• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra motor :: Re: Kolísání otáček na volnoběh....ale jen někdy
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Lumpik
Odeslal: Thursday 23 March 2006 - 22:15:37
Ahoj, poslední dobou se mi stává, že na volnoběh u zahřátého motoru mi kolísají otáčky. Dělá to ale nepravidelně. Třeba přijedu do města (bydlím na vesnici cca 12km od města), zastavím u semaforu, vyřadím a dle otáčkoměru drží otáčky na cca 700ot. Najednou klesnou k 500ot, pak vyskočí na 800ot a opět se ustálí na 700ot. Za dobu cca pùl minuty se to zopakuje několikrát. Na další křižovatce to třeba drží ale v pohodě stálých 700ot. (otáčky beru od oka.....přesně to nejde odhadnout). Nevím jestli to mùže mít souvislost, ale před cca 14ti dny mi odešla "asi" svíčka, nemohl jsem nastartovat, takže jsem koupil nové, jsou vyměněné. Když jsem svíčky měnil, tak byly suché, vypálené do šeda, tlaky ve válcích jsou dle technika 14.....všechny válce. Jinak za jízdy nepociťuji žádný problém s autem, vše jinak šlape jak má, všechny filtry a olej mám měněné před cca 4tisíci km. Kontrolka elektroniky motoru po nastartování vždy zhasne, nikdy se jinak nerozsvítila. Na co se mám asi podívat, v čem by mohl být problém. Jinak motor má zapalovací lištu....., zatím vůbec ani neubyl olej, auto papá jen cca 6-7l/100km, prostě jinak super
Poslední odpovědi
Anonymní
Odeslal: Monday 25 February 2019 - 17:41:14

Ahoj mám podobný problém před nějakou dobou mi auto skočilo do nouzového systému jel jsem na diagnostiku a zadavady byly obě lambda sondy a snímač vačkové hřídele před výměnou těchto komponentu byl motor klidný akorat při startu menší klesání asi 5-25 sekund pak se ustálil a maximální otáčky byly 4 tisíce po výměně se však motor úplně zbláznil jak zde popisuje pan nahoru dolu občas chcipne v otáčkách drží a jde poznát efekt lambda sond je celkově tižší ale jakoby Řj dávala špatně signály musím říct ze už je to druhá ŘJ a při první výměně kdy odešel 3 válec známy elektrikář říkal ze je to problém těchto motoru co mají usazenou řidiči jednotku na motoru můj vůz je Astra g coupé Bertone 1.8 16v 92kw Z18XE někdo tvrdí ze to muže být špatně ukostření ŘJ jiný zase ze to bude kabelaži k ŘJ každopádně vše vyměněno za nové a po výměně se na diagnostice znovu objevila chyby snímače vačkové hřídele byla vymazána ale ukázala se znovu pokud má někdo zkušenost dejte mi prosím vědět
Lukor
Odeslal: Monday 24 July 2006 - 23:56:51

Diky za odpoved. Skutecne kdyz dam ovladac topeni uplne do studena, slysim takove zasusteni, ze se neco stane (zavre ventil). Zaroven ale tedy nevim, jestli to znaci, ze je rozbitej, nebo ne.

Take se mi deje, ze tlacitko klimatizace casto nejde napoprve. Jakoby vyskoci a musim jej chvili podrzet nebo zmacknout vicekrat, aby klima zustala zapnuta. Premyslim tedy, jestli nemuze byt chyba jinde - napr. v tom tlaciku. Neni nahodou ovladane podtlakem? Podle zvuku se mi zda, ze ano. Mohl by to byt nejaky netesny podtlak? Zkousel jsem najit hadicku, co by tam vedla, ale zadnou jsem nevidel.

Precejen do vyndani celeho topeni se mi moc nechce a ten ventil navic nemam, tak se chci nejdriv poradne ujistit, jestli jsou jeste jine mozne duvody.

Diky.Lukor.
Lumpik
Odeslal: Monday 24 July 2006 - 23:10:14

ahoj, pravděpodobně to je ono. Pokud dáš knoflík ovládání teploty úplně na doraz na studeno, tak se ten ventil uzavře a nepustí ti teplou vodu od motoru do topení, tudíž je zapnutá klimatizace nejstudenější. Jakmile onen knoflík dáš byť jen o kousek směrem k červenému poli, ventil začně připouštět do topení teplou vodu a vzduch z klimatizace se ti začne přihřívat (proudí právě kolem radiátoru). Musel jsem vymontovat střední panel, vypustit chladící kapalinu, povolit dva šrouby z pod auta (drží přepad od topení) a pak jsem celý radiátor vyndal směrem ke spolujezdci. Na to že sem to dělal poprvé a jsem po třech operacích páteře v invalidním důchodu (takže jsem se u toho řádně kroutil) mi ta výměna trvala jen cca 3hod. kompletně. Mimochodem ten ventil nebyl rozbitý (slyšitelně cvakal)...rozebral jsem jej a zjistil jsem, že jedno ozubené plastové kolečko vyskočilo nad úroveň hřídelky a jen o ní škrtalo), takže jsem ji zatlačil zpět a navlékl jsem na osičku "O" kroužek vytvořený z tvrdé bužírky, aby již nemohla vyskočit (je tam cca 5mm prostoru). Od té doby pohoda.
Lukor
Odeslal: Monday 24 July 2006 - 22:57:36

ahoj, mam problem s tim, ze mi nejde topeni - resp. nekdy jde a nekdy nejde. Precetl jsem o topeni vse co jsem nasel a prijde mi nejpravdepodobnejsi, ze jsem take postizen zavadou ventilu topeni. Kdyz se zrovna stane, ze nejde, pak se ani neohriva radiator a privodni trubky jsou studene.

Lumpiku, ty jsi to menil, muze tento ventil zpusobovat, ze bude topeni studene? Me totiz nic necvaka, ale klimu mam a zacalo to delat az po jeji oprave. Byla to tedy ta vec na fotce, pristupna z kabiny pod strednim panelem? Diky. Lukor
Lumpik
Odeslal: Tuesday 11 April 2006 - 16:58:36

díky všem za snahu pomoci......v sobotu sem to již vyřešil. Byl to el.ventil topení (sehnal jsem jej na vrakovišti za 1000,-Kč). Vypustil jsem topení, demontoval střední panel, demontoval topení, vyměnil ventil a vše nyní fachčí jak má...... Mimochodem sem pak opravil i ten ventil co tam byl. grrrr kdyby tak člověk věděl, že to půjde, tak.......
Yper
Odeslal: Tuesday 11 April 2006 - 08:49:06

Jo, také si myslím to, co napsal Prťka!
Ať ti půjčí onu součástku (za peněžní protihodnotu) a pak uvidíš, zda to dělá dál. Když ano, tak musíš jít do toho spínače a když nikoliv, tak si koupíš to, co ti předtím půjčili.
Tenhle dotaz tady ještě nebyl a nikdo jej neřešil!
prtka
Odeslal: Tuesday 28 March 2006 - 06:13:14

Lumpik...zajdi na vrakač...s otevřeným prostorem kde tu součástku máš...a před něma si to vyzkoušej...a uvidíš...a pokud to bude ono,tak to i koupíš
prtka
Odeslal: Tuesday 28 March 2006 - 06:10:56

Pavle..těch postupů je tu snad milion..hledání ..zedej EGR...z hliníkového plechu 3 mm...nebo z ocelového 2mm...z hliníku je lepší...líp se poddá....důlek stačí 0,5 mm...jehla vyjíždí jen nějakou desetinu...to si piš ,že je dobrá rekalibrace ECU po zaslepení...načte si to čisté nové hodnoty po zaslepení
Pavell
Odeslal: Tuesday 28 March 2006 - 05:59:55

Čaute všichni
Chtěl bych u své astry zaslepi EGR a po přečtení všech možných příspěvků v poradně bych si chtěl upřesnit pár informací typu: - jak tlustou záslepku udělat
- jek hluboký důlek do záslepky vyfrézovat
- a jestli po zaslepení dělat nějakou rekalibraci ŘJ

a popř. kdybyste měli někdo nějakej ucelenej postup. Jedná se o Astru G Caravan X16XEL r.v.98

Díky moc za všechny odpovědi
email: Email

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0636 sec,0.0281 z toho dotazů.