• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Lozisko zadni napravy
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
mirek
Saturday 30 August 2008 - 15:34:54 Citovat
Uživatel #1410
Registrován: Wednesday 30 January 2008 - 13:04:29
Příspěvků: 44
Prosim o radu, jak vymenit na OC 2,6 Caravan lozisko zadni napravy. Nikde jsem nenasel popis,ani v kucharce "Jak na to?". Ma s tim nekdo zkusenosti, da se to udelat v domacich podminkach a nebo co je k tomu potreba za pripravky a naradi. Vratil jsem se z dovolene po Evrope a byl jsem rad ze jsem dojel. Vypada to na prave zadni lozisko - huci to vic pri leve zatacce a pri prave to zkoro neni slyset, a i pri otoceni pravym zadnim kolem to neni to spravne orechove. Diky


[ Upraveno Saturday 30 August 2008 - 16:19:27 ]

Omega A 2,4i - odejitá
Omega B 2,5 V6 - odejitá
Omega C 2,2 16V - odejitá
Omega C 2,5 V6
Omega C 2,6 V6 Caravan
Vectra B 1,6 16V
Martas
Saturday 30 August 2008 - 16:26:12 Citovat
Host
Delal to pred casem McJohn, urcite si na zalisovani vyrabel pripravek a i tak mu to trvalo myslim 3 dny nez to dotahnul ke zdarnemu vysledku.

Ale u Omegy se zadnim nahonem to nemusi byt jenom lozisko, ale i poloosa/diferencial.

[ Upraveno Saturday 30 August 2008 - 16:30:53 ]
McJOHN
Monday 01 September 2008 - 07:45:14 Citovat
Uživatel #1085
Registrován: Tuesday 17 April 2007 - 15:06:08
Příspěvků: 329
Ahoj, jj dělal jsem to asi tak před rokem. Do jisté míry se to dá udělat i v domácích podmínkách. Trvalo mi to opravdu asi 3dny,ale díky nezkušenosti a vytváření přípravku. Dolu to jde celkem dobře za použití trocha hrubé síly. Horší je to v opačném směru. Jelikož jsem neměl lis (ani nevím zda by mi pomohl, když jsem to dělal na autě)
Někde mám pár fotek, tak ti je sem dám včetně hrubého popisu.

Omega B Caravan X25XE 96´ automat (po opravě už zase slouží a brázdí silnice)
Omega B Sedan X25XE 97´automat (v "pánu", odsloužila si svoje)
Omega A Caravan C20NE 87´ automat (už dojezdila)

JardaB
Monday 01 September 2008 - 10:39:59 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Hod to kdyz tak sem, taky me to asi ceka, at vim, do ceho jdu
mmch, co stoji samotne lozisko?
A jak je to vepredu - jen lozisko nebo cely naboj?

