• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek :: Re: OC - diferenciál "táhne" doleva
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
nocturne.op.15
Odeslal: Monday 29 December 2014 - 13:55:16
Ahoj a klidné povánoční odpoledne všem. Dnes napadl hnusný a místy bílý sníh a já si u svého miláčka (Caravan 3.2V6 AT) všiml poměrně nepříjemné skutečnosti:
při přidání plynu do prokluzu má zadek docela hnusnou tendenci utíkat doleva (vždy). Jakoby diferenciál zabíral výrazně nestejnoměrně. Zimní pneu stejně ojeté, překvapivě i dobře nasazené, bez alarmujícího opotřebení. Nezdá se, že by to někde přibržďovalo, ostatně Legend mi dělal brzdy na zadku před nedávnem. Ruční brzdu přimrzlou nemám, neb jí nepoužívám.

Samozřejmě vzniká otázka - proč? Pravděpodobně bude nemocný diferenciál, ale kde a jak?

Díky za tipy a hezký zbytek svátků všem!
Poslední odpovědi
Anonymní
Odeslal: Friday 09 January 2015 - 11:35:51

díky za odpovědi, zatím pořád nevím kde je zádrhel. Ale asi to nakonec nebudu řešit, omega bude asi muset z domu výměnou za 4x4
Jerry
Odeslal: Sunday 04 January 2015 - 13:28:29

Samozřejmě že jsem nemyslel čerpadlo jako takový bylo to obrazně. Jinak podrobně je to tu někde popsaný jak se rozsypal mě.
Tady to je

Odkaz
Colommbo
Odeslal: Sunday 04 January 2015 - 11:44:07

A sakra... Já tedy nejsem (auto)mekánik, ale takhle bych si funkci difu s omezeným prokluzem (limited slip) nepředstavoval a o nějakém "čerpadle" v difu taky nic nevím, notabene "samosvor" přece žádná planetová kola nemá (první obrázek je normální dif, druhý je limited slip)...



Jerry
Odeslal: Sunday 04 January 2015 - 00:44:21

Ahoj
Omegy nikdy tzv. samosvor neměli. Má to podobné chování , ale je to trochu jinak.
Ofiko se tomu říká "diferenciál s omezeným prokluzem".
Dle nastavení to jede 32-38% samosvoru mezi koly.
Systém je řešen čtyřmi planetami v diferenciálu (místo dvou) tzn. dvě hřídelky křížem a na každé dvě kola a brzdovým systémem na každé straně diferáku poháněné v podstatě vnitřním hydraulickým čerpadlem který je součástí diferenciálu.
Pokud se některá část něco !! prostě přestane fungovat tak se diferák chová jako kdyby jedno kolo prokluzovalo. To že může být chyba v TC to je taky pravda ale to je v této kombinaci na delší povídání.
JardaB
Odeslal: Wednesday 31 December 2014 - 22:43:06

No tak to se svet v prdel obratil uz takhle brzo???
Anonymní
Odeslal: Wednesday 31 December 2014 - 14:26:30

Colommbo na to kápnul správně. Pravděpodobně nemáš samosvor, ale máš TC plus. TC přibržďuje motor, jak správně píšeš, ale TC plus kromě motoru přibržďuje i zadní kola a nahrazuje tak samosvor. Chybu máš tedy tam. Proto taky když vypneš TC tak se ti závada neprojevuje. Jaký máš obrázek na tlačítku kterým vypínáš TC?
Anonymní
Odeslal: Wednesday 31 December 2014 - 10:57:00

Colommbo na to asi kápnul, jen moc nechápu proč. S vypnutým TC se to chová nepoměrně lépe, respektive švihne to zadkem na tu či onu stranu podle aktuální situace na silnici. Ale pokud vím, nemá TC nic společného s rozdělením momentu mezi kola, jen přibržďuje motor na výkonu, není liž pravda?

Ad samosvor - 3.2 AT jinou konfiguraci - pokud vím - nemá ani neměla. Otázka pochopitelně je jak na tom jsou lamely

Geometrie - hm, tomu bych se na našich silnicích nedivil. Co bylo před měsícem OK, to už dávno nemusí být pravda.
JardaB
Odeslal: Wednesday 31 December 2014 - 10:20:00

tak gumama to asi podle vzorku nebude. Napada me spatna geometrie... Samotne pribrzdovani nejakeho kola by snad na ujizdeni do strany nemelo mit vliv - bud hrabe jedno a nikam to neujede, nebo hrabou obe a pak se nic nepribrzduje.
Anonymní
Odeslal: Tuesday 30 December 2014 - 18:46:05

Podle čeho jsi poznal, že máš samosvor?

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0457 sec,0.0177 z toho dotazů.