Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
OA a rozdílný profil pneu na přední a zadní nápravě? |
Přejít na stranu 1 [2] | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Martas |
| ||
Host | tazatel napsal ... Já už tam právě ty 14" minulou zimu měl a když jsem pak na jaře přezul na 15" letní, tak jsem si úplně liboval jak auto do zatáček sedí a celkově tlumení nerovností atd. bylo mnohem lepší... Tak přemejšlím, jestli je teda lepší dát tam 14" s dost dobrým vzorkem, nebo raději 15" Ale to motas dohromady jabka s hruskama, nezalezi az tak na tom, jestli tam mas R14 nebo R15 ale na vsech parametrech nazutych gum. Tady si spocitej, jaky je rozdil mezi R14 a R15 a uvidis. [ Upraveno Thursday 27 November 2008 - 18:58:05 ] | ||
| |||
tazatel |
| ||
Host | Martas napsal ... tazatel napsal ... Já už tam právě ty 14" minulou zimu měl a když jsem pak na jaře přezul na 15" letní, tak jsem si úplně liboval jak auto do zatáček sedí a celkově tlumení nerovností atd. bylo mnohem lepší... Tak přemejšlím, jestli je teda lepší dát tam 14" s dost dobrým vzorkem, nebo raději 15" Ale to motas dohromady jabka s hruskama, nezalezi az tak na tom, jestli tam mas R14 nebo R15 ale na vsech parametrech nazutych gum. Tady si spocitej, jaky je rozdil mezi R14 a R15 a uvidis. mam tomu rozumět tak, že tam mám dát ty 14" se skvělym vzorkem a neřešit to? To by snad tedy mohlo při kontrole, nebo nedejbože havárii projít spíše, než sjeté přední pneu... | ||
| |||
KopA |
| ||
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e! Uživatel #825 Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15Příspěvků: 824 | tazatel napsal ... Já už tam právě ty 14" minulou zimu měl a když jsem pak na jaře přezul na 15" letní, tak jsem si úplně liboval jak auto do zatáček sedí a celkově tlumení nerovností atd. bylo mnohem lepší... Tak přemejšlím, jestli je teda lepší dát tam 14" s dost dobrým vzorkem, nebo raději 15" s tím, že přední budou mimo předpis (3,5 mm totiž nemají, mají 3mm, ale zimu by to snad odjezdilo), a zadní (náhon) OK 5mm. Nebo je lepší dát ty míň jetý na předek, aby auto nešlo do zatáčky do smyku a na náhonu nechat ty slabší? Vím že nejlepší je koupit úplně nový 15" gumy, jenže na to prostě nejsou finance... A odkudpak jseš Tazateli? Mám dva zimáky Firestone 195/55 R15 se 4mm vzorkem. Pokud bys tenhle rozměr chtěl nechal bych ti je za cenu zutí z disku. Já operuju na Pardubicku, Královéhradecku, Náchodsku. Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | tazatel napsal ... mam tomu rozumět tak, že tam mám dát ty 14" se skvělym vzorkem a neřešit to? To by snad tedy mohlo při kontrole, nebo nedejbože havárii projít spíše, než sjeté přední pneu... A na co se tedy ptas ? Urcite vice nez 50% ridicu vubec netusi jaky gumy na auto podle dokladu patri, vemou prvni ojety co maji po ruce o prislusnem prumeru a neresej .... Takze jiz ti bylo odpovezeno, co na aute muze a nemuze byt a co se muze nebo nemuze stat kdyz nahodou dojde k nejakemu problemu, ale co si tam das je tvoje vec a tvoje svedomi s tim, ze pripadne nasledky si poneses zase jenom ty. | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Martas napsal ... tazatel napsal ... mam tomu rozumět tak, že tam mám dát ty 14" se skvělym vzorkem a neřešit to? To by snad tedy mohlo při kontrole, nebo nedejbože havárii projít spíše, než sjeté přední pneu... A na co se tedy ptas ? Urcite vice nez 50% ridicu vubec netusi jaky gumy na auto podle dokladu patri, vemou prvni ojety co maji po ruce o prislusnem prumeru a neresej .... Takze jiz ti bylo odpovezeno, co na aute muze a nemuze byt a co se muze nebo nemuze stat kdyz nahodou dojde k nejakemu problemu, ale co si tam das je tvoje vec a tvoje svedomi s tim, ze pripadne nasledky si poneses zase jenom ty. myslim ze prave na tohle se ptal. Drzet se prumeru, ten predek je jeste v pohode, viz.: Odkaz 4mm musis mit jen tak, kde je tahle znacka (spise horske oblasti), jinak ti staci 1,6mm. Soupni tam ty 15" a jses v pohode... | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Anonymní napsal ... myslim ze prave na tohle se ptal. Drzet se prumeru, ten predek je jeste v pohode, viz.: Odkaz 4mm musis mit jen tak, kde je tahle znacka (spise horske oblasti), jinak ti staci 1,6mm. Soupni tam ty 15" a jses v pohode... To myslis vazne ? Na gume 1,6mm bych nejezdil ani na suchu a na letnich natoz na zimnich. A malicko se pletes, jestli si cetl ten "zakon" tak o hloubce dezenu v nem neni ani slovo a toto se ridi beznou vyhlaskou tedy 1,6mm pro jakoukoliv gumu, coz by si na aute ovsem nechal jen silenec (kterych je u nas bohuzel 75% z celkoveho poctu vlastniku soukromych motorovych voizidel), ale "nepsany zakon" pro zimni pneumatiky je 4 - 4 - 4 tedy vzorek 4mm, na vsech 4 kolech a stari maximalne 4 roky. | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Martas napsal ... Anonymní napsal ... myslim ze prave na tohle se ptal. Drzet se prumeru, ten predek je jeste v pohode, viz.: Odkaz 4mm musis mit jen tak, kde je tahle znacka (spise horske oblasti), jinak ti staci 1,6mm. Soupni tam ty 15" a jses v pohode... To myslis vazne ? Na gume 1,6mm bych nejezdil ani na suchu a na letnich natoz na zimnich. A malicko se pletes, jestli si cetl ten "zakon" tak o hloubce dezenu v nem neni ani slovo a toto se ridi beznou vyhlaskou tedy 1,6mm pro jakoukoliv gumu, coz by si na aute ovsem nechal jen silenec (kterych je u nas bohuzel 75% z celkoveho poctu vlastniku soukromych motorovych voizidel), ale "nepsany zakon" pro zimni pneumatiky je 4 - 4 - 4 tedy vzorek 4mm, na vsech 4 kolech a stari maximalne 4 roky. on ale nepsal že má 1.6, ale ptal se co zákon na tu jeho 3mm a dle zákona je to v pohodě. Navíc dost magoru jezdí celou zimu na letních. To si myslím že proti tomu jsou 3mm na jedný nápravě a 5mm na druhý luxusem. | ||
| |||
Přejít na stranu 1 [2] | |