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
walto
Monday 01 September 2008 - 14:30:14 Citovat
Host
Ja som vymenu zadneho praveho loziska na OC26 Car absolvoval pred nedavnom. Nemam mnoho volneho casu, tak som to dal do autorizaku. Maju na to speci pripravok, bola to chvilka a robili to priamo na aute.
Teraz maju u nas v Opli aj akciu - davaju 40% zlavu na ND, ktore dodaju a aj vymenia. Nebolo to drahe.
Tomis
Monday 01 September 2008 - 20:54:01 Citovat
Uživatel #786
Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40
Příspěvků: 263
Já to dělal loni v létě, taky pravý zadek, trvalo to asi půl dne, teda začal jsem v pátek večer a v sobotu do oběda to bylo(samozřejmě se spánkem, v noci jsem spal ), dělal jsem to před barákem v podstatě na heveru. Měl jsem ale půjčený jeden přípravek z opla.
- odšroubovat poloosu od náboje kola - 6x imbus ( z vnitřní strany-pod autem) maximálně zvednout opravovanou stranu , aby byla pružina uvolněná a kolo co nejvíce vychýlené
potom jde poloosa oddálit od náboje kola, ovázat drátem a vyvěsit na pružinu
- v protikusu poloosy na náboji kola se nám objeví matka , odklepnout navlečenou pojistku proti povolení a matku povolit - jde to opravdu špatně a chce to enormní sílu povolenou matku vyšroubovat
-odšroubovat všech 5 šroubú kola a kolo sundat
-odmontovat kompletní brzdič (2x šroub) a vyvěsit drátem na pružinu - pozor na brzdovou trubičku
- povolit jeden imbus , který drží kotouč a volnou dírou bez závitu v kotouči , plochým šroubovákem uvolnit rozevírací šroub brzdových paken , sundat kotouč
- z vnitřní strany přes duralový nebo nějaký měký trn vyklepat celý náboj ven , opět jde velice špatně a pomalu
- po vyklepnutí náby se nám oddělí vnitřní miska s dírou ( tam co byla našroubovaná poloosa) a venkovní kulatá placka s hřídelem (na ní je z venkovní strany jedním šroubem chycen kotouč) kde je zbytek vnitřního kroužku rozklepnutého ložiska
- pak je třeba odmontovat obě pakny a pod nima se objeví 4 šrouby , které drží celý náboj na rameni
- odšroubujeme tyto šrouby (do těchto děr se připevní přípravek) a pokud není vyndáme celý náboj se zbytkem zalisovaného ložiska
-na lisu se musí z vnitřní strany náboje ložisko vylisovat a pak zalisovat nové
-obráceným postupem opět do náboje zalisujeme nové ložisko , do něj zalisujeme -hřídel náby a celý náboj přišroubujeme na rameno - 4x šroub
-opět sestavíme mechanizmus ruční brzdy a nasadíme obě pakny
-z vnitřní strany ( z pod auta) naklepneme opatrně demontovanou misku (drážkování v díře misky a na hřídeli)
-našroubujeme zpět matku a dotáhneme
-nasadíme zpět brzdový kotouč, seřídíme ruční brzdu a nasadíme kolo na dva šrouby
-potom dotáhneme co největší silou matku v misce ( z protistrany držíme za kolo nebo sešlápneme brzdu)
-nasadíme novou pojistku a rozklepneme na dvou stranách podle té staré přišroubujeme poloosu 6 x imbus
- auto pustíme na kolo a dotáhneme šrouby a je hotovo

to s tím přípravkem, který se různě poskládal, tak aby vytlačoval, vytahoval, zatahoval a pod. je celkem rychlý, lis sem po ruce neměl (ten mám jinde).

je to celkem pakárna, ale dá se to, tak přeju hodně štěstí, foto bohužel nemám, měl sem zadělaný ruce a nikoho kolem

_________________________________________________________________
Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej
Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003

jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet.
mirek
Monday 01 September 2008 - 22:01:11 Citovat
Uživatel #1410
Registrován: Wednesday 30 January 2008 - 13:04:29
Příspěvků: 44
Diky za podrobny popis Tomisovi. Nema nekdo fotky toho pripravku a nebo jeho nejakou skicu?
McJOHN - prosim dej sem ty fotky, nebo pokud by to neslo tak na muj mail.
Jinak lozisko stoji cca 1300 až 1600 Kč, podle toho kde a jaky vyrobce.
Na kolik vysla ta oprava v autorizaku?


Omega A 2,4i - odejitá
Omega B 2,5 V6 - odejitá
Omega C 2,2 16V - odejitá
Omega C 2,5 V6
Omega C 2,6 V6 Caravan
Vectra B 1,6 16V
Omega
Sunday 07 September 2008 - 18:29:40 Citovat
Host
Tak jsem jen hodil tlf. dotaz ke Zralému a cena práce včetně ložiska by měla být cca 3K včetně DPH a doba práce asi 4hod
JOB
Sunday 07 September 2008 - 19:06:10 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
Omega napsal ...

Tak jsem jen hodil tlf. dotaz ke Zralému a cena práce včetně ložiska by měla být cca 3K včetně DPH a doba práce asi 4hod

¨
A to jako jedna strana nebo obě ? ¨ To u nás v Ústí nejsou schopni říct vůbec nic.Nejsou schopni nebo nechtějí mi ani zdiagnostikovat Omegu,prý co bych chtěl diagnostikovat na dieselovém autě __;

[ Upraveno Sunday 07 September 2008 - 19:36:29 ]

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

Omega
Sunday 07 September 2008 - 20:10:50 Citovat
Host
To by měla být cena za jednu stranu, což by odpovídalo cca 450,- za hodinu práce plus ložisko. Zavolej si tam a řeknou ti to taky

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1439 sec,0.1105 z toho dotazů.