samozrejme maju svoje opodstatnenie. Su vynikajuce do mesta, na kratke vzdialenosti a je ich vacsina. Ale prave pre tento ucel su skonstruovane a vela toho nevydrzia. Maju opodstatnenie, ked ich kupujeme ako nove. Lenze tu riesime pripad kupy jazdenky, ktora uz ma nieco za sebou. A tu dvojnasobne plati to, ze velke auto s velkym motorom vydrzi podstatne vacsiu davku km a rokov, pretoze je poskladane z kvalitnejsich dielov. Neskumal som, aky rozdiel je konkretne u Zafiry pri motorizacii 1.8 versus 2.2, ale urcite nie len v motore. Aj keby ta 2.2 mala len kvalitnejsie potahove materialy v interieri, uz aj vtedy sa to vyplati
Jiřik
Thursday 15 July 2010 - 11:08:31 Citovat
Host
Určitě jsem pro 2.2 direct, sice neopravíš na koleně přímé vstřikování, ale celkové náklady na provoz a údržbu budou podobné, takže je to jasné. Navíc jsem četl recenzi na tento motor a nemohli ho vynachválit. 1.8 se 104kW bude o stálém vytáčení tzn. větším hluku.
csala
Thursday 15 July 2010 - 11:31:43 Citovat
Host
Takze len tak pre zaujimavost som sa pozrel na jednotlive diely:
2.2 ma silnejsie brzdy, spojku, alternator,...
Uz tu bola spominana aj ta seststupnova prevodovka v spojeni s 2.2.
A urcite bude toho viac.
Spotreby sa netreba bat.
Co je to vlastne jazda v meste? Pohynanie sa na semaforoch a potom viac menej plynula jazda malou rychlostou. Je to o predvidavosti. A vsetci vieme, ze spotreba nerastie linearne s kubaturou motora, pretoze vacsi motor sa menej trapi, zvlast pri vacsom zatazeni.
A ak niekto nahana spotrebu, nech si kupi diesel.
daffson
Thursday 15 July 2010 - 12:03:31 Citovat
Host
Jiřik napsal ...

Určitě jsem pro 2.2 direct, sice neopravíš na koleně přímé vstřikování, ale celkové náklady na provoz a údržbu budou podobné, takže je to jasné. Navíc jsem četl recenzi na tento motor a nemohli ho vynachválit. 1.8 se 104kW bude o stálém vytáčení tzn. větším hluku.


Jiříku - a nevíš náhodou kde si tu recenzi četl? Já totiž hledal už snad všude (tedy na českých stránkách) a v podstatě nikde nic. Na anglických/německých něco málo je, ale ne moc.
daffson
Thursday 15 July 2010 - 12:14:32 Citovat
Host
csala napsal ...

Takze len tak pre zaujimavost som sa pozrel na jednotlive diely:
2.2 ma silnejsie brzdy, spojku, alternator,...
Uz tu bola spominana aj ta seststupnova prevodovka v spojeni s 2.2.
A urcite bude toho viac.
Spotreby sa netreba bat.
Co je to vlastne jazda v meste? Pohynanie sa na semaforoch a potom viac menej plynula jazda malou rychlostou. Je to o predvidavosti. A vsetci vieme, ze spotreba nerastie linearne s kubaturou motora, pretoze vacsi motor sa menej trapi, zvlast pri vacsom zatazeni.
A ak niekto nahana spotrebu, nech si kupi diesel.



Vidím že jsem konečně natrefil na dobrý server, kde lidé trochu víc rozumí Oplíkům. Kde se dá toto najít? Něco jako autokelly nebo tak? Jak poznám že je to silnější/kvalitnější?

Ono je těch 2.2direct jako šafránu i v Německu. Teda teď jsem našel konkrétně 3. Co říkáte na tuhle?

Odkaz

csala
Thursday 15 July 2010 - 13:11:48 Citovat
Host
Nieco si vies porovnat napriklad aj tu Odkaz
Inac 2.2 ma aj inu vodnu pumpu.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1975 sec,0.1616 z toho dotazů